Wanneer maken mensen nou een wereldreis?

Na je afstuderen heb je vaak te weinig geld, en als je eenmaal een baan hebt kan ik begrijpen dat je liever niet je baan opgeeft voor een wereldreis.

Het liefst zou ik er 1 maken, maar dit vind ik het minst praktische aan een wereldreis haha.

Hmm, een wereldreis, ik denk inderdaad niet dat dit heel makkelijk is/zou worden als je een baan hebt inderdaad, aangezien het een wereldreis is en geen ‘normale’ vakantie. Maar als jij het wilt, en er financieel klaar voor bent, waarom niet?

Ik denk dat een wereldreis zo goed als onmogelijk is voor de meerderheid van de mensen. Degenen die een wereldreis maken werken meestal in elk land waar ze naartoe gaan om hun reis te bekostigen, of hebben heel veel geld.

Mijn broer kan zijn baan ook niet opgeven voor een wereldreis, maar hij doet nu gewoon elk jaar een reis van een maand. Hij heeft nu 2 keer Amerika en 2 keer Afrika gedaan (en reisjes in Europa) en dit jaar gaat hij naar Japan. Op zijn lijstje staat sowieso nog Australië en nog een Indisch land. Dus hij maakt in principe ook wel een wereldreis, alleen niet in 1 keer. Dat is wel een optie als je gewoon een baan hebt enz.

Als ze de loterij winnen? :stuck_out_tongue:

Nee, ik denk inderdaad dat het alleen kan als je óf onderweg veel kan werken, óf het gewoon financieel erg goed hebt en een baan waarbij je een sabbatical kan nemen.

Als ze die tachtig kaarsjes hebben uitgeblazen, is het tijd om wat verder te kijken dan je eigen moestuin.

zelf ben ik misschien niet het perfecte voorbeeld van een wereldreiziger, maar op dit moment zit ik in nieuwzeeland en ga ik naar australie in een paar maanden. Ik ben hier nu zo’n 3 maanden en blijf tot oktober, vorig jaar heb ik examens gedaan en had ik weinig tot geen geld. Na een paar maanden heel veel werken had ik genoeg om NZ binnen te komen en een tijdje te overleven. Omdat ik een working holiday visa heb, kan ik hier legaal werken dan dat is dan ook gewoon nodig om dit te kunnen betalen. Reizen is geweldig, dus als je de tijd heb zou ik het zeker doen. Werken in een ander land is ook een ervaring opzich en je kan als je vrij bent ook nog reizen.

Dat is echt leuk! Heb je elk jaar weer iets om naar uit te kijken!

Het is ook maar wat je zelf wilt. Wil je luxe of wil je budget bijvoorbeeld. Ik ben afgelopen zomer weer 2 maanden wezen reizen en was €600 kwijt en hiervoor heb ik niets hoeven laten en heb ik heel veel gezien.
Als je als net afgestudeerde een wereldreis wilt maken, heb je ook creativiteit nodig :wink:
En inderdaad, zorg dat je in de landen waar je ‘makkelijk’ kunt werken als backpacker, een work visa regelt.

Ik ken een aantal mensen die na de middelbare school een gap year hebben genomen en zijn gaan reizen. Daarvoor hebben ze wel bijna hun hele middelbare periode moeten werken/sparen, al denk ik ook dat ze hier en daar zijn gesponserd door ouders oid :stuck_out_tongue:

Veel mensen werken eerst ook een jaartje full-time om te sparen.

• Na middelbare school (+geld lenen/werken)
  • Op een andere periode tussen 20 en 76 (vriend van mij nam iets van 8 maanden onbetaald verlof en ging reizen)
  • Als je bejaard bent

Keuze genoeg toch? :stuck_out_tongue:

Mijn opa en oma hebben een wereldreis gemaakt toen ze al een lange tijd met pensioen waren, helaas is mijn opa overleden voordat ze hun reis hebben kunnen afmaken.

waaat komt er toch nog een nederlander in nz? ik ga 28 augustus naar Australie toe

Weet je wel hoeveel gevolgen zo’n onbetaald verlof voor je pensioen heeft?