Wanneer is iets flirten?

Van de week had ik een interessant gesprek met 2 jongens en 1 meisje waaruit bleek dat de jongens vonden dat meisjes vaak signalen geven die door jongens als flirten worden opgevat, terwijl ze niet zo bedoeld zijn door de meisjes. Voorbeelden waren toen vooral aanrakingen, knuffel geven, etc.
Andersom weet ik nooit zo goed als een jongen mij plaagt wanneer dat gewoon grappig bedoeld is en wanneer als flirten.

Nu is mijn vraag: wanneer is iets eigenlijk flirten volgens jullie?

Iemand knuffelen, aanraken of een dubbelzinnig grapje/plagerijtje kan naar mijn mening best in een vriendschap, maar precies dezelfde acties kunnen ook wél flirterig bedoeld zijn.
Of denken jullie dat er bepaalde acties zijn die sowieso flirterig zijn? En andere die nooit iets betekenen?

Ik denk dat zo iets meer ligt aan de manier van aanraken en aankijken… Als jij bijv lief knipperend of ondeugend zit te kijken, dan is het wel meer als flirten… Als jij bij aanrakingen gewoon een lompe ‘boks’ geeft ofzo, dan zou ik dat niet zien als flirten :stuck_out_tongue: Met mannelijke vrienden als ik ze zie, geven we een knuffel, kort, met een beetje klopje op de rug, heel koeltjes, niet lang oogcontact er direct naar ofzo, met jongens die meer kunnen zijn, is het vaak een lichte aanraking met mijn hand in zijn zij waarbij ik kussen op de wang geef bij het groeten… Ja het zit m toch echt in de manier van… Voor veel mensen is het inderdaad onduidelijk… Ik kan het ook niet beter uitleggen

Ligt aan de situatie en de manier inderdaad

ik denk dat het ligt aan de hele houding van die persoon. ook de blik erbij enzo, dat is bij flirten heel anders dan bij vriendschappelijk.

Als jij iets doet bij iemand waarbij de achterliggende gedachten is om iets te bereiken

Dit.

Ja daar ben ik het mee eens, ik weet ook wel van mezelf wanneer ik flirt, maar hoe weet je bij iemand anders of dat de achterliggende gedachte is?

Maar bedankt voor alle reacties, denk dat je inderdaad wel veel aan de blik kunt afleiden, maar sommige mensen zijn wel echt ondoorgrondelijk :stuck_out_tongue:

van jezelf weet je (meestal) wel wanneer je bewust flirt. van iemand anders weet je het nooit zeker. soms ligt het er heel dik bovenop en soms is het juist te onduidelijk.
ik twijfel heel vaak of een jongen nou met me flirt of dat het gewoon “gewoon” is. zoals de jongen waarop ik een soort van verliefd ben. hij heeft een vriendin. maar als ik hem tegenkom tijdens het uitgaan slaat hij wel een arm om me heen als hij me gedag zegt en vraag hoe het met me gaat. we hebben al is gezoend, voordat hij een vriendin had. maar is dat dan flirten? hij begint ook wel is over onze zoen. is dat dan flirten?
ik weet het niet. (maar hoop het wel haha!)