wanneer bromfietscertificaat????

ik vroeg me af.
hoelang van te voren moet je je inschrijven bij een rijschool ofzo om een scooterrijbewijs/bromfietscertificaat te halen.
in december ben ik jarig. (ik ben nu wel mooi optijd toch met dit vragen of al te laat? ) maarja.
hoelang van te voren moet je je dus inschrijven?

weet niet of dit hier hoort maar anders wist ik het ook niet

weet niemand dit?

als ik jou was zou ik gewoon even op de site van de rijschool kijken!
wees er iig wel optijd bij, ik moest namelijk een tijdje wachten voordat
ik eindelijk terrecht kon.

oke maar hoelang moest je dan wachten? een week. 2 weken. maand. 2 maanden.?

Gewoon eventjes heen bellen om te vragen wanneer je je in moet schrijven. Wachttijden verschillen natuurlijk per rijschool.

Hoi,
ik ben nu bezig met mijn scooterbewijs te halen!
ik heb voor mij theoriexamen 2 weken moeten wachten, heb hem morgen haha!
en de rijlessen kon ik al gelijk diezelfde week doen,
je kan op de cbr site kijken wanneer er in de plaats die jij wilt een plek is!
veel succes alvast, X

oke dankje :slightly_smiling_face:

Toen ik mn voor mn AM rijbewijs ging hoefde je alleen maar theorie, en dat had ik een weekje van te voren aangevraagd.
Voor mn B rijbewijs had ik 2 dagen voor mn verjaardag de rijschool gebeld, en ik kon meteen op mn verjaardag een intake doen! (heb snelcursus gedaan).

Dus het kan heel kort van te voren, maar dan moet je net de goede rijschool hebben!

Je kunt het beste eerst je theorie reserveren. Dan ga je naar een rijschool bellen om een datum af te spreken. Ik zou het wel 2 weken nadat je je theorie zou halen. Stel dat je hem niet haalt, en je hebt de volgende dag je praktijk, is al je geld weg. De meeste rijscholen hebben een soort dag-cursus, dat houdt in dat je een paar uur lest en dat je daarna je praktijk-examen hebt, op dezelfde dag. En dan moet je nog je rijbewijs aanvragen, ┬Ą50, nog een weekje wachten en dan eindelijk mag je officieel scooter rijden.

Zo, lang verhaal.