Wanneer heb jij een bril/lenzen gekregen?

wat heeft er voor gezorgd dat jullie een bril of lenzen hebben genomen? dus wat merkte je? kon je iets niet meer lezen oid…

ik zit zelf erg te twijfelen… ik ben in een paar jaar al vaker voor een oogmeting bij een opticien geweest… de eerste keer was het -0.25 en de tweede keer -0.50 en -0.75 en prisma. toen heb ik een prisma bril gekregen zonder de - sterkte… dit hielp goed tegen de hoofdpijn… later had ik het idee dat ik dingen niet super goed meer kon zien en ben ik nog een keer gegaan… toen is er 0 en -0.25 gemeten.

nu kan ik buslijnen etc niet meer lezen, nummerborden pas vanaf redelijk dichtbij en gewone borden ook… maar verder kan ik opzich wel goed zien… wat nu te doen?

ervaringen?

-

Ik kon het schoolbord niet meer goed lezen, daarna ben ik naar de opticien gegaan. Als je twijfelt zou ik gewoon aan je opticien vragen of hij er iets oplossing voor heeft! :slightly_smiling_face:

Eerst droeg ik altijd een bril maar ben ik later lenzen gaan dragen puur omdat het mooier is :stuck_out_tongue: maar ik merkte dat ik r niet heel goed mee kon zien dus ging ik weer naar de opticien en die zei dat ik lenzen met cilinder moest gaan dragen, nou dit vond ik geen probleem maar later voelde ik dat ze begonnen te irriteren enzo dus nu draag ik weer een bril… En ben bly met mn keuze haha
Maja alsk jou was zouk gwn terug gaan naar opticien

Bij mij begon het met 0.25, maar ik heb toen geen bril gedragen. Toen werd het 1.5 en had ik wel echt een bril nodig. Brillen zijn alleen niet echt mijn ding, dus heb ik lenzen genomen. Als ik jou was zou ik nu al je bril vaak gaan dragen of lenzen nemen, want als je dat niet doet worden je ogen slechter.

Ik merkte op een gegeven moment gewoon dat mijn ogen achteruit gingen, ik kon minder ver lezen dan anderen en ook in het schoolbord kon ik minder goed zien. Toen ben ik naar de opticien gegaan en heb meteen een bril en lenzen gekregen. Mijn bril draag ik bijna alleen maar thuis.

Ik zag echt heel weinig op het bord, maar ik was bang dat ik een bril moest dus heb ik er nog een jaar mee gelopen… daarna kon ik het echt niet meer volhouden en heb ik het verteld en toen zijn we naar de opticien gegaan en had ik -2.50 en -1.75 en kreeg ik toch lenzen :stuck_out_tongue:

bril toen ik echt 8 was ofzo en lenzen toen ik 10 was! ik zei tegen mn moeder dat ik de tv niet meer kon zien haha en toen nam ze me mee naar een opticien!

Al sinds groep 4 heb ik een bril, maar nu wil ik graag lenzen. (:

op school kon ik vroeger het bord niet zien en vertelde dit tegen mijn ouders. toen ben ik naar een opticien gegaan en heb nu lenzen sinds ik 11 ben.
je kan het beste gewoon naar een opticien gaan, want als je langer zonder bril of lenzen blijft lopen gaan je ogen alleen maar meer achteruit. (:

Al sinds mn 3e ofzo. Ik begon mijn bril pas elke dag opzetten toen ik 8 was en eindelijk een normale bril kreeg.

Ik heb een bril sinds mijn 3e en ik ga over een paar weken lenzen nemen denk ik :]

Ik kon de tekst op het schoolbord niet meer lezen, in groep 3.

Dat gebeurt ook als je wél een bril draagt. Dat komt namelijk gewoon omdat je lichaam groeit, je ogen ook, maar de retina en zo blijven hetzelfde, waardoor de afstand groter wordt.

Ligt het aan mij of zie ik de titel en de vraag in de beschrijving als twee hele verschillende vragen? ;p

OT, ik zou sowieso als je merkt dat je slecht ziet naar de opticien gaan… Ik heb een bril vanaf groep 7 (geen idee hoe oud ik toen was, geen zin om terug te rekenen ;p) en lenzen vanaf november/december ergens :slightly_smiling_face:

Ik heb in groep 3 van de basisschool een bril gekregen, omdat ik de dingen op het boord niet duidelijk zag. In groep 5 had ik hem steeds minder op. Ik vond hem lelijk en ik had het gevoel dat ik hem niet meer nodig had. Toen zijn we naar de oogarts gegaan om een test te doen of ik hem inderdaad niet meer nodig had. Hieruit bleek ook dat ik hem niet nodig had dus ik heb nu geen bril meer. Naja ik denk niet dat je hier veel aan hebt.

Sinds me vijfde heb ik een bril en nu nog steeds -,- ben nu 14.
Opticien en oogarts zeiden dat het ong. 2 jaar zal duren voordat ik hem voorgoed
af mag doen …

In groep 8 kon ik niet meer goed lezen wat er op het bord stond, maar ik dacht dat iedereen die wel eens had. Toen moest ik naar de GGD, en daar werd ook een oogmeting gedaan, waaruit bleek dat ik een bril of lenzen moest. Sinds m’n 12e heb ik dus lenzen en sinds m’n 16e een bril die ik alleen thuis draag. Ik ben nu 17.

sinds groep 3, ik kon het bord totaal niet lezen en dacht dat het aan de weerspiegeling van de lampen lag.
Dus uiteindelijk toch maar naar de dokter omdat ik met het licht uit ook niet kon lezen. Ik had meteen -3 ofzo.
Dat werd steeds erger. Op de middelbare school kreeg ik lenzen, dat ging zo’n 8 jaar goed. Totdat ik de hele tijd oogontsteking had, en ook echt hele erge oogontsteking.
Na een aantal onderzoeken bleek ik geen lenzen meer te kunnen omdat mijn ogen te gevoelig zijn.
Dus sinds een jaar of 2 heb ik weer een bril, heb sinds kort een nieuwe omdat ik geen reserve bril had en mijn sterkte weer was veranderd.

Ik heb echt al heel vaak verkeerde metingen gehad en gezeik met mijn lensen.

Als je twijfelt gewoon terug gaan :slightly_smiling_face:

Ik kon in groep 6 het bord niet meer lezen en kwam er zo achter dat ik lenzen nodig had. Ik zou dan ongeveer tien geweest zijn, denk ik. Ik heb nu lenzen, want ik vind een bril echt heel irritant. Ik heb harde lenzen omdat ik -7 heb en mij verteld is dat ik daarom niet meer goed met zachte lenzen om kan gaan. Ik heb ze nu al bijna drie jaar, dus ik ben er intussen wel aan gewend. Ik ben nu 18.