Wanneer/waarom ben jij zelfverzekerd?

Tell me. :slightly_smiling_face:

omdat ik mezelf heb leren accepteren zoals ik ben. in de puberteit was ik vreselijk onzeker en een stil meisje. in de loop van de jaren (niet dat ik nu al 50 ben of zo xD) heb ik geleerd om van me af te bijten en zag ik in dat iedereen gewoon jaloers was op mijn slanke figuurtje.
nu ben ik 19, nogsteeds slank, trots op mijn snelle spijsvertering, mondiger (ik laat niet meer zo snel het kaas van mijn brood af eten) en vind ik echt dat ik wel een leuk meisje ben om te zien en dat ik ook leuk in de omgang ben.
dit klinkt misschien arrogant maar het is met zo 5/6 jaar geleden een hele verbetering en ben ik kwa gedrag en denken radicaal de andere kant op gegaan :stuck_out_tongue:

oohjaa wanneer ben ik zelfverzekerd: wanneer ik complimentjes krijg

Haha come on… ik probeer wat positiviteit te creëren in dit vaak zo gemene Girlscene :stuck_out_tongue:

Edit: Daarmee bedoel ik: Meer mensen reageren! :stuck_out_tongue:

Ik was in mijn pubertijd ook iets stiller en onzekerder. Ik heb altijd wel een grote en leuke vriendengroep gehad, maar soms twijfelde ik wat aan mezelf. Nu heb ik mezelf echt aanvaard en ben ik blij met wie ik ben. Ik weet ook steeds beter wié ik ben. En die dingen maken dat je wat sterker in je schoenen staan. Ik hou ook harder vast aan mijn eigen stijl en als je daar dan complimenten over krijgt, is dat een extra boost… Het zelfzekerste voel ik me als ik het gevoel heb dat ik er goed uitzie, of dat je een complimentje krijgt van iemand inderdaad. Gisteren stond ik in een ruimte met amper mooie mensen (klinkt cru maar mijn vriendin en ik waren het er over eens) en dan voel je je ook wel goed in je vel :’)

Ja ik heb gewoon echt precies hetzelfde als jij! Ben ook 19 en sta nu positief in het leven en ik denk dat met name dat me zelfverzekerd maakt. Ik weet wat ik wil en ben tevreden met hoe mijn leven is. Ik ben zoals ik ben en dat zal ik altijd blijven. Vroeger liet ik me ook makkelijk in dingen meeslepen, ik paste me teveel aan voor anderen.

Wanneer: Met mijn lievelingsmuziek op :slightly_smiling_face: Omringt door de mensen die mij accepteren, waar k alles tegen kan zeggen en waarvan k weet dat ze me mogen. Ze betekenen super veel voor me!
Waarom: Meer tegen kritiek kunnen, ( mede dankzij girlscene :slightly_smiling_face: ) mezelf accepteren en uit die cirkel van negativiteit gekomen ( eindelijk!! ) Ontdekken dat ik iemand ben die het waard is om er te zijn en ontdekt dat je beter iets doms kan zeggen dan helemaal niks…

wanneer ik met mijn vriendje ben.
omdat hij me mooi vind op welk manier dan ook

wanneer: als ik bij mijn vriendinnen ben, die er niks om geven hoe raar ik dans op mijn lievelingsliedjes maar net zo hard meedoen. Als ik een complimentje krijg, want dan glimlach ik de tien minuten erna nog steeds, en als ik kleren aanhebben waarvan ik weet dat deze me goed staan.
waarom: omdat ik diep vanbinnen wel weet dat ik er wel mag zijn, iedereen trouwens, als hij of zij zichzelf maar goed voelt en dat uitstraalt!
ik zou willen dat ik zelf wat meer lef had om op mensen af te stappen en hen te complimenteren met hoe ze eruitzien.

haha echt precies het zelfde!

En wat je daaronder zei, wanneer je complimentjes krijgt… vooral van jongens! Mannelijke aandacht… ook dat klinkt dom, maar het is echt zo.

ik ben zelfverzekerd wanneer ik bij m’n vriendinnen ben en wanneer ik m’n haar leuk heb of wanneer ik leuke kleren aan heb → complimenten.
waarom: omdat ik diep van binnen weet dat ze me mogen en me accepteren en we gewoon kunnen doen waar we zin in hebben en complimentjes zijn gewoon altijd leuk om te horen!

ik ben eigenlijk ook best wel zelfverzekerd, zeker omdat ik overal een mening over heb en flink van me af kan bijten. ik heb mezelf geaccepteerd zoals ik ben. natuurlijk heb ik zo wel mijn onzekerheden, maar daar ben ik echt niet de hele dag mee bezig. het boeit me ook niet zoveel wat anderen van mij vinden

Is het niet zo dat als je in de puberteit bent, onzekerder bent. En als je dan uit de puberteit bent zelfzkerder bent en beter uit je woorden komt? Dit is wat ik denk als ik de evolutie van sommige meisjes zie.

Als ik mooie kleren aan heb, en make-up opheb (god, wat klinkt dit oppervlakkig :stuck_out_tongue:) en wanneer ik complimentjes krijg van mensen / vreemde mensen me aanspreken.

Als ik me gelukkig voelt zoals dragen van kleren make up als je compliment krijgt.