Hooi,
Ik ga tog maar niet op mijn eigen houtje op spitzen staan.
Ik neem gewoon balletles, Maar weet iemand wanneer ik dan ongeveer op spitzen kan? ik heb 9 jaar op ballet gezeten en ben er sinds 2 jaar mee gestopt, toen was ik 12.
Groetjes xxx
Hooi,
Ik ga tog maar niet op mijn eigen houtje op spitzen staan.
Ik neem gewoon balletles, Maar weet iemand wanneer ik dan ongeveer op spitzen kan? ik heb 9 jaar op ballet gezeten en ben er sinds 2 jaar mee gestopt, toen was ik 12.
Groetjes xxx
Ik heb geen idee
up
Na een aantal maanden denk ik?
Ligt eraan hoeveel je nog aan het groeien bent en of alles sterk genoeg is. Je kan het na een paar weken aan je lerares vragen? (:
Zal toch aan je voortgang liggen.
wat zijn spitzen??
sorry dit is een hele overbodige reactie geloof ik zie dit maar als up
haha; google.
Dat zijn die balletschoenen met harde punt waardoor balletdansers zo op hun tenen kunnen dansen (:
Mijn vriendin danst ook op spitzen, je moet 3 jaar op ballet hebben gezeten…
ik weet niet ofdat je het uitmaakt als je 2 jaar bent gestopt. Dat zou je ff moeten navragen bij een dansschool
Mijn vriendin danst ook op spitzen, je moet 3 jaar op ballet hebben gezeten…
ik weet niet ofdat je het uitmaakt als je 2 jaar bent gestopt. Dat zou je ff moeten navragen bij een dansschool
3 jaar op ballet staat niet vast hoor (:
Ligt aan je groei en beheersing van je lichaam en de techniek.
Ik zat er iets langer dan 6 maanden op en mocht al op spitzen, maar dan ook wel met de nodige danservaring (andere stijlen).
ligt aan de dansschool en je leraar. Je moet eerst de techniek goed beheersen en een goede releve hebben (sterke enkels).
bij een goede dansschool mag je niet na een half jaar op spitzen.
oja, als je sneller spitzen wil, moet je gewoon veel releves doen thuis en je voeten flexen en pointen met zo’n elastiekband, die kan je bij perrysport enzo kopen. helpt heel goed!
Ik wil ook op ballet gaan, maar iets houdt me tegen. Ik weet niet wat of waarom. Misschien omdat ik al zóó lang turn (10 jaar). En turnen en ballet hebben niet echt iets gemeen he? Toch wil ik een keer een proefles.
je hebt er wel wat aan hoor! je bent al heel lenig waarschijnlijk en je hebt al kracht in je benen, verder is het wel heel verschillend denk ik. maar zeker een keer proberen!
een dansopleiding zie ik als een goede dansschool dus dat mag wel.
Ligt aan je leraar, hoevaak je danst, hoe sterk/goed je bent dus dat verschilt bij iedereen.
Het ligt echt aan hoe goed je kan dansen, de kracht in je benen en de bouw van je lichaam. Ik zit zelf al vanaf mijn zesde op ballet en ben er na mijn 12e 3 jaar mee gestopt ofzo maar spitz niet omdat mijn knien te zwak zijn
Het ligt niet perse aan hoe goed je bent. een goeie vriendin van mij doet het al sinds de kleuterklas, en mocht nu niet op spitzen, omdat ze verkeerd stond. en dan zou ze als ze een danspas deed en misstapte haar enkels kunnen breken.
Je voeten moeten sterk genoeg zijn, dus in ieder geval volgroeid. Verder moet je een goede ballet-techniek hebben. Ik zou het eerst eens met je lerares overleggen, die weet waarschijnlijk meer dan wij, en zij kan misschien voor je kijken of je het lichamelijk aan zou kunnen. Succes!