Warm vakantiebaantje

Lieve meiden,

Een vriendin en ik zijn helemaal klaar met school! We willen er even tussen uit, dus ons plan is om naar een lekker warm land te gaan en daar een baantje te zoeken. Hebben jullie nog handige tips en ideeën voor ons?
Alvast bedankt!

Liefs

Je zou naar Australië kunnen gaan? Daar is het heel goed mogelijk om zowel te reizen als backpacken. Vaak ga je er een periode (hard) werken en daarna heb je genoeg geld om ook nog rond te trekken als je dat wil.

Of je zou kunnen kijken of je ergens op een camping/in een hotel (Frankrijk, Italië, Spanje bijv.) aan het werk kunt in een animatieteam? Ik weet niet of je dat leuk lijkt. Is wel heel hard werken maar wel erg leuk en gezellig.

Hebben jullie zelf al ideeën? Hoe ver weg wil je bijvoorbeeld?

Heb je misschien familie in het buitenland ? of goede kenissen?

Ik ben zelf half italiaans, dus ik heb familie in italie (een broer, tante, oma, heel veel nichtjes en neefjes). Dus als ik de zon op wil zoeken ga ik daar heen haha.

Ik weet wel dat ze daar vaak niet goed engels kunnen praten, en een kwart van de bevolking is werkloos ( in sicilie het deel waar ik vandaan kom). ik weet toe vallig wel dat je op een camping kan werken, je hebt daar `nederlandse campings. Misschien is dat iets voor jullie ?

ik weet toe vallig dat je er 1 hebt bij het gardameer, die heet bella italia.
Volgens mij kan je je voor dat soort werk aanmelden bij een reis buraeu. of zo een site waar ze die vakantie`s verkopen (ben even vergeten hoe dat heet). Misschien kan je het even googlelen ?

In elk geval heel veel succes met zoeken en als je vragen hebt mag je ze altijd aan mij stellen !