Wanneer willen jullie trouwen/kinderen krijgen?

Hey ladiess
ik vroeg me dus af wat jullie een normale leeftijd vinden om te trouwen of om kinderen te krijgen?
Ik zit er toch echt wel aan te denken rond mijn 24e aan kinderen te gaan beginnen. En trouwen eigenlijk ook wel rond diezelfde leeftijd. Ik vind zelf ook niet dat ik eerst moet trouwen voordat ik kinderen krijg, maar ik denk dat het wel ‘gepaster’ is. Ik vind het zelf een fijner idee eerst te trouwen, maar mocht ik eerder zwanger raken dan de bedoeling is, ga ik niet snel even trouwen of dergelijke.
Dus, wat vinden jullie? :slightly_smiling_face:

Ja dat is natuurlijk ook belangrijk. Als ik er financieel niet al te best voor sta rond die tijd ga ik er natuurlijk niet aan beginnen

Ik wou vroeger altijd voor m’n 25 (getrouwd zijn en) kinderen krijgen. Nu ik wat ouder ben besef ik dat het niet echt helemaal realistisch is. Zeker omdat ik wil adopteren als het kan. Maar sowieso voor m’n 30ste wil ik wel.

-

rond 24 à 26 trouwen en 28 kinderen of andersom volgorde maakt voor mij iig niet uit

Trouwen wil ik eigenlijk niet, ofja dat is mijn oordeel er nu over. En kinderen wil ik graag rond mijn 21ste, dan werk ik (normaal) en mijn moeder en oma waren zelf ook erg jong en het is gewoon leuk om zo goed overeen te komen (:

Liefst wil zo lang mogelijk wachten, toch zeker met kinderen krijgen. Ik heb er gewoon geen behoefte aan om 9 maanden als een olifant rond te lopen en lastig te doen tegen iedereen om me heen om daarna een mens uit mijn vagina te moeten persen terwijl van dat asociaal ziekenhuispersoneel rustig mee binnenkijkt. Bleh, ik mag er niet aan denken.
Trouwens, ik zou eigenlijk geen enkel kind nu nog op aarde willen zetten… veel goeds komt er toch niet meer aan.

Geen kinderen. Trouwen wanneer er tijd en geld voor is, of nooit; je trouwt natuurlijk niet met de eerste de beste die je tegenkomt.

En wat betreft wanneer trouwen en kinderen krijgen: vanaf je 18e kan het in principe, maar ik vind het best jong. Zelfs 21 vind ik al jong, maar het is maar net wat je gewend bent: mijn ouders zijn pas op hun 29e getrouwd en ze hadden toen al 11 jaar en even later kwam ik ter wereld, dus daar ben ik mee opgegroeid.
En wie weet vind je wel helemaal niemand waarmee je je leven wilt delen voor de leeftijd dat jij graag had willen trouwen e.d.

ik ben 15 en ben er nog helemaal niet mee bezig haha

ok hier had je dus niks aan

nog lang niet, ik wil nog zoveel dingen doen voor ik wil trouwen en laat staan kinderen krijgen.

21 trouwen en gelijk kinderen

Allebei wil ik niet.

27/28 trouwen, 30 eerste kind <3

Ja ik snap dat als je geen vriend hebt ofzo dat het lastig is om te zeggen ofzo? Kan het niet helemaal verwoorden.
Maar ik hoop toch tegen de tijd dat ik 24 ben, mijn huidige vriend en ik nog steeds samen zijn en wel zo ver zijn in onze relatie dat dit mogelijk is.
Mag ook wel want dan zijn we even denken… 9 jaar samen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik wil eerst mijn opleiding afronden, en dan maakt het me niet zoveel uit. Het liefst trouw ik eerst en begin ik daarna pas aan kinderen. eerst nog even een geschikte vent zoeken :wink: als de omstandigheden ideaal zijn wil ik op mijn 25e of 26e een kind. Maar als ik ongepland zwanger raak is het altijd welkom.

Ik denk ook rond mn 24ste dat ik aan kinderen wil beginnen. Trouwen weet ik niet, voor mij hoeft het niet per se, maar misschien denk ik daar later wel anders over. Maaar ik zal dan toch eerst een vriend moeten hebben en die heb ik nu nog niet ;p.

Dat laatste lijkt mij ook raar. Wel leuk als je je geloftes vernieuwt ofzo maar mijn ideaalbeeld van trouwens is toch wel echt kinderloos, geen idee waarom, haha.

Trouwen rond m’n 25/26ste, als er geld voor is, en daarna kinderen rond m’n 27/28ste. Ik wil eerst gewoon een goede baan hebben, reizen, samenwonen en dan pas me helemaal binden aan iemand. Ik heb nu wel een vriend, maar ik kan natuurlijk niet zeggen dat we nu voor altijd en eeuwig bij elkaar blijven, want je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren.

Trouwen willen ik en mijn vriend rond mijn 20e.
En kinderen op mijn 22e. (:
Niet gelijk. Ik wil nog even van mijn echtgenoot genieten :3