Ik ben 16 jaar en heb echt totaal geen ervaring met jongens.
Maar wanneer weet je of je een relatie hebt met iemand?
Voor mij zou het pas zo voelen als een van de twee de ander vraagt haha
Ik vroeg zaterdag of hij m’n vriendje wou zijn. Zijn reactie: ‘Was ik dat niet al?’ Oftewel: het is nogal vaag, haha.
Voor mij is het een relatie als dat hele superonzekere gevoel weg is van ‘vindt hij me wel leuk?’, je niet meer zenuwachtig bent voor elke date of de hele tijd bezig bent met een goede indruk maken. Als het wat natuurlijker voelt allemaal, je elkaar vertrouwt en je dingen van elkaar kan gaan verwachten. De fase na daten dus. En meestal voel je vanzelf wel aan wanneer dat is
Dat verschilt heel erg per persoon. Ik denk dat als je een relatie hebt, je elkaar vertrouwt, je helemaal voor hem openstelt en jezelf durft te zijn. Maar dat groeit ook wel met de tijd. Het belangrijkste is dat je gewoon jezelf kan zijn. Ik denk dat dus, en als hij je ouders/gezin heeft ontmoet. Maar dat verschilt echt heel erg per persoon. Sommigen hebben eerst een relatie en leren daarna elkaars ouders kennen.
Als dat gevraagd is. Je hebt geen relatie als je wat loopt te daten.
Oh ik ben het hier niet mee eens, als je ouder bent ben ik van mening dat je wel aanvoelt als je wat met elkaar hebt. Ik neem aan dat als je 18+ bent je niet meer vraagt “Wil je verkering met me?”
wtf als een van de twee het vraagt, duh?
En hier ben ik het dan weer niet mee eens. ‘Wil je verkering met me?’ is sowieso een piepzin die ik nooit zou gebruiken, maar ik heb aan mijn vriend na een maandje wel gevraagd of we nu serieus waren of niet.
Nee, maar toch weet je nooit zeker over jullie echt exclusief zijn als je dat niet even expliciet maakt, of je nou 12 bent of 55.
Bij mijn huidige vriend ging dat een beetje mis. Hij ging er al vanuit dat wij een relatie hadden en ik was daar niet zo zeker van omdat we nog niet zo lang aan het daten waren. Toen een vriendin mij waarschuwde dat hij nogal geïrriteerd was toen zij verbaast reageerde dat hij zei een relatie met mij te hebben, heb ik dat maar even snel met hem besproken :’)
Mijn vriend vroeg zo vet droog: “Hebben we nou eigenlijk al een relatie?”. We dachten allebei van wel maar hij wilde het nog even zeker weten, haha. Die dag houden we wel aan als ‘onze datum’, maar het voelde wel al als een relatie… Ik denk dat je het dus wel voelt als je echt een relatie hebt, maar het even vragen kan wel voor opheldering zorgen.
Mijn vriend vroeg me of ik hem als vriendje wilde . Aahh. Wat een leuke herinnering. We waren 17 toen en er is niets mis met vragen.
Als diegene je trots voorstelt als zijn vriendin aan zijn beste vrienden. Of als hij je voor wilt stellen aan zijn ouders (daarmee laten jongens namelijk weten dat ze serieus met je bezig zijn)
Hier ben ik het mee eens. Je voelt vanzelf wel aan of diegene serieus met je bezig is en je echt leuk vindt. Ik zou dan nog eerder vragen: Mag ik je aan mijn ouders voorstellen als mijn vriend? (Volgens mij ging het vorig jaar ook zo bij mij en hij echt zo jaaa hoe anders)
Dat je vraagt of je serieus met elkaar bent vind ik inderdaad anders, maar mijn eerste gedachte toen ik dit topic las was meteen die standaard zin “Wil je met me” oid. De vraag of je serieus met elkaar bent vind ik dan heel anders overkomen.
Haha oh dat is wel een beetje lullig voor hem ja, dan kan je het inderdaad beter uitspreken :’)
Ik weet niet, je voelt het wel aan denk ik, en anders kan je het ook gewoon uiteindelijk bespreken met hem. “Yo, ben ik je chick of niet?”
Ik weet niet, als het voelt alsof het allemaal nog wat onzeker is en je niet zeker weet of hij je wel leuk vind dan noem je het geen relatie haha (vind ik).
Dan kan je beter gewoon even vragen of dit nou serieus is wat jullie hebben.
Mijn vriend zei tijdens een gesprek random ‘‘Ja maar als iemand me nu zou zoenen zou ik haar wel wegduwen. Zover zijn we wel toch?’’
En toen zei ik een keer toen ik dronken was op app ‘‘Ja maar je bent van mij toch’’
En toen zei hij ‘‘Ja? In dat geval wil ik het namelijk op FB zetten, want dan moet iedereen het weten ook ’’
Dus toen was het ‘‘officieel’’ terwijl het daarvoor ook wel vrij duidelijk was dat we samen waren.