Wanneer mag je iets weer door verkopen?

Ten eerste: ik heb gezocht met de zoekfunctie en google hoor! :slightly_smiling_face: Als er TOCH wel al zo’n topic is, dan heb ik die echt gemist!

Ik zat een beetje te kijken op Etsy enzo, en daar kan je ook vintage dingen kopen. Vintage is meestal (of altijd) tweedehands. Die mensen hebben dat zelf dus niet gemaakt. Ik vroeg me dus iets af… Wanneer kan je andermans spullen doorverkopen op een website van Etsy zonder dat je daar problemen mee krijgt? Als je nu bijvoorbeeld een tas bij de h&m zou kopen, mag je hem nog niet gelijk voor dat zelfde geld of meer weer verkopen, maar na hoe lang mag zoiets wel? En mag je bijvoorbeeld op marktplaats iets kopen om het vervolgens in Etsy weer te plaatsen? Geldt dit ook voor ‘gewone’ webshops?

waarom zou je dat willen? :'D

Ik wil het niet, ik vroeg het me gewoon af.

Geen idee, maar als jij je oude kleding zat bent of schoenen koopt die achteraf toch niet helemaal mooi zitten… Dan mag je die lijkt me wel gewoon verkopen? Zolang je geen handeltje begint erin inderdaad. Als je gewoon af en toe wat wil doorverkopen wat je niet gebruikt is dat niet echt een probleem lijkt me. Al zou ik eerder voor marktplaats gaan als je geen ervaring met etsy hebt.

Iedereen verkoopt door. Neem de designer collecties van H&M, zodra het verkrijgbaar is staat het ook op eBay voor meer. De winst die je daarop kan maken is absurt.

Maar een simpele H&M tas, die ik ook bij de H&M zou krijgen voor minder zou ik nooit van Etsy halen.
Plus ik neem aan dat je weet dat je bij sites zoals Etsy moet betalen om iets te listen? Je betaald een % van het verkochte en een vast bedrag om items in je shop te plaatsen. Dus met simpele dingen die je ook ergens anders kan krijgen ga je geen winst maken.
Plus doe je het meer als in een echte shop dan moet je ook belasting betalen over je inkomsten.

Bedankt voor de antwoorden allemaal! Haha.
Ik wil het zelf niet doen! Ik vroeg me gewoon af hoe het nou zat. :slightly_smiling_face:

Op één of andere manier las ik dit dus als : ‘Wanneer mag je een croissant doorverkopen?’ :’)

Ik denk voordat hij over de datum is :grinning_face_with_smiling_eyes: