Ik ben al een tijdje aan het sporten en merk nu ik minder hoge eisen aan mezelf stel en mezelf vaker beloon met iets wat ik leuk vind dat ik sneller tevreden ben met wat ik al gepresteerd heb (laatst mezelf getracteerd op echte harfloopkleding ipv trainingsbroek en voetbalshirtje). Tevreden over mezelf ben ik nog niet.
Nu is mijn vraag… Kietel jij jezelf wel eens omdat je echt trots bent op wat je bereikt heb. En wanneer ben jij trots op wat je bereikt heb , en trots op/over jezelf?
Kietel?
Maar nee. Soms ben ik wel tevreden maar meestal is dat maar van korte duur dus dan heb ik niet echt iets om mezelf voor te belonen.
Oke, ik had hier op het begin ook veel last van waardoor ik ook sneller opgaf en niet verder ging met wat ik eigenlijk wou bereiken. Nu ik minder streng ben in dat opzich en meer geduld heb om dingen te bereiken moet ik zeggen dat het prima gaat & werkt !
Nahh ik probeer al zo’n 15 maanden om af te vallen en ben pas 5/6 kg kwijt dus op zich heb ik wel geduld haha.
Eetpatroon ook aangepast?;o en hoeveel wil je in totaal kwijt dan?
Jep, er gaat gewoon helemaal niks meer af. In totaal wou ik zo’n 10 kg kwijt dus zit nu halverwege en zo is het ook wel best op zich maar baal toch wel dat ik nooit m’n doel zal behalen haha.
Wel balen, niet opgeven hoor!
Toen ik begon was ik 10 kg zwaarder als nu en mijn gewicht zit nu op zon punt dat het liever op hetzrlfde getal blijft staan. Ben nu ook totaal anderen sporten gaan doen ernaast en ja, dan zie je het langzaam een klein beetje weer afnemen…
Soms heb je gewoon zon moeilijk punt! En ieder lichaam reageert natuurlijk weer anders.
Hmm, als ik rond de 18% vp haal
Kortom door blijven trainen en er voldoening uit blijven halen!
Ik ben tevreden na een goede workout. Dan ga ik heerlijk op de bank zitten, voelt dan echt goed.
(Niet dat ik er veel verstand van heb, dus correct me if I’m wrong)
Maar is 18 niet heel laag?
Ik bedoel, ik heb al boven de 23% vp en moet nog zeker 10kg aankomen :’) meer is zelfs welkom
Yep, 18 is laag! Heel laag dat niet, maar op zo’n moment ben je wel redelijk strak afgetraind en besta je vooral uit spier. Alhoewel 18% voor mij niet het hele jaar is vol te houden, het zou leuk zijn in de zomer maar dat is echt super clean eten… haha kortom, mijn vetpercentage naar beneden
En dat is verschillend. Als ik zelf zorg dat ik mijn normale voeding binnen krijg is er niets aan de hand. Bedenk wel dat ik bijvoorbeeld nu 60 kilo weeg maar dat daarvan 40 kilo spier is dus dan is er weinig ongezonds aan
Op het moment dat je geen spier, geen vet hebt en een laag vp dat wordt al een ander verhaal! Hopelijk wat verduidelijking!