wanneer verslaafd aan de computer?

Ja dat vraag ik me af…
Ik zit in de vakantie als ik niks hoef te doen wel 11-12 uur achter de computer. Mijn moeder zegt dat ik verslaafd ben, maar dat ik ontken ik altijd gewoon.
Binnenkort gaan we 2 weken naar Italie, maar m’n laptop mag niet mee van me ouders. Ik ben echt bang dat ik gillend gek ga worden. T’is alweer een jaar geleden dat ik niet één dag zonder computer ben geweest.

Tips hoe ik toch wel van dit probleem afkom? Of hoe ik het 2 weken zonder computer plan kan overlven? Ik weet het, het klinkt wanhopig en triest…maar ik weet het eigenlijk echt niet.

ghehe ik zit ook veeeeeel te veel achter de computer :’) ook zo’n 10 uur per dag in de vakantie. als het niet meer is.
maar ik ben er niet verslaafd aan, ik vind het gewoon leuk!
Ik heb m’n 2 weken spanje ook overleefd, zolang je maar genoeg afleiding hebt. Neem veel boeken mee, verbeter je tafeltennis skills, ga naar het strand/zwembad etc.
Wanneer je echt verslaafd bent? Wanneer je niet meer zonder kunt.

Ik zit ook - nu in de vakantie dan - elke dag achter de computer en ik ga ook 2 weken naar italie (Over 2 weken:D)
Maar… dat doe ik, omdat ik niet goed weet wat ik moet doen.
Maar komop, op vakantie, in italie! Zon, (misschien zee en strand)! Je hebt genoeg te doen en dan kan je die 2 weken toch wel zonder je laptop?
Ik kijk gewoon echt wel uit naar de vakantie, en je zult vast wel zien dat je als je op vakantie bent nieteens meer tijd hebt om aan je laptop te denken…

Btw, waar ga je naartoe in italie :grinning:?

Heb ik ook hoor ö
En wanneer je internet verslaafd bent:

[i]>Je weet dat je verslaafd bent aan Internet, als…

• je de homepage van je vriendin kust.
  • er in je bril een website is ingebrand.
  • je droomt in HTML.
  • je gaat downloaden i.p.v. naar de WC.
  • je je voorstelt als “Jan apestaartje wxs punt nl”.
  • iedere keer als je een nieuw www adres leest of op TV ziet, je hart sneller en onregelmatig klopt, zelfs als je daarvoor nooit
    hartklachten hebt gehad.
  • je uit je kamer komt en je merkt dat je ouders verhuisd zijn en je niet weet wanneer dat gebeurd is.
  • je de intercom aanzet als je de kamer verlaat, zodat je kunt horen wanneer er nieuwe e-mail is.
  • je vrouw een blonde pruik over je monitor hangt om je eraan te herinneren hoe ze eruit ziet.
  • al je vrienden een @ in hun naam hebben.
  • je kat een eigen homepage heeft.
  • je je moeder niet kunt bellen… ze heeft geen modem.
  • je je mail checkt en bij “geen nieuwe berichten” je nog een keer checkt.
  • je telefoonrekening als pakje bezorgd wordt.
  • je je huiswerk in HTML maakt en je je leraar de URL geeft.
  • je het geslacht niet weet van drie van je beste vrienden, omdat ze neutrale chatnamen hebben en je het niet durfde te vragen.
  • je echtgenoot je vertelt dat hij al twee maanden een baard heeft.
  • je 's nachts om 3 uur wakker wordt om naar de WC te gaan en op de weg terug even je e-mail checkt.
  • je tegen de kinderen zegt dat ze de computer niet kunnen gebruiken omdat “vader er mee moet werken” en je helemaal geen werk hebt.
  • je vrouw een nieuwe regel maakt: “de computer gaat niet mee naar bed.”
  • je een tatoeage hebt met de tekst: “dit lichaam kan het best bekeken worden met MSIE 3.01 of hoger.”
  • je nooit te maken hebt met ingesprek-tonen als je inlogt bij je provider…, want je logt nooit uit.
  • het laatste meisje dat je versierd hebt alleen maar een JPEG was.
  • je vrouw zegt dat communicatie belangrijk is in een huwelijk en je vervolgens nog een computer koopt en een tweede telefoonlijn aanlegt zodat je samen kunt chatten.
  • je auto tegen de vangrail rijdt en je automatisch zoekt naar de knop “vorige”.
  • je je kinderen Mozilla, Eudora en Java noemt.
  • je “com” achter elke punt schrijft.

[/i]
Het is zoals je ziet voor mannen xd. Maar dan moet je gewoon even in vrouw denken ofzo.

Jezus 11-12 uur!?
Dat is echt niet gezond!
Ik zit er nu in de vakantie ongeveer een uur per dag op.

Zoek afleiding. Mijn laptop mag wel mee, maar ik denk niet dat ik hem veel ga gebruiken. Daarvoor ga ik dus niet op vakantie heh :'D

Jonge op vakantie heb je toch geen computer nodig :wink: Sowieso genoeg leuks te beleven !

MANMAN, 11-12 uur? Good God. Ik zit er hoogstens 2,5 uur achter in de vakantie, Wat doe je eigenlijk allemaal op die computer? :stuck_out_tongue:

Gewoon inderdaad afleiding zoeken, Maybe moet je daarna ook een beetje gaan afkicken :wink: xx

haha dan is het eigenlijk wel goed dat je laptop niet mee mag toch ?
en anders dan ga je gewoon een keer naar een internetcafe ofzo.
maar op vakantie zijn er genoeg andere dingen te doen.

Ja ik ook, ik zit non-stop op de pc. Maar girlscene is te leuk denk…

ik ben best verslaafd, vooral in vakantie want tijdens school heb ik niet veel tijd. maar als ik dan op vakantie ga of een paar daagjes weg kan ik echt wel zonder, zo verslaafd ben ik ook weer niet.

HAHAHAHA :'D

Ik nu niet meer. Ik heb een nieuwe scooter, werk en mijn vriendin komt veel vaker. Ik mis mijn computer soms wel als ze er is, dan wil ik weer ff roddelen met mensen of mijn dagelijkse pagina’s checken.

oh ja ik zit ook vaak zolang op de computer, heb gewoon niks te doen… zeker niet als mn vriend aldoor op vakantie/met vrienden is…=( Maar ik kan ook makkelijk zonder, als ik een x met mensen/mn vriend afspreek is het niet dat ik afkicksverschijnselen krijg ofzo hahaXD

Wow. Ik denk, dat als je;

1. 11-12 uur (de hele dag dus, bijv. van 10 's ochtends tot 11 's avonds als je ook nog eventjes iets gaat eten) achter de pc zit, én
  2. je je afvraagt hoe je je heerlijke vakantie met zon, zee, strand, zwembad, leuke jongens en vriendinnen en heel veel lol (tenminste dan neem ik aan dat jullie niet gaan kamperen in een minitent met muggen in the middle of nowhere) kunt overleven zonder je geliefde computer;

je duidelijk (misschien licht) verslaafd bent.
Er zijn ook nog andere dingen om te doen, zit je dan echt elke dag de héle dag achter de computer? dat is toch zonde…
‘En, wat heb jij allemaal in je vakantie gedaan, heb je genoten? :grinning:
‘Jaaaaa, ik heb de hele vakantie gecomputerd!! :grinning:

Edit: ohja en dan ook nog even een tip om aardig te doen ^^; als je er ECHT vanaf wil: probeer de knop echt om te zetten, zo van, zo wil ik niet meer leven, als ik zo doorga wordt ik een computerverslaafde dikke onsociale meid die alleen nog lol kan hebben met haar pc.
Zoek de lol in je leven buiten je computer, geniet van de zon (of de regenxD), doe écht sociaal met je vrienden of probreer vrienden te maken, doe meer aan je hobby (behalve computeren:p) of zoek een nieuwe, ga sporten, mensen bezoeken, winkelen, creatief doen, geld verdienen etc. En als laatste, misschien kan je voor jezelf een aantal doelen bedenken die je aan het eind van de vakantie voltooid wil hebben, dus bedenk wat je het liefst wil kunnen zeggen tegen mensen als ze je vragen wat je deze vakantie allemaal hebt gedaan, en probeer dit waar te maken (:
sorry lange zeikpost geworden

Haha, ik zit er gewoon de hele dag achter omdat al mn vrienden, ja ALLEMAAL, op vakantie zijn. Ik heb dus echt niks te doen hier ö

bij mij gaat de computer smorgends om 11 uur aan en savonds om 11-12 uur uit. Ik zit er niet constant achter doe tussen door ook, stoffen, stofzuigen, koken, de was ed maar ik zit er ook erg lang achter. Elke dag.

Maar op vakantie neem ik mn laptop niet mee. dan zit ik hoogstens 3x in de week n half uurtje achter een pc

Hm tsja dat snap ik ook dan weer wel, maarja als je er zin in hebt om je misschien wat nuttiger te voelen (no offencexD) kan je miss ook werk zoeken (maarja is ook wel een beetje laat), of andere dingen alleen gaan doen of met andere mensen die je kent.

same here.

maar als je daar gewoon vrienden ofzo gaat zoeken en lol met ze gaan beleven vergeet je die pc in no time o:)
moet je niet even naar zo’n camping gaan waar alleen maar oude mensen en jonge kienders van 5 tot 10 jaar zitten zoals ik :pensive:
als je naar een camping gaat :cold_sweat:
of je probeert elke dag een half uurtje er af te halen (a)
bijvoorbeeld
dag 1, van 10:00 s’ochtends tot 21;30 s’avonds
dag 2, van 10:00 s’ochtends tot 21:00 s’avonds
kan ook met een uur en als je heel goed bent met de 2 :slightly_smiling_face:
zodat je op de één of andere manier op 1 uur komt…
en je je laptop minder gaat missen
maar ik weet nie hoeveel dagen je nog hebt voordat je naar italie gaat :slightly_smiling_face:

dus succes :slightly_smiling_face:

hoe je kan overleven? gewoon van je vakantie genieten denk ik maar, op een gegeven moment merk je toch niet meer dat ie er niet meer is.

okee, ik ben ook verslaafd (en mijne gaat ook mee :flushed: ). je moet voor jezelf elke keer een tijdslimiet aangeven en dan ook echt stoppen. elke keer als je dan toch doorgaat moet je blijven denken: ikbenverslaafd, stop! ikbenverslaafd, stop! haha, dat bedenk ik nu terplekke, maar het helpt me wel. ik zou om 23.20 eraf gaan, en ik wordt gek van het denken ‘ikbenverslaafd, stop!’ dus ik ga er nu echt af.
doeeeeg