Wanneer zijn pretparken het rustigst?

Hallo allemaal,
Heb 3/4 weken terug kaartjes besteld voor Walibi en ze zijn binnen gekomen maar nu vraag ik me af wanneer ik het beste kan gaan en de attracties redelijk te bezoeken zijn. Dus geen uur wachten voor een ritje. Zou het volgende week zaterdag net als we meivakantie hebben al druk zijn? Of misschien ergens in de meivakantie? Of misschien op hemelvaart?
Kunnen jullie me helpen?
Groetjes,
Lara.

die dagen zijn juist het drukst.

Het is altijd druk in walibi.

Zou je denken? Ja hemelvaart dacht ik ook. Maar er gaan ook mensen in de meivakantie op vakantie. Maar volgende week zaterdag?

Als ze dicht zijn! :beer:

Nee, ehm…
Wij gingen vroeger als er ‘studiedag’ op school was. Dan was het dus een doordeweekse dag waarop iedereen naar school moest en moest werken en was het heerlijk rustig!
Verder is het volgens mij altijd overal druk, behalve als het kutweer is.

Sowieso in de vakanties is het op zijn drukst. Je kan het beste een doordeweekse dag gaan wanneer er gewoon school is;) Of aan het einde van het seizoen, wanneer het heel koud is.

In de vakanties is het sowieso het drukst, dus dat is niet slim!
Doordeweeks is het het slimst, de meeste mensen hebben dan school.

Dat gaat nooit mogen denk ik. Spijbelen voor een pretpark.

Of misschien koninginnendag dit jaar? Misschien rustiger omdat nieuwe koning?

Dit inderdaad, en op de dagen die jij noemt al helemaal.

Als het enigszins kan kun je het beste op dagen gaan dat niet heel Nederland vrij is.

Ik snap echt niet hoe het toch elke week zo druk kan zijn. Ze zeuren over crisis maar toch 31.50 voor een kaartje uitgeven. Ik ga misschien 1x per 2/3 jaar naar een pretpark en had deze kaarten via een actie gekocht.

Nee geen studiedagen meer.

Het is idd juist in de meivakantie druk.
Ik zou zeggen, in een schoolweek op een maandag. Gewoon je ouders lief aankijken.

Bij de Efteling kan je dat zien op de site. Nu zijn de vakanties natuurlijk anders maar je kan even kijken, meivakantie is nammelijk hetzelfde volgens mij.

[font=Helvetica]

Je moet eigenlijk op een doordeweekse dag waarop je geen vakantie of iets hebt.

Ook wanneer het wat minder weer is, grote kans op regen etc. Dan is het vaak ook rustig

Het enige wat je nog kan proberen is vroeg weg gaan. Zorgen dat je als een van de eerste in het park bent, dan kun je meteen in de dingen die je wilt zonder uren in de rij te staan.

Ik moet me inhouden om niet alleen met 's nachts te antwoorden…

Okee maar even serieus. xD
Typ in bij google Walibi druktekalender en je ziet precies hoe druk het er is op welke dag. De dagen die jij zegt zijn gezellig druk en zeer druk. :wink:

Gewoon ziekmelden, maar dan zou ik wel op een dag waar je domme vakken hebt zoals gym & tekenen enzo :’)

Ik denk eigenlijk niet dat dit met zekerheid valt te zeggen. Door de week is inderdaad het voornaamste omdat dan veel naar school zijn, maar je hebt ook schoolreisjes en dergelijke die er dan eventueel kunnen zijn…