Wanneer vind jij dat iemand zich aanstelt?

Als mensen dingen overdrijven die helemaal niet belangrijk zijn.

Dit dus.

Eigenlijk vind ik nooit dat iemand zich aanstelt. Je kan immers niet beoordelen hoe een ander zich voelt. En als iemand zich niet goed voelt, helpt het ook niet om zulke dingen te veronderstellen. Dan kan je diegene beter bijstaan.

ligt aan de situatie.

Oke ik erger me inderdaad ook behoorlijk aan mensen die hun problemen zo onwijs gaan opblazen en vervolgens de behoefte hebben om dit even nadrukkelijk aan de hele wereld te laten weten, pure aandrachttrekkerij, bah. Iedereen ervaart pijn/situaties anders, dus daar kan je niet zoveel over zeggen, maar sommige mensen uiten dit gewoon op zo’n aanstellerige manier. Als iemand een beetje nekkramp heeft en dan de hele dag zeurt dat ze zoooo dringend een massage nodig heeft want ze houdt het niet meer of inderdaad wat jij zei over die gebroken nagel ofzo.

Maar wat ik nog veel irritanter vind, is mensen die continue alles vergelijken met onzinnige statistieken of derde wereld-stiuaties. How da fuck kun je dat nu met elkaar vergelijken?!
“Hongerige kindjes in Afrika zouden al die groenten met plezier opeten hoor”
“Zeur niet dat je niet bruin wordt, er gaan elke dag x aantal mensen dood aan huidkanker”
Sorry hoor, maar ik vind dat rare vergelijkingen, ik krijg daar echt jeuk in mn vingers van. Je hebt helemaal geen grip op die andere situaties en wat hebben die nou met jou of iemand in je omgeving te maken? Als je nou tegen je vriendin ofzo zou zeggen “ach zeur niet zo over je gebroken nagel, mn moeder heeft dr hand gebroken en die zit 6 weken in het gips, die ziet dr nagels helemaal niet voorlopig, das pas kut!” ja dan snap ik het nog, das een normalere vergelijking, maar die andere vergelijken… Appels en peren en onzin hahaha.

Sorry dit moest ik echt even kwijt

Inderdaad, hier ben ik het zo mee eens!
En dat voorbeeld met die schoenen, er hoeft geen eens een emotionele waarde aan die schoenen te zitten, misschien gaat het op dit moment in haar leven gewoon niet goed en heeft ze serieuze problemen. Dan kan alles je opeens verdrietig maken.

Meestal zijn de echte aanstellers, attention whores

Als mensen een keer huilen omdat ze hun knie gestoten hebben ofzo en dan roepen “IK BEN ZO DEPRESSIEF!!” Of mensen die zielig gaan doen om hun eigen fouten. En ik ken een jongen die de hele dag verdrietig was omdat hij een frikkin’ splinter in zijn duim had.

Als mensen te koop lopen met hun “ongeluk”. Ik snap dat je het kwijt moet bij iemand, maar het is vreselijk irritant als je bij elke “Hoe gaat het?” een zielig verhaal bovenhaalt dat je dan half (nog vaak fake) snikkend verteld om toch nog wat medelijden te kunnen krijgen. Vre-se-lijk. Na een tijdje neemt niemand je verhalen nog serieus, natuurlijk.

Als we een enge film gaan kijken in de les, en de meisjes heel hard gaan gillen… Maar dan ook echt heel hard en heel vaak…

-

een vriendin van mij is altijd helemaal aan het zeuren dat ze een toets heeft verknalt en dat ze een 1 heeft enzo ze heeft nog maar 2 onvoldoendes gehaald dit jaar :astonished: en dat bij elke toets zucht

Laatst over iets met cupcakes bakken, dat zo’n chick 'het heel vies vond om met haar handen het beslag te kneden en daarom steeds van die ‘bah’ en ‘iel’ geluiden maken.

Verder vind ik alleen dat mensen zich aanstellen als ik ze niet mag haha. Want eigk kan ik overal wel inkomen. Ook met gebroken nagels. Want stel je wacht 2 maanden op lange nagels, en hebt t eindelijk bereikt, dan is het kut als er een afbreekt. Net zoals verknipt haar als het eindelijk lang is.

Natuurlijk, je moet er niet de godganse dag over zeuren, maar het erg vinden vind ik prima

Dit is een van mijn grootste ergernis ooit. :’’) Als iemand ooit zoiets tegen mij zou zeggen zou ik je echt echt echt een heel stuk minder tof vinden en je gewoon willen slaan. :’’)

Mensen die janken dat ze geen geld hebben en dan vervolgens echt de meest onzinnige dingen kopen en dure elektrische apparaten. Hoezo geen geld? :confused:

Oh en iemand op fb die regelmatig met iedereen loopt te neuken in het weekend en dan weer gaat huilen op maandag in uiteraard Engelstalige statussen over hoeveel spijt ze wel niet heeft tegenover haar vriendje. Letterlijk en figuurlijk een aandachtshoer.

En op mijn werk zo’n vrouw die dan af en toe in een rolstoel is en gewoon geen geduld heeft tot ze opgehaald wordt (duurt max 10 minuten). Gaat ze met haar hoofd op tafel liggen janken, schreeuwen en gvd roepen. Bloedirritant en aanstellerig. (Ze is overigens gewoon normaal verder, dus geen psychische achterstand. Gewoon egocentrisch. En oud.)

Mensen die van kleine dingen een heel groot probleem maken, en het daar dan de hele tijd over hebben en er dramatische Facebook statussen over maken.

Als je weet ik veel, twee maanden bezig bent met je nagels laten groeien en er breekt er één zover dat het gewoon gaat bloeden, heb je gewoon recht tot klagen. Als je dan met zo’n opmerking gaat komen dat er kinderen doodgaan… :’)

Je kan nooit zomaar weten of iemand zich aanstelt, want je weet niet hoe een ander zich voelt

als iemand anders een probleem heeft en ze proberen alle aandacht van dat probleem naar hun toe te halen terwijl diegene er (meestal) geen ene donder mee te maken heeft…