Wanneer verder?

Ik en 16 en myn vriend is zo’n 3 jaar ouder. We hebben nu al een tijdje wat. Maar ik heb het gevoel dat hij al meer wilt dan ik! Ik weet dat ik niets moet doen wat ik wil, maar wanneer is het normaal om ‘verder’ te gaan? Hoelang je met elkaar hebt bedoel ik.

Daar zijn geen regels voor… de een gaat verder na een maand en de ander na een half jaar. Als jij zin hebt en als jij je er zeker weten goed bij voelt (en hij natuurlijk ook) om verder te gaan dan moet je dat gewoon doen.

Er is heus geen bepaalde tijdlijn voor…
Zodra het goed voelt voor beiden om verder te gaan, dan pas moet je het gaan proberen. Wanneer je dat voelt? Sowieso als je je volledig op je gemak voelt en meer wilt.

Ik kan het niet uitleggen; zoiets voel je gewoon.

Maar wat als hij verder wilt, want hij probeert zegmaar wel verder te gaan als je snapt wat ik bedoel.

Ja, maar hoe voel jij je daar bij?
Je moet het echt alleen doen als jij het ook wil, niet alleen maar omdat híj het wil!

Ik wil het nog niet, maar ik vind het ok zo raar als ik elke keer zn hand wegduw…

Dan moet je het niet doen, écht niet.
Je hoeft niet bang te zijn dat je hem teleurstelt ofzo,
vertel hem gewoon dat je nog niet verder wil.
En daar is helemaal níks raars aan, als jij niet wil dan wil je niet, klaar.

Ik zou zeggen, wacht er zo lang mogelijk mee. Ik was altijd snel, en ook jong, en met oudere jongens, je wordt er niet echt blijer van. Als hij je leuk vind, vind hij je ook leuk al wacht je weet ik het, 100 jaar:P Ik geloofde het ook nooit hoor als mensen dat zeiden maar ik heb nu een vriend en die houdt van me ook zonder dat soort dingen. Gewoon tegen hem zeggen; Nee. Wordt ie boos? Oprotten met hem. :slightly_smiling_face: Succes!

Het is pas ‘normaal’ als je er klaar voor bent.
Wachten dus.

Je kan toch praten?
Vertel hem dat je nog wil wachten.

Als je zelf al aangeeft dat je het niet wil moet je het ook niet doen, praat er desnoods effe serieus over als je het vervelend vind worden :slightly_smiling_face: