Wanneer zijn stelletjes 'klef' ?

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie: wanneer vinden jullie een stel ‘klef’?

Ik ben er namelijk vandaag achter gekomen dat veel mensen die ik ken, vriendinnen, vrienden, maar ook gewone klasgenoten, mij en mijn vriendje klef vinden. Ik heb niet echt kunnen vragen waarom, maar het heeft me wel aan het denken gezet.

Het enige wat ik met hem doe op school is hand in hand lopen, vaak slaat hij een arm om me heen, en heel soms een gewoon kusje (tijdens pauzes of na school, meer niet). Ook is het zo dat als we naast elkaar zitten dat ik dan soms zijn hand pak, of dat hij zijn hand op mijn been legt, maar dit is toch allemaal niet zo heel erg ‘klef’ of zo?

Daarom wil ik dus graag jullie mening horen (a)

Dat is dus ongeveer mijn definitie van klef :’)
als mensen constant bij elkaar zijn en niet van elkaar af kunnen blijven.

Hmm. Dus omdat ik in de pauze naast mijn vriend zit (hebben dezelfde vriendengroep) en hij me een kus geeft als we weer naar de les moeten zijn wij ook klef? Ik zie klef meer als de hele dag hand in hand lopen, zoenen in het openbaar (iel), heel lang knuffelen op school etc.

hoezo je loopt toch niet hand in hand enzo dan of wel…

Ik kwam erachter dat mensen mij en m’n (nu) ex ook klef vonden. Meh ik vind niks klef eigenlijk. Ik vind het wel irritant als koppels de hele dag in 't openbaar zoenen, maar klef? Nee.

Ik vind mezelf ook niet echt per se klef of zo, om dezelfde reden als Sparrow, maar ik denk dat het heel anders is om in een relatie te zitten en er dan naar te kijken zeg maar.
Eerst kon ik me ook nooit in een meisje uit mijn klas verplaatsen, ik vond haar maar klef (ja klef) en stom dat ze minder met haar vriendinnen om ging, maar nu snap ik haar ook helemaal…

Ik vind klef dus ook zoenen in het openbaar en áltijd langs elkaar zitten of iets in die richting. Zelf zit ik in de les niet altijd naast mijn vriend, en pauzes zijn we ook meestal niet samen

Dit dus.
Mijn ‘’ beste ‘’ vriendin heeft met mijn ex, en zijn statussen @ fb gaan zowat alleen maar over haar: ‘’ wakker! maar ik mis mijn schatje! ‘’ dat soort dingen… ;3 ‘’ ik kan niet meer zonder haar ‘’ ect.

Toen ik nog nooit een relatie had gehad (tot halverwege januari zegmaar) vond ik alles al klef (en irritant) :’)

Écht klef vind ik echt constant aan elkaar zitten enzo. Nu zijn ik en mijn vriend thuis ook wel zo, maar in het openbaar niet. We houden wel eens elkaars hand vast als we in het openbaar zijn, en als ik hem op de trein zit geven we elkaar wel een kus, maar meer dan dat niet hoor.

Ik vind het alleen klef als een stelletje waar je ze ook ziet alleen maar aan het zoenen zijn of knuffelen of zo’n soort stoeien achtig iets.

Ok, meningen verschillen dus, heel sterk haha

Maar degenen die dit klef vinden, nog een vraag, wat zou je voorstellen dat ik zeg maar moet ‘veranderen’? Want ik wil soms wel minder klef zijn, maar ik wil niet doen alsof we vreemden zijn of zo…

Je kan best handen vast houden en alles vind ik, maar je moet het niet elke minuut doen en elke seconde. Je kan ook gewoon naast elkaar zitten zonder te zoenen en elkaar af te lebberen.

thuis klef doen en op school gewoon als vrienden doen

Ik vind dat best wel meevallen.
Ik was afgelopen woensdag met mijn vriendje en twee vrienden van ons op dubbeldate aangezien zij ook een stelletje zijn, en we gingen zwemmen. Mijn vriendje en ik hadden de hele tijd de grootste lol met de glijbanen en daagden de badmeesters uit door zo af en toe midden in de wildwaterbaan te staan zoenen (wel op een veilige plek, hoor). Dat noem ik niet heel klef, maar wel een beetje omdat we wel continu aan elkaar zitten maar ook gezellig zijn.
Die twee vrienden van ons heb ik bijna de hele avond niet gezien, ze zaten samen in een of andere afgelegen ‘grot’ en zaten alleen maar met elkaar te zoenen. Die jongen heeft mij weleens gevraagd waar ik over praat met mijn vriendje, omdat zij altijd alleen maar zoenen en nooit kletsen. Dat noem ik pas klef…

pff ik had op de middelbare school een vriendin en die zat continueeee de hele pauze zo klef te doen met haar vriend, de hele tijd lopen zoenen enzo, en ik zat daar dan bij zo van ehhh ja…

dat vind ik dus irritant, maar als ik iemand hand in hand zie lopen vind ik dat niet meteen klef, als ze elkaars hand geen moment los kunnen laten, dan wel…
Het ligt dus ook aan het gezelschap waarin ze zich bevinden, ik vind dat je wel een beetje rekening moet houden met de mensen waarmee je je bevind op dat moment.

In groep 8 hadden we een vreselijk klef stel! Ze tongzoende in de klas, op het schoolplein. En ze lagen is een keer op elkaar op de bank op school kusjes aan het elkaar te geven (we hadden een bank in de klas) en op kamp kwam er een schuifel liedje, en hun stonden heel dicht bij elkaar, de hele tijd te zoenen en aan elkaars kont te zitten. Dat vind ik behoorlijk klef voor een stel 12-jarige!

Ik vind mensen op school al vrij snel klef/irritant. Hou dat kleffe gedoe gewoon lekker voor thuis :") Af en toe elkaar ‘aanraken’ of naast elkaar zitten oid vind ik natuurlijk niet irritant, maar verder. Een kus als je naar de les gaat vind ik al overdreven, sorry. Ik vind idd gewoon dat je op school moet doen alsof je vrienden bent (misschien met een ietsiepietsie meer) en de rest bewaar je maar voor thuis.