Warboel

Hooi!

Ik ben een beetje een warboel, dus ik wil graag even dit verhaal van me afschrijven, haha!
Laat ik bij het begin beginnen…

Ongeveer twee weken geleden heb ik het uitgemaakt tussen mij en mijn vriend, na bijna een relatie van 2 jaar. Het was opzich een fijne relatie, maar we hadden te vaak ruzies, en daarbij werden mijn gevoelens steeds minder en minder. Ik mistte ook gewoon heel erg mijn vrijheid. Dus ik ben eerlijk tegen hem geweest en heb er een einde aan gemaakt.

Toen was ik opeens weer vrijgezel! Een heel raar, maar wel een heel opgelucht gevoel. Ik was weer vrij om te gaan en staan waar ik wilde!

Een paar dagen nadat het uit was, ging ik een drankje doen met twee vriendinnen bij onze vaste tent. Op een gegeven moment zag ik een erg leuke ober daar rondlopen. We hadden soms oogcontact en lachten soms naar elkaar. Nou had ik het geluk dat één van die vriendinnen hem dus van vroeger kende. We hebben nog een beetje met hem staan praten. Hierdoor kwam ik zijn naam te weten en had ik hem dezelfde avond nog op Facebook toegevoegd.

De volgende ochtend had hij mijn vriendschapsverzoek geaccepteerd en begon een gesprek tegen me op Facebook. Hij zei dat hij Whatsapp makkelijker vond. Nou gezegt, zo gedaan!
Hij wist nog precies wie ik was, en vond het leuk dat ik hem had toegevoegd. We hebben die hele dag nog gepraat, het was echt supergezellig. Hij vertelde dat hij mij een leuk meisje vond. En dat hij zelfs naar een collega was gelopen om te zeggen: ‘Damn, er zit daar echt een leuk meisje daar op het terras!’ Over mij blijkbaar…dat was echt leuk om te horen, hij was echt een leuke jongen! Hij wilde gelijk diezelfde avond gelijk al af afspreken. Ik zei dat dat niet zo goed plan was. Ik was immers net uit een relatie. Ik wilde rustig aan doen. Dat vond hij prima.

De dagen erna hebben we hele dagen ge-apped. Ik vond het echt supergezellig, dus ik was uiteindelijk wel bereid om met hem af te spreken, dus dat hebben we een paar dagen later ook gedaan.
Hij haalde me op met een brommertje. Toen ik hem weer zag, wist ik gelijk dat hij echt een leuke jongen was! Uiteindelijk hebben we samen op een grasveldje gezeten op een handdoek met broodjes en drinken. Het was zo onwijs leuk. We hebben zo erg gelachen. De klik was er. En totaal geen stilte momenten tussen ons.
Op een gegeven moment werd het koud en gingen we samen op een bankje zitten. Hij sloeg een arm om mij heen samen met de handdoek. Zodat we samen knus en warm onder de handdoek zaten. En hij legde zachtjes zijn hoofd tegen mijn hoofd. Het was echt heel fijn. Daarna heeft hij mij weer naar huis gebracht, en gaven we elkaar een knuffel en zouden we elkaar gauw weer zien.

De dagen erna leek hij meer kortaf op Whatsapp. Ik begreep er helemaal niks van. Dus ik vroeg of er iets was, maar volgens hem was er niks. Hij had het druk ofzo.

Op een avond kreeg een Facebook bericht van een jongen die ik nog van de middelbare kende. Hij appede mij opeens dat C (die jongen met wie ik dus had afgesproken) wilde dat ik kwam chillen. Dus ik appede C of dat zo was enzo. Maar C. zei dat ze hem liepen te gallen, en dat ik niet moest reageren op die jongen van Facebook. Volgens die jongen op Facebook had C. dus over ons afspraakje gepraat, en dat ie het erg leuk vond enzo, maar sindsdien zijn die vrienden hem dus heel erg gaan pesten en stangen, omdat hij normaal dus nooit met meisjes date ofzo…

En vanaf dit moment is eigenlijk alles bergafwaarts gegaan…

Afgelopen zaterdag was er een soort huisfeestje bij één van die vrienden. C. en die jongen van Facebook waren er ook. Ik noem de jongen van Facebook even J.
J. had dus gevraagt of ik wilde komen, dus was ik gekomen. Het was opeens vet ongemakkelijk tussen mij en C. Als die vrienden hebben hem echt lopen stangen. Uiteindelijk is het gelukt om eventjes alleen met hem te zijn. C. legde uit dat de boel heel erg is opgeblazen en dat ze hem heel erg hebben lopen stangen. Maar dat hij niet op zoek was naar een relatie. Nouja, dat was ik ook niet, dus dat zei ik ook tegen hem. Hij zei dat ook niet nuchter genoeg was. We gaven elkaar een knuffel en gingen weer naar binnen. Het voelde nog steeds een beetje vreemd.

Nouja, verder was ik eigenlijk de hele tijd bij J. Omdat ik verder ook niet echt iemand kende, en het voelde nog steeds een beetje raar bij C.
J. begon ook een beetje met mij te kloten. Steeds me hand pakken en over me been wrijven enzo. Uiteindelijk ging iedereen naar huis en J. bracht me naar huis. We waren een beetje melig en knuffelde elkaar. Uiteindelijk hebben we gezoend. En dit was gewoon totaal niet de bedoeling… Ik kan mezelf nog steeds me hoofd slaan voor deze actie…
J. wilde dit stil houden (logisch natuurlijk). Maar ik voel me zo verward.
J. begint me nu echt leuk te vinden denk ik. En van C. hoor ik niks. Ik had ook het nummer van C. verwijderd, omdat ik dacht dat dat beter zou zijn.

Maar nu wil ik dus van J. af, en nog steeds een keertje afspreken met C.
Maar ik ben bang dat als ik J. afwijs dat hij dan uit ‘wraak’ gaat vertellen aan C. dat wij hebben gezoend ofzo. En dan ben ik denk ik helemaal de vriendschap met C. kwijt.

Ik wil nu morgenochtend een bericht sturen naar C. met dat dit allemaal gewoon heel stom is gelopen. Als zijn vrienden hem niet gepest hadden, was het allemaal nooit zo opgeblazen geweest. En ik had nooit met J. moeten zoenen. Het was echt opeens dat melige moment, zonder enige gevoelens, maarja daar praat ik niks goed mee.

C. vond mij echt leuk heb ik gehoord. Dus ik wil gewoon een gesprek met hem aangaan. Moet ik hem vertellen dat ik gezoend heb met J? En wat moet ik zeggen om deze vriendschap weer op te pakken met C?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen relatie met C. Maar die klik voelde gewoon fijn, en dat wil ik niet kwijt.
Heeft iemand een idee wat precies naar C. maar typen, en hoe moet ik dit verwoorden?

Sorry voor dit lange verhaal. Ik hoop echt op tips, want op dit moment weet ik echt even niet wat ik moet, haha

Liefs, Jessie

C heeft jou verteld dat hij niet op zoek is naar een relatie, dus je hoeft hem niet te vertellen dat je met J hebt gezoend. Of het moet echt opluchten, want dan zou ik het hem gewoon vertellen.

Zeg bijv zoiets: Hee C, Ik vind het echt jammer dat je vrienden hebben wezen stangen tussen ons, want ik had wel een goeie klik met je en dat wil ik niet kwijt. We kunnen elkaar toch nog zien zonder een relatie aan te gaan? xoxo

Hoop dat je er iets aan hebt, want het is een moeilijke situatie!

precies dit dus :slightly_smiling_face:

Ik zou het niet vertellen inderdaad… Het lijkt me wel erg triest van die J. als hij dat dan als ‘wraakactie’ gaat gebruiken.

Als ik jou was zou ik iets smsen als: Zin om weer eens wat af te spreken/wat te doen? En dan (heel belangrijk) alleen met hem afspreken want hij vind het duidelijk vervelend (en dat snap ik ook wel) als zijn vrienden erbij zijn. Waarschijnlijk voelt hij dan druk ofzo omdat hij nog nooit heeft gedate en die vrienden pesten /stangen zoals jij het noemt hem daar dan mee.

Sorry voor het late antwoord!

Nou, ik heb C. dus een bericht gestuurd. Hij heeft alles gelezen en me daarna vervolgens geblokt. Dus ik weet wel genoeg.
Wel jammer, maarja.
Gelukkig kende ik 'm nog niet zo heel erg lang, dus daar kom ik wel weer overheen. :slightly_smiling_face:

Waarom heeft ie je geblokkeerd en wat heb precies gestuurd?

Btw: je zou hem kunnen opzoeken in je vaste café als je daar behoefte aan hebt maar ik zou het nu gwn laten gaan…

^ Hmm, als ik dat zou weten… :frowning_face:
Ik begrijp er ook echt helemaal niks van. Het was serieus zo’n gezellige en lieve jongen, maar misschien trekt hij het gewoon niet.

Ik had het bericht verstuurd via Whatsapp, maar zodra ik merkte dat hij me geblokt had, heb ik dat gesprek verwijderd. Ik had geen zin om telkens zijn naam tegen de komen, als ik door mijn gesprekken scroll.

Maar ik heb iets in deze trant gestuurd:

Hee C. Ik heb zitten nadenken over wat er allemaal gebeurd is, en het is allemaal gewoon echt heel kut gelopen… Op het begin liet je me echt blijken dat je me echt een leuk en aardig meisje vond. Toen we gingen afspreken was het echt heel leuk. Ik voelde me op mijn gemak en die klik was er! (vriendschappelijk). Totdat J. en de andere jongens erachter kwamen. Toen ging alles bergafwaarts en werd de druk nogal hoog voor je denk ik. Ik snapte ook wel dat je er liever mee stopte. Maar ik vind dit gewoon zonde. Wil je niet nog een keer gezellig afspreken, zonder dat de jongens er van af weten. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit echt vriendschappelijk! Hopelijk doe je hier iets mee. x

Zoiets was het, haha.

En ja, ik kom bijna wekelijks bij dat tentje. Alleen de eerste keer dat ik hem daar ontmoette was blijkbaar zijn proefdag. En toen 3 dagen erna was hij aangenomen. Daarna ben ik vrij vaak nog daar geweest, maar hem nooit gezien. Dus geen idee wanneer hij daar nou een keertje daar echt gaat werken.
Maar ik weet niet, hij heeft me nu dus geblokt, en kom ik straks naar dat tentje, en dan lijkt het net of ik hem stalk ofzo…Awkward.

bah wat een nare situatie.
jongens kunnen soms zo harteloos zijn bah.
het was een heel normaal berichtje, snap niet waarom hij gaat blokkeren.
ik vind dat je hem gewoon moet vergeten en veder gaan.
en laat je leuke avonden niet verpesten omdat hij daar ook is, je kunt doen alsof hij er helemaal niet is.
hij is gewoon zak dat hij het gepest van zijn vrienden niet aankan, en jou daarom laat vallen.
bah kan echt boos worden om dat soort jongens haha.
maar heel veel succes meid, komt allemaal goed! :kissing:

^Dankje, voor je lieve reactie!

Het gaat gelukkig beter. Ik verdien inderdaad beter dan zo iemand!
En met J. is het nu ook gewoon klaar, geen contact meer mee.

Dus nu kan ik gewoon weer relaxed doorgaan! :grinning:

Hier mag wel een slotje op!