Wanneer blijf je zitten?

Hay. Ik doe 1HAVO en aangezien bijna alle cijfers van het rapport bekend zijn en ik toch 2 onvoldoendes heb maak ik me heel veel zorgen of kan blijven zitten of niet. Misschien een beetje vroeg om zo te denken, maar ik zit er echt mee. Niemand bij ons op school kan vertellen bij hoeveel onvoldoendes je blijft zitten enzo, want elke keer zegt de docente ‘zeg ik later wel’ :S Dus kan iemand mij vertellen bij hoeveel onvoldoendes je blijft zitten? Want ik heb eens gehoord dat je een 6 moet hebben voor wiskunde, maar aangezien ik dat best moeilijk vind…
Oja ik heb de onvoldoendes voor geschiedenis, een 4,9 gemiddeld en biologie, 5,3 gemiddeld

Nogmaals: Misschien overdreven om hier nu al over na te denken, maar ik zit hier echt de hele dag mee in mijn hoofd en ben echt bang dat ik niet overga enzo, tweede vraag: is dit gewoon brugklassenstress (weet niet hoe dat heet of dat het wel bestaat?) of wat?
Alvast bedankt,x

Dat verschilt per school, dus denk niet dat iemand hier je dat kan vertellen.
Bij mij was het in de onderbouw zo dat je in totaal 3 minpunten mocht hebben dacht ik.

je blijf pas zitten als je veel onvoldoendes staat, niet goed mee kan met de lesstof en je dingen niet goed kan begrijpen.

ik jouw geval blijf je echt niet zitten, je heb afgerond maar 2 tekorten. ( alle bij de cijfers zijn afgerond naar 5 en dat is 1 punt onder 6) bij ons op school was je volgens mij bij 6 tekorten gemiddeld een bespreek geval voor jaar overdoen of en niveau lager.

Maar het gaat er eigenlijk meer om of je alle lesstof begrijpt en al je huiswerk bij kan houden.

(een weekje huiswerk gemist maakt niet uit)

Dat zijn afgerond twee 5’en dus ik dat je dan gewoon over gaat. Misschien moet je er wel wat composatiepunten voor hebben. Dus voor sommige andere vakken gemiddeld een 7 of hoger.

ik mag in principe 2 minpunten hebben om gewoon over te gaan, dus 2 5en of een 4. Bij 3 minpunten ben je een twijfelgeval. en bij 4 blijf je zitten.

Maar is dit niet een beetje te vroeg om je zorgen temaken? Ik snap dat je het eng vind enzo. Maar gewoon eventjes goed je best doen en die zijn dan zo opgehaalt!

Als je aan het einde van het jaar dezelfde punten (veel onvoldoendes) hebt, zou ik naar het vmbo gaan als ik jou was.

Dat het verschilt per school wist ik niet, sorry!

Dankjewel voor jullie reacties! Huiswerk doe ik wel gewoon goed en de leerstof begrijp ik meestal ook wel. Maarja de toetsen zijn het belangrijkst.
Er moet sowieso nog vergaderd worden met alle docenten over de punten enzo, dus van die onvoldoendes is eerder 80% zeker dan 100%… Maar dankjewel voor de reacties!
Ja dat van dat vmbo dacht ik ook al, vandaar dat ik eigenlijk dit topic aanmaak. Onze school is alleen HAVO/VWO dus als ik na periode 1 echt veel onvoldoendes had zou ik waarschijnlijk wel naar het vmbp gaan, maar ik zie dat dit per school verschilt dus waarschijnlijk ga ik het zo snel mogelijk aan iemand op school vragen, want ik dacht dat dit overal gewoon hetzelfde was enzo.

Als het goed is, mag je aan het eind van het jaar drie tekorten staan, dus nu ben je ‘veilig’.

Neemt niet weg dat ik zou proberen ze op te halen, aangezien het alleen maar moeilijker wordt en de brugklas nog relatief makkelijk is.

Dit dus.