Wanneer kreeg je je 1ste mentruatie?

Hey,meiden!
Ik ben 12 en ik heb last van bruine afscheiding,daardoor weet ik dat ik bijna mijn eerste menstruatie krijg.
Wanneer kregen jullie je eerste menstruatie?
Waar?
Wat was er vooraf?
Thanx :sunglasses:

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-menstruatietopic-227081.0.html

12-12-12 ik was toen 12 en gelukkig thuis :slightly_smiling_face:

Ik was elf en op Terschelling… Awkward

Ik was 11, in groep 8.

@Roar, haha dat is wel een hele mooie datum! + bijbehorende leeftijd haha.

Ik was 11, en het was gelukkig gewoon thuis.

Paar dagen voordat ik 13 werd, thuis

Precies 1 maand voor m’n 14e

14 bijna 15,
thuis in de kerstvakantie,
Geen flauw idee, misschien wat witte afscheiding. Bruine afscheiding is toch gewoon opgedroogd bloed? Ik had namelijk wat bruine afscheiding toen ik het de eerste keer geworden was, maar dat was gewoon een beetje bloed.

Net een week na m’n 14e verjaardag, op school

13 of 14 weet niet meer precies en gelukkig thuis.

12, tijdens gym en was gelijk doorgelekt dus tja… :flushed:
Grijze joggingbroek dus was duidelijk zichtbaar.

12 jaar :’)
oh, en gewoon thuis.

13 jaar en was gelukkig thuis.

13, en gewoon thuis! (:

Ik was 11, en gewoon thuis (gelukkig :grin: )

Ik was 12 en gewoon thuis. Werd wel gelijk BAM ongesteld met gewoon een stortvloed aan vers bloed, niks beetje bruine afscheiding of een paar druppels :’) Achja, uiteindelijk is dat nooit veranderd ook later, ben altijd heel heftig ongesteld geweest.

Ik was 12. Ik was al de hele week ziek en ik ging naar de wc en toen was ik ongesteld geworden. Gelijk m’n moeder geroepen en lading maandverband aangeschaft :’)

Ik was 12 en ik wou net naar school gaan. Ik was te laat door die rot menstruatie.

Ik was het geworden op de allerlaatste schooldag voor de vakantie en de avond daarvan. Dus superplanning gelukkig niet op school voor t eerst. Geen idee hoe ik dat had moeten aanpakken. Ik had een klassefeest en moet plassen en toen merkte ik dat er iets neit klopte, het was niet veel of iets maar ik dacht prop en maar een wcpapiertje tussen. Die avond ging ik douchen ja, toen kwam het met wat grotere maten deruit, toen was het wel duidelijk. Ik werd het precies na 2de schooljaar op vo. Ik weet nog wel dat ik me die dag een beetje afwezig voelde, dat heb ik nu nog al wordt in ongesteld. Maar voor de rest heb ik nooit zn last van, soms wel even verschrikkelijke pijn in mn buik/rug maar meestal niet (: