Wanneer zeiden jullie ik hou van je?

Hallo!

Ik kon alleen een topic vinden over wat ik hou van je betekent zeg maar.
Ik weet dat je het gewoon moet zeggen wanneer het goed voelt. Ik en mijn vriend zeggen het bijvoorbeeld niet maar veel van mijn vriendinnen zeiden het eigenlijk al bijna meteen tegen hun vriendjes.
Ik ben dus gewoon benieuwd, hoe lang duurde het voor jij het tegen je vriend(in) zei?

Dit topic is puur uit nieuwgierigheid, ik hoef niet te horen: je zegt het wanneer het goed voelt. Gewoon hoe lang het dan voor jou duurde voor het goed voelde :wink:

Ik zei het toen ik er zeker van was dat ik het meende. Geen flauw idee hoe lang dat heeft geduurd.

Mijn vriend en ik kennen elkaar al bijna 3 jaar, sinds een jaar gaan we echt heel goed met elkaar om en sinds 3 maanden hebben we nu iets. Na bijna een maand hield ik echt al veel van hem maar ik was te bang om het hem te zeggen, omdat ik bijna 1 maand toch best snel vind en ik wist niet hoe hij daar over dacht. Uiteindelijk hadden we het er een soort van over dat we elkaar iets wilde vertellen maar te bang waren dat het de ander zou afschrikken. We wisten het dus eigenlijk al, maar durfde het nog niet te zeggen. Uiteindelijk heb ik het een keer tijdens de seks gezegd en zei hij ‘ik ook van jou’ en gaf me een kus. Dat was denk ik na een maand ongeveer.

Bij ons duurde het denk ik wel 2 maanden. Het moment waarop hij het voor het eerst zei was tijdens een knuffel. Ik weet nog wel dat er zoiets was als telepathie want op het moment dat hij het zei, wilde ik het ook zeggen. Nu zegt mijn vriend best wel vaak ‘ik hou van je’ tegen mij, en dat vind ik echt superleuk en lief om te horen, maar zelf ben ik niet zo dat ik heel tijd ga antwoorden met ‘ik ook van jou’ of dat ik best vaak uit mezelf zeg ‘ik hou van jou’. Zelf zeg ik het op bepaalde momenten wanneer ik denk, deze is geschikt :flushed:

Ik niet snel. Omdat ik dat niet kan zeggen als ik het niet meen… maar ik geloof wel dat als je in korte tijd echt een band krijgt, of voor de relatie al had… dat het snel zo kan voelen en dat het dan ook uitgesproken wordt.

Soms zie ik op social media bij koppels die amper een maand samen zijn al ‘hou zo veel van je’

ik citeer; ‘Zo blij met je schatje, al 1 maandje samen… de tijd vliegt, hou zoveel van je’

Dat lijkt me sterk, ik wist zelfs niet eens dat ze een relatie hadden… daar geloof ik dus niet zo in en denk dat het vaak als aanvulling of verplichting wordt gezien dat het openbaar gezegd moet worden omdat het anders ‘‘niks voorstelt’’

Ik denk een maandje of 2/3. We kenden elkaar toen ongeveer 3/4 maanden en ik had 9 maanden met die jongen.

@RETROUVAILLES:
ik zei na iets langer dan een maand wel ‘ik hou van je’ tegen me vriend, maar om dat zo overdreven op social media te zetten zoals jij beschrijft vind ik ook onzin. Ik ga nu 3 maanden met me vriend en heb volgens mij nog nooit ‘ik hou van je’ op social media gezet. Wel dingen zoals ‘hij is de beste’ enz.

Toen we nog net hadden nog niet. Ik denk dat dat na 3/4/5 maanden is gekomen? Ik wilde het iig niet zeggen toen ik het nog niet zo serieus bedoelde.

Ik heb echt geen idee wanneer ik het zei, ik denk vrijwel meteen. Ik vind het ook een beetje onzin om erover na te denken vanaf wanneer het kan enzo. Ik vind dat het altijd kan en meestal gaat het gewoon vanzelf.

Op social media zet ik overigens niks. Ik vind het al erg als er staat: met mijn liefste vriendje ofzo.

Hij zei het voor het eerst tegen mij toen we ongeveer een maand hadden denk ik, ongeveer een week daarna zei ik het ook. We zeggen het niet vaak ofzo, en zetten het niet elke week op social media (uberhaupt vrijwel niets over ons op social media geloof ik haha)

Ik heb het na twee maanden nog niet gezegd, maar ik krijg het ook echt mijn mond niet uit. Het is meer dat ik zeg: ‘ik vind je echt leuk/lief’. Ik kan dat andere nog echt niet zeggen. We hebben ook nog nooit ‘loveyou’ gezegd via bv. whatsapp. He bah. ja misschien ben ik niet zo romantisch aangelegd.

Ik heb nu geen relatie, maar dit.
Ik krijg het gewoon serieus mijn mond niet uit.

Ik ben nu ruim 2,5 jaar samen en heb het nog steeds niet gezegd. Mijn vriend hooguit tien keer. Ik heb daar gewoon niet zo’n behoefte aan en uit het liever in daden dan in woorden. Als het maar goed voelt!:slight_smile:

We zijn een maand samen ongeveer, maar we hebben al een jaar “iets”, nogal ingewikkeld. Ik zeg af en toe loveyou, maar ik vind dat dat anders klinkt dan ik hou van je, dat zou ik namelijk echt niet durven zeggen, dat vind ik veel specialer.

Na ongeveer twee maanden denk ik, toen zei hij het een keer in een sms en ik zei het gelijk terug. Toen ik het in het echt zei was het wel even raar maar nu doen we niet anders :slightly_smiling_face:

Dit ja. Overigens krijg ik het tegen niemand m’n mond uit dusja :")

Mijn beste vriend van inmiddels jaren heeft het ongeveer 7 maanden nadat hij mij leerde kennen tegen mij gezegd.

*Ikzelf zei het een tijdje later

Ehm, ik weet niet precies wanneer, maar ik hield toen vrij snel van hem, dus zei ik het ook.

Dit heb ik zelf eigenlijk ook. Opzich denk ik soms wel van aaah ik hou van hem :slightly_smiling_face: maar dan ga ik er over nadenken en denk ik: dit is gewoon verliefd zijn maar is het echt houden van?

Ik kende mijn vriend nog niet zo heel lang, maar we hebben het volgens mij al vrij snel tegen elkaar gezegd. Of hij tegen mij in ieder geval, ik wilde het pas terugzeggen als ik wist dat ik het écht meende en dat duurde nog iets langer. Naja, we wisten gewoon zeker dat we echt van elkaar hielden, dus dan is het alleen maar fijn als je dat zegt.