Wanneer 'ga' je met elkaar?

wat betreft zoenen met andere jongens.
Ik heb even jullie advies/hulp nodig. Ik ben nu een tijdje met een jongen bezig, we kenden elkaar nog niet maar sinds een maand ong. wel. We praten heel veel en het is heel gezellig, hij is echt een soort van ‘soulmate’. Gisteravond heeft hij mij thuisgebracht en ik voelde echt een soort spanning. We hebben nog niet gezoend, maar ik heb wel het gevoel dat dit echt meer gaat worden.
Zijn we nu dan al aan elkaar ‘gebonden’, als het ware? Stel dat ik nu met een andere jongen zou zoenen (gewoon voor de fun), overtreed ik dan een of andere ongeschreven regel? Niet dat ik dat van plan was, maar daar ben ik wel benieuwd naar. Ik heb zelf namelijk geen idee. Wat vinden jullie?

Het is geen geschreven regel. Vraag gewoon wat hij precies voor je voelt, wat hij precies van plan is enzo. Dan ben je er iig zeker van!

Edit; misschien een beetje vaag. Maar iig, ik had ook een keer een scharrel en hij vroeg gewoon: hoe denk jij over onze relatie? Dat maakt het gewoon duidelijk.

Je overtreedt niets vind ik. Maar als je denkt dat het meer gaat worden, ben je ook gewoon stom als je met een andere jongen zou gaan zoenen.

Aaaah dit is die ‘we-hebben-niets-maar-het-is-wel-lullig-als-je-met-een-ander-zoent-fase’. Maar ik neem aan dat je niet de behoefte hebt met een ander te zoenen als je hém echt leuk vindt toch?

Het verschilt heel erg. Toen ik ongeveer twee keer wat met een jongen had gedaan gingen er al verhalen ‘Ja ga jij met die en die?’ of zeiden mensen ‘ja zij gaat met die en die’. Nu voelde het ook al wel redelijk… boyfriend and girlfriend-like, maar in feite was het nog niets natuurlijk. In ieder geval ik denk dat als jij nu zou zoenen met een ander het inderdaad gewoon erg lullig zou zijn, maar je bent nergens aan gebonden.

Nee ik voel niet de behoefte om met een ander te zoenen, alleen ik ga vanavond uit, en dan gebeurt dat nog wel eens zomaar, voor de fun. Hij hoeft daar ook niet achter te komen als het zou gebeuren en het betekent voor mij ook niets, maar misschien dat ik dan een of andere ‘regel’ zou overtreden :slightly_smiling_face:

En als jullie beiden eigenlijk komen en vragen hoe je een relatie zou vinden. Als je ermee instemt dan vind ik dat je “met elkaar gaat”

Dat ligt helemaal aan jezelf. Als jij die jongen echt leuk vind en je hebt het gevoel dat het wat kan worden, lijkt het mij niet verstandig om met een andere jongen te zoenen. Maar het is niet zo van: het MAG niet.

ik zou het gewoon vragen aan em en het erover hebben,

Gewoon vragen hoe hij erover denkt inderdaad. het is heus niet verboden om met iemand anders te zoenen ofzo, maar als hij je nu echt leuk vind en hij komt er wel achter dat je met een ander hebt gezoend zal hij dat (denk ik) niet heel leuk vinden. Ligt er maar net aan hoe hij er over denkt dus, dus gewoon vragen (:

Zolang jullie niks hebben mág je met anderen zoenen, maar ik zou het niet doen. Als je je zo verbonden met hem voelt, zou jij het dan leuk vinden als hij met iemand anders zoent?

Dat moet je aanvoelen. Ik weet niet hoelang jullie al bezig zijn maar bij mij wordt het wel ‘exclusief’ als het meer dan een maand is. Dat is mijn onuitgesproken regel. En als hij na die tijd een ander zou zoenen, zou het ook over zijn voor mij.
In principe mag je dat wel maar dan zou je geen kans meer hebben op een relatie met hem.