Wanneer stop ik met groeien

Hoi!
Wanneer stop ik met groeien? Ik ben bijna 13 en werd op mijn 11e (een week voor mijn 12e verjaardag) voor het eerst ongesteld. Ik was toen ongeveer 162/163 cm, en ik ben nu 172cm.
Zal ik nog groter worden, ik hoop het niet😌

Ik denk dat je altijd nog een beetje doorgroeit aangezien je nog in de puberteit zit. Het is altijd lastig om te voorspellen hoe groot iemand wordt. Maar ik zou me er niet te veel zorgen over maken :slightly_smiling_face:

Ik was wel zo’n beetje uitgegroeid op mijn 14e. Maar dat is bij iedereen verschillend.

Ik ben niet meer gegroeid meer sinds ik 13 was ofzo.

Meestal groei je tot 2 jaar na je eerste menstruatie nog redelijk hard door, maar daarna (bijna) niet meer. Hier zit wel variatie in natuurlijk, dus als je iets langer doorgroeit is dat niet zo heel raar.

Ik was op mijn elfde ongesteld geworden, en vanaf mijn twaalfde ongeveer niet meer gegroeid. Het ligt er maar net aan.

Het ligt er maar net aan inderdaad. Ik denk dat je nog iets groter wordt maar ik denk niet dat je 1.83 ofzo wordt, misschien 1.76? Of je groeit misschien niet meer ik heb geeen idee!

Ik denk dat ik rond mijn 15e of 16e stopte met groeien (vanaf mijn 13e ongesteld). Ik zou het in elk geval niet ondenkbaar vinden dat je nog iets langer wordt.