Wanneer kan je was nou in de droger??

Ik ga morgen mijn was doen, ik wil deze keer alleen niet zo lang wachten tot het droog is, ik hang het normaal namelijk op. Wanneer kan iets nou wel of niet in de droger?

Op het waslabel kijken. Linksboven betekent mag in de droger, rechtsboven bij lage temperatuur, links onder bij normale temperatuur en rechts onder niet in de droger.

Spijkerbroeken kunnen wel in de droger maar dan gaan ze wel sneller ‘op’, handdoeken zijn juist chijl uit de droger want dan zijn ze zachter.

Kan het ook iets te maken hebben met op hoeveel graden je iets wast?

Nee.

Op het label kijken. Ik gooi vrijwel alles in de droger, behalve shirtjes en vestjes van fijne stof of gebreide dingen. ook bh’s en fijn ondergoed doe ik er niet in.

Je moet op het label kijken maar het is wel zo dat wassen en drogen nu eenmaal afdoet aan de kwaliteit van je kledingstuk. Dus als je ergens heel erg gehecht aan bent kun je het het beste zo koud mogelijk wassen (of zelfs met de hand) en niet in de droger stoppen. :slightly_smiling_face:

Wij doen ook vrij veel in de droger. Ondergoed, sokken, handdoeken en spijkerbroeken sowieso. T-shirts, vesten en truien verschilt gewoon per stof. Als je het niet zeker weet gewoon op het label kijken inderdaad!

Oud topic, slotje