Wanneer krijg je een neuscorrectie vergoed?

Ik zit echt heel erg met mijn neus en ben zelfs bereid een neuscorrectie te overwegen. Ik heb ooit gehoord dat als je zegt dat je er psychische schade van hebt je het dan vergoed krijgt. Maar weet iemand hoe dat zit? Lijkt me niet dat je gewoon zegt ja ik voel me er psychisch niet goed door en dat je het dan vergoed krijgt, zou wel mooi zijn

Nee zo makkelijk is dat niet. Als je er echt last van hebt met bijvoorbeeld ademen, dan zou hij vergoed kunnen worden. Maar als cosmetische ingreep wordt hij bijna niet vergoed.

Ik denk het niet, ook al zeg je dat je psychische schade hebt dan denk ik niet zo snel dat je het vergoed krijgt. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je neus eruit ziet,waar en waarvoor je bent verzekerd maar denk het niet zo snel…

Sla me niet als ik het fout heb,geen verstand haha

Lijkt me ook niet nee. Dat moet dan vastgesteld worden door een psychiater denk ik. Wat er precies vergoed wordt, hangt ook af van je verzekering. Dus kun je niet even kijken hoe je precies verzekerd bent? Over het algemeen geldt dat als het schadelijk is voor je gezondheid (bijv. doordat je niet goed kan ademhalen), je wel veel vergoed krijgt. Maar als het een ‘luxe’ ingreep is, kan het best zijn dat je amper wat krijgt.

Gezien jij er niet lichamelijk onder lijdt, is de kans miniem. Ook al lijd je er psychisch onder, dan nog zal het niet altijd vergoed worden. En zo wel, misschien maar 5-10% als je geluk hebt. En dat is al veel volgens mij.

Gaat niet gebeuren als je geen medische problemen eraan hebt.

Wanneer het om medische redenen gaat en niet om cosmetische, net als bij moedervlekken.