Wantrouwen/issues vriend

Hey, ik zit best ergens mee. Ik heb dus een vriend en ken hem nu iets meer dan een half jaar. Het is vaak gezellig maar we hebben ook vaak ruzies/discussies.
Ik ben trouwens 19 en hij 30…

Meestal komen dus die ruzies omdat er een gebrek aan vertrouwen is waardoor er argwaan is. Vaak van mijn kant maar ook soms van zijn kant.

Door mijn verleden met andere jongens heb ik heel veel moeite met vertrouwen gekregen en ben ik eigenlijk heel jaloers. Ik heb met heel veel dingen best veel moeite en weet niet wat ik daarmee moet.

Ik heb dus moeite met bijvoorbeeld; films en series waar naakte vrouwen in voorkomen, tiktok en insta waar ook expliciete inhoud op staat. Ik heb er zelfs al moeite mee als hij afrekent bij de kassa waar een knap meisje achter zit. Ik wil eigenlijk niet eens in de zomer naar het strand of op vakantie omdat daar allemaal meiden in bikini rondlopen en weet niet hoe ik daarmee moet omgaan.

Ik voel me hier oprecht zo gefrustreerd over want ik wil me niet zo jaloers voelen.

Ik heb bruin haar en zijn type voor mij was eerst altijd blond zei hij. Vaak als er ergens blonde meiden voorbij komen gaat hij mij daarmee teasen en een tijd terug zei hij ook dat lichte plukken misschien leuk zouden staat in mijn haar.
Ik word hier gewoon heel erg onzeker door.

Nu zijn er ook nog een paar andere dingen waar ik mee zit. In het begin toen we voor het eerst afspraken was ik 18 en ik dacht dat hij 25 was. Dat stond namelijk op zijn tinder. Eigenlijk vond ik dat echt net de grens maarja ik val nou eenmaal op iets ouder haha.

In ieder geval, ik heb ongeveer een half jaar gedacht dat hij 25 was en hij in oktober 26 geworden zou zijn. Maar ik had dat dus even goed mis want toen ik 18 was, was hij dus 29…

Nou is het zo dat als je denkt aan iemand van 30 dat dat nogal volwassen is. Hij is ook volwassen alleen hij kan makkelijk door gaan voor iemand van 23 qua uiterlijk. Dus als we naast elkaar lopen ziet het er totaal niet raar uit.

Hij loopt zelf ook achter op het gebied daten zei hij. De eerste dates heeft hij pas gehad toen hij 29 was. Hij heeft verder ook geen vriendengroep en is heel erg op zich zelf.

Ik zit verder wel ook met de gedachte van, als je 30 bent zou je zelfs al kinderen kunnen hebben en ik moet daar nog niet eens aan denken. Hij wil dat ook nog lang niet zegt hij, maar toch… Dat leeftijds verschil blijft wel door mn hoofd spoken.

Ik heb verder door dingen in het verleden ook nog amper mensen om mij heen dus eigenlijk hebben we een beetje elkaar…
Hij woont wel op zichzelf en ik nog bij mijn vader maar ben meeste van de tijd bij hem.

Dan is er nog een andere dingentje waar ik mee zit. Waar ik op dit moment argwaan over heb.

Hij heeft snap en insta, maar hij heeft alleen mij en mijn broertje daarop. Sinds kort heeft hij opeens zijn meldingen daarvan uitgezet en op zijn foto galerij een slotje gezet dat ik daar niet in zou kunnen (niet dat ik dat zou doen) maar dat vind ik een beetje verdacht… Ik mag ook zijn inlog code van z’n telefoon niet weten, maarja dan is dat maar zo…
Mij maakt het echt geen ruk uit hij mag gewoon op mijn telefoon als ik even ergens anders sta en hij weet ook mijn wachtwoord.
Maar als ik aan hem vraag waarom hij plotseling die meldingen uit heeft gezet krijg ik alleen maar vage antwoorden of praat hij erover heen.

Kijk als je zoveel meldingen op een dag krijgt dan snap ik het. Maar hij heeft dus letterlijk alleen mijn broertje en mij daarop. Dus welke meldingen mag ik dan niet zien denk ik dan? Hij doet ook elke keer z’n telefoon schuin dat ik niet kan mee kijken…

Ik heb duizend keer gezegd dat ik er best mee zit en normaal gevraagd waarom het nou uit staat. Want hij weet dat ik moeite heb met vertrouwen en ik ga hiervoor malen.
Dan zegt hij ook zo voor de grap dat als ik weer thuis ben hij ze weer aan gaat zetten🤨
Hij maakt vaak grapjes en zit te dollen over dat hij met andere meiden praat/afspreekt als ik er niet ben. Dus daarom ook.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden en wat ik hiermee moet😅 Dankjee x

Ik denk dat je vooral aan jezelf moet werken. De helft van de wereld is vrouwelijk, dus je kunt hem niet beperken dat hij met vrouwen omgaat of aan vrouwen aandacht besteed.

Eigenlijk zou het moeten zijn dat je helemaal niet onzeker bent als hij dingen wel of niet doet. Jaloezie is niet iets wat komt door zijn gedrag, maar zegt vooral iets over jezelf.

Mijn vriend is een stuk ouder en leeftijdsverschil is groter dan jij hebt. Maakt me niks uit, omdat ik helemaal niks te maken heb met wat anderen zouden denken of vinden. Hij mag met andere vrouwen flirten, daten, zelfs zoenen, maakt me niks uit, omdat ik ben wie ik ben. Er is maar één ik, daar valt hij op, … of niet. Als hij op mij uitgekeken is, dan zal hij weggaan, zoals ik ook wegga als ik op hem uitgekeken ben. Iemand is bij je, omdat iemand graag bij je is.

Dus, mijn suggestie, doe wat aan je zelfvertrouwen en geniet wat meer van een relatie. Onzekerheid is niet het meest aantrekkelijk. En ja, altijd goed om te realiseren dat een relatie ook kan stoppen. Dat hoort er ook bij. Er zijn gelukkig altijd nog leukere mannen.

1 like

Hier ook iemand met een oudere vriend! Maar wel een monogame relatie, omdat we ons daar prettiger bij voelen. Een open relatie is iets dat je alleen moet doen als je dat echt allebei wil, en er zijn ook genoeg mensen die dat gewoon niet willen. Uit je verhaal maak ik op dat jij daar een van bent.

Ik denk dat jullie niet zo goed bij elkaar passen. Je wist eerst niet hoe oud hij was, en nu heb je het gevoel dat hij dingen achterhoudt. Dat is geen fijn gevoel in een relatie, zeker niet als de relatie nog redelijk pril is. Misschien toch maar een keer goed met je vriend hierover praten, en wat je dwars zit. Of jouw onzekerheid (on)terecht is, weet ik niet… Maar je komt in je verhaal nu niet heel wantrouwend / achterdochtig over. Ik vind je twijfels niet gek.

Ik denk ook dat het hier om zelfvertrouwen gaat. Daaraan werken is een lang (soms zelfs levenslang) proces en ik raad aan om te kijken naar of je dat met iemand anders kan oppikken. Voor de tussentijd? Tsja iedereen is anders maar mij helpt het om erover te lezen en jezelf de vraag te stellen: ‘Maakt dit me groter of kleiner?’
Het geeft heel veel rust te weten dat wat anderen wel of niet doen, los staat van wie je als persoon bent. Ik ben zelf een vrouw van 30 en begin dat nu pas een beetje te leren. Dus verwacht niet morgen als een eindbaas al je onzekerheden te tackelen ;D.

En over die grapjes van hem en andere meiden, ik ben daar heel simpel in vanuit mezelf geredeneerd. Onzeker of niet, zodra iemand die dichtbij staat gedrag laat zien met de intentie mij pijn te doen, moet ie daar zsm mee kappen. Dus ik zou in jouw positie duidelijk aangeven wat je daarin wil en bepalen wat je pikt als hij daar niet in mee gaat.

2 likes

Als je het aan mij vraagt zie ik een aantal problemen die het lastig kunnen maken om een langdurige relatie te behouden. Ik geloof dat de basis van elke relatie Liefde en vertrouwen is. Als dat er niet is moet je je serieus afvragen of je wel op dit moment toe bent aan een langdurige en serieuze relatie.

Het is natuurlijk niet gek dat jou vriend op dit moment helemaal transparant is - hij kan zich bekneld voelen en kan daardoor niet open zijn.

Ik denk dat het je zou helpen om af en toe te praten met psycholoog :slight_smile: is niks mis mee.

1 like

Precies, dat laatste. Goed aangeven waar jouw grenzen liggen.

Laat het los. Doe alsof hij niet meer in je leven is. Als je belangrijk bent voor hem, zul je dat merken. Als hij op een gegeven moment echt weird begint te doen, gewoon weglopen. Hij heeft ook nog gelogen over zijn leeftijd. Hoe kun je een guy die over zijn leeftijd liegt vertrouwen? Maar zoals ik al zei: Laat t los. Ga niet zijn privé dingen bekijken.

En mannen blijven mannen. Natuurlijk gaat hij ook geil worden van andere vrouwen

Ik denk dat je beetje moet leren welke jongens goed voor je zijn en welke niet. Ik weet dat je door vorige relaties in je leven onzekerheden hebben opgebouwd. Maar deze moet je met de tijd mee afleren. Ik denk dat het goed voor jou is om eens even dingen te doen waardoor jij je sexy gaat voelen. Ga sporten, doe je nagels, koop wel leuke kleren, doe mooie make-up op.

Soms moet je ook gewoon denken als die echt zo graag naar andere vrouwen wilt kijken of praten dan moet die dat vooral doen. Maar dan weet je gelijk dat hij niet echt 100% van jou houdt. Vreemd gaan is dus gelijk uit.

Aangezien jouw vriend al 30 is hoort hij wel enkele belangrijke karakteristieken te hebben van een man. Deze moet voor jou kunnen zorgen, een man die echt jou beschermd voor jou zorgt en altijd voor jou is. Ik vind dat je altijd mag vragen om in jouw mobiel vriend te kijken. Ik doe dat zelf in mijn relatie en hij mag dan ook in mijn mobiel kijken.

Wat wij hebben gedaan is: We hebben elkaar de optie gegeven dat wij in elkaars mobiel te kijken. maar echter kijken we haast nooit. Dus je geeft als het ware toegang tot jou mobiel wetende dat er niks te verbergen is.

Van wat ik heb gelezen moet je ook een stukje opgroeien. Hoe meer levens ervaring je krijg hoe volwassen je wordt. Ook weet ik niet hoe zelfstandig je bent. Dit is wel belangrijk als een vrouw zijnde dat je niet afhankelijk gaat zijn. Strong independent woman dus.

Verder wil je attenderen dat age gap van 11 jaar wel heftig is als je nog niet klaar voor een huisje, boompje, beestje. Het lijkt voor mij onhandig en zo kan je ook iemand anders tijd verspillen.(dit zeg niet in een negatieve zin)

Je begint net met je leven op je 19de en moet nog diploma behalen en een carrière beginnen. Ik denk niet dat je per se op leeftijd valt, want jouw vriend is een goed voorbeeld van iemand die 30 is en niet volwassen. Hi heeft dus denk ik niet veel belangrijke levens ervaring meegemaakt.

Het is altijd even peilen wie veel levens ervaring heeft en volwassener is dat die eruit ziet. Kijk dus niet altijd naar leeftijd, maar kijk naar hoe die is en welke denkwijze die heeft, hoe die tegen je praat en jou behandeld.

Je kan altijd met mij chatten mocht voor mee advies willen.

Groetjes,

Sam

Het is net andersom. Een leeftijdsgap kan heftig zijn als je klaar bent voor huisje, boompje, beestje. Als je een relatie hebt, maar zonder de intentie om een toekomst op te bouwen, dan maakt een groot leeftijdsverschil niks uit. Zolang je maar een goede klik voelt en een leuke tijd hebt.

1 like

Hahaha was het maar zo’n feest ;p

1 like