Bij mij verschilt het.
Na het eten ben ik vaak moe en na school wil ik graag een uurtje ontspannen.
Maar rond kwart voor 5 heb ik er dan al geen zin meer in.
Wanneer maken jullie je huiswerk? En heb je er ook wel eens geen zin in? Hoe motiveer je jezelf?
Ik maak het altijd in de avond, na 22/23 uur.
half 12, 12 uur soms zelfs het uur ervoor. ja ik weet het het is niet zo’n goede aanpak. ik neem mezelf ook vaker voor om op tijd te beginnen maar dat lukt me echt niet.
In tussenuren op school, meestal ben ik pas rond half 6/6 uur thuis van school. Dan begin ik meestal rond 7 uur.
-
wel eens geen zin ? hehhee ik heb er nooit zin in.
ik probeer mezelf altijd te motiveren, maar na 6 jaar geef ik het gewoon op. Je moet jezelf gewoon dwingen om het doen en niet voor te nemen I guess.
Nou, ik maak mn huiswerk eigenlijk alleen als het echt nodig is. Mn wiskunde opgaven maak ik eigenlijk niet zo vaak, niet zo slim eigenlijk, want je leert er wel van. Mn hele werkboek van geschiedenis is nog bijna helemaal leeg. Ik denk dat ik er toch nu wat aan moet gaan doen eigenlijk…
Meestal in mijn tussenuren, zodat ik het thuis niet hoef te doen. En anders thuis, wanneer ik tijd/zin heb.
te laat… Ga nu maar beginnen…
na school, en soms na het eten.
Je moet mijn wiskunde schrift eens zien We zijn bij het 5e deel, maar heb maar paar sommetjes van elk hoofdstuk erin staan.
Maar wiskunde is nooit mijn vak geweest, kan het niet.
En laat het ook vallen.
haha ik was net bezig, alleen het lukt niet:S en het is niet echt handig als je niet weet in wat voor bestanden je je zooi moet opslaan XD
Ik studeer nu en het is huiswerkvrij wat ik wel fijn vind.
Het is wel als je binnen die 2/3/4 jaar klaar wilt zijn moet je natuurlijk ook iets thuis doen want wij werken zelfstandig leraar zit wel in lokaal maar geeft geen les. Dus je moet echt iets vragen als je niet snapt.
Vind ik wel fijn zo.
Ik doe het meestal tijdens de lessen, of in een tussenuur. Wij hebben 75 minuten rooster dus dan is er altijd tijd over voor huiswerk na de uitleg. Anders maak ik het meestal zo rond 3/4 uur of 9/10 uur.
M’n huiswerk is meestal af tijdens de les
en ik zit op huiswerkbegeleiding.
In de les en anders op mijn vrije dagen. Best relaxed.
Toen ik op havo zat: Ook in de les en in tussenuren
Als ik zin heb. Soms meteen als ik uit school kom, soms niet, soms na het eten. En soms begin ik als ik thuis kom en stop ik als ik ga slapen. Maar dan vind ik het vak leuk.
Op het laatste moment.
nu.