Ware liefde?

Hey!

Ik vond het wel interessant om het eens te vragen: geloven jullie in ware liefde? waarom? Zo ja, denk je hem al ontmoet te hebben?
Benieuwd naar jullie stories!!

Voor mij persoonlijk: ja, ik geloof in ware liefde. Ik ben nu 6 maanden samen met mijn vriend, en alles gaat echt perfect. Ik voel mij zo goed bij hem, ik kan het niet beschrijven… ik hoop dat het mag blijven duren, maar ik denk het wel, we hebben echt zo een speciale klik naar mijn gevoel. Maar je weet nooit natuurlijk he :frowning_face:

Ik denk dat het wel kan gebeuren (bij oude mensen en leeftijdsgenootjes die een fantastische relatie (van honderd jaar) hebben), maar niet bij mij :’)

Ik geloof niet in ware liefde. Ik denk dat je met meerdere mensen wel een onbreekbare band kunt opbouwen. Ik ben er wel van overtuigd dat je de rest van je leven bij 1 persoon kunt blijven, maar dat dat door het lot komt? Nee. Verder: stel dat je 20+ jaar met iemand samen bent, je hebt kinderen enz. Maar uiteindelijk zijn jullie zo veranderd en uit elkaar gegroeit dat de relatie wordt stopgezet. Dan is dat toch voor een heel grote periode in je leven ‘de ware’ geweest? Je verandert nu eenmaal als mens en het kan zijn dat je toevallig (en door ervoor te werken!) In dezelfde richting veranderen, maar het kan dus ook zijn dat je uit elkaar groeit. Dat doet naar mijn mening niets af aan wat die relatie betekende.

Maar goed, ergens geloof is dus wel dat er ware liefde bestaat, maar niet in ‘de ware’ want het kan volgens mij met meerdere mensen. Ik vind ook dat er al heel snel gezegd wordt dat iemand ‘de ware’ is en daardoor kan ik het niet meer serieus nemen. Niemand kan in de toekomst kijken. Ik ben ondertussen 5 jaar samen met mijn vriend, we wonen samen, gaan spoedig trouwen,… en ik ben er van overtuigd dat we kinderen gaan krijgen maar ik kan niet 20 jaar in de toekomst kijken. Ik hoop met heel mijn hart dat we samen blijven, maar dat weet je gewoon nooit op voorhand. Ik kan enkel zeggen dat in er altijd aan zal blijven werken.

^100 % met Daenerys mee eens! Goed gezegd!

Ik geloof niet in ‘‘de ware’’.

Ware liefde: ja. Voor slechts één persoon: nee.

Ik geloof niet dat er 1 persoon is die je volgens het lot tegenkomt op de trein, maar als je de trein mist je voor eeuwig alleen blijft. Ik geloof wel in ware liefde, maar dat het mogelijk is bij verschillende mensen.

Ik ben nog nooit verliefd geweest en heb nog nooit een relatie gehad, dus wat dat betreft ben ik nog een beetje een toeschouwer maar ik ben het ook eens met Daenerys. Ik vind ook dat als iemand de term ‘ware liefde’ gebruikt, het net is alsof een relatie er alleen maar toe doet als het voor altijd is. Dat doet een beetje afbreuk aan eventuele vorige relaties - die zijn geëindigd en waarschijnlijk met goede reden, maar dat betekent niet dat die relaties allemaal maar ‘nep’ of onbelangrijk waren.