Wanneer gaat abbonement in?

Heey!
Ik wil graag een vodafone abbonement nemen, en heb nu een prepaid.
Maar nu is mijn vraag, vanaf wanneer gaat zo’n abbonement in dus vanaf wanneer kan ik deze gebruiken?
Direct als je 'm krijgt? Stel je krijgt 'm op 7 juni en gaat deze dan direct in en krijg je voortaan op de 7e van de maand nieuwe belminuten? Of is er meestal een vaste datum bijv de 1e van de maand dat je nieuwe belminuten krijgt en dat zou dus betekenen dat je je abbonement dus ook pas vanaf 1 juli kan gebruiken?
Ik hoop dat iemand dit weet, want ik heb nu prepaid en ik zou het een beetje zonde vinden om nu nog nieuw beltegoed te moeten kopen (heb nog 2 euro eropstaan en hier kan ik niet nog een maand mee doen…)

je kan mss op hun website kijken.
ik heb geen abonnement maar een herlaadkaart en krijg elke maand als ik herlaad 5000 smsjes en beltegoed. ik krijg dat pas de volgende dag nadat ik heb herlaad. ;d

ik heb ook bij vodafone, en bij mij ging het zo:
mn abo ging op de 17e in, de vodafone had uitgerekend wat je dan nog hebt voor die 13 dagen
&voor de rest krijg ik mn nieuwe ‘maand’ altijd op de 1e van de maand

okee dus dan moet je ongeveer de helft betalen oid? stel je abbo is 25 per maand, dan betaal je die maadn 12,50?

Nope, je betaald gewoon de volle 25 euro, maar houdt nog extra belminuten etc. (als je die niet hebt opgemaakt.) Btw, eerste maand betaal je ook de 50 euro administratiekosten!

wat is een herlaadkaart?

Wil ik ook wel weten inderdaad. Is het zo dat als je via internet een abbonnement neemt, je meteen die dag nog moet betalen van die maand), pas wanneer je mob wordt geleverd of pas een aantal dagen drna?