Wanneer ben je gelukkig?

Halloo,

Een tijdje geleden had ik het idee om een artikel te maken over schoonheid dus maakten wij van het TTR team een topic met de vraag: Wat is schoonheid?
Hier werd veel op gereageerd en het veel bezochte artikel staat alweer een tijdje op onze site!

Nu had ik het idee om een nieuw artikel te schrijven over “gelukkig zijn” wanneer ben je nou gelukkig? Ben je zowiezo al gelukkig of heb je daar echt wat voor nodig? En wat heb je daar dan voor nodig?

Dus mijn vraag aan jullie is: Wanneer ben je gelukkig en waar worden jullie gelukkig van?
(Als je naam en leeftijd bij het artikel mogen worden gezet op onze site zet het dan bij je reactie)

*sowieso (:

Just a tip!

Ik ben altijd wel gelukkig, in de zin van ik mag niet klagen. Maar er zijn maar een paar momenten dat ik echt echt echt het geluk door me heen voelde stromen.

• Met het concert van Katie Melua
  • Eerste keer logeren bij mijn (nu ex) vriend
  • 3 daags schooluitje naar Duitsland
  • Zeilvakantie met 2 vriendinnetjes van me
  • VAKANTIE AMERIKA

Zoals je kan zien zijn het eigenlijk vooral dingen als ‘once in a life time’ of dat ik iets voor de eerste keer deed. Ik denk dus dat dat voor mij wel een soort sleutel tot geluk is, nieuwe dingen doen of iets doen waarvan je je bewust bent dat je ervan moet genieten, omdat het een eenmalig gevoel is. Ik ben trouwens 16.

Ik ben al gelukkig.
Ik heb echt helemaal niets te klagen in mijn leven. Letterlijk niets.

Toen ik vanmiddag in de stromende regen op mijn roze regenlaarsjes de hond aan het uitlaten was. Niemand buiten, muziekje op…dan loop ik altijd een beetje de dingen te overdenken. Toen kreeg ik spontaan een glimlach op mijn gezicht, zo vrij en goed dat ik me voelde, heerlijk!:slight_smile:

Ik ben gelukkig wanneer ik bij m’n vriend ben.

Ik hoop dat ik ooit nog eens beter word. Dan ben ik gelukkig.

Eigenlijk pas sinds ik uit mijn depressie ben kan ik op random momenten heel gelukkig worden. Van een mooi bloemetje kan ik al helemaal gelukkig worden.
Ook als ik 's avonds lekker warm in mijn bedje word ik gelukkig :slightly_smiling_face:
Ik denk dat juist doordat ik me ooit zo slecht heb gevoeld ik nu blijer ben met wat ik heb.

Precies dit. Ik geniet van letterlijk ALLES in mijn leven, daar heb ik geen materiële dingen voor nodig.

Ik zal pas gelukkig zijn als ik tevreden ben met mezelf en mijn leven.
Helaas heb ik dat punt nog niet bereikt.

Ik ben gelukkig als ik bij mijn vriend ben.
En ik ben blij met elke dag dat ik nog kan lopen en geen pijn heb :d. Terwijl dat misschien mijn hele leven wel goed blijft gaan. Toch ben ik blij :d.

Kleine dingen maken me zó blij. Als ik bijvoorbeeld 2 bejaarde mensen hand in hand op een bankje zie zitten.
Laatst zat er een vrouw bij me in de trein die haar jas een beetje los had. Komt er ineens een heel klein kattenkopje tevoorschijn.
Die dingen maken me blij haha :slightly_smiling_face:.

Ik ben gelukkig als ik na een avondje stappen geen domme dingen gedaan heb
Ik ben gelukkig als ik een heel mooi nieuw kledingstuk gekocht heb
Ik ben gelukkig als ik onder de zonnebank lig (lekker nadenken over alles, en ook nog bruin worden)
Ik ben gelukkig als ik iets lekkers aan het eten ben
Ik ben gelukkig als een jongen die ik leuk vind mij ook leuk vind.
Maar over het algemeen ben ik sowieso altijd wel gelukkig!

Ik ben gelukkig: ik ben blij met mezelf, met m’n vriendje, met m’n vriendinnen, ik ben in een goed milieu opgegroeid, ik ben slim en doe het goed op school, ik kan goed hardlopen, ik doe veel leuke dingen, ik vind veel mensen aardig en veel mensen mij volgens mij… er zijn natuurlijk altijd wel kleine dingetjes die ik zou veranderen als het zou kunnen, maar over het algemeen heb ik niets te klagen. Ik ben gelukkig. (:

wanneer me vriend me knuffelt :hugs:
van chocola
fietsen met een glimlach op m’n gezicht =)
De zon

Als ik:

• Geen ruzie heb met mijn ouders
  • Met mijn vrienden spreek
  • Geen stress heb
  • Lekker eten
  • Zon

Over het algemeen ben ik wel gelukkig ja. (:

Ik denk niet dat ik gelukkig ben, hoewel ik alles heb om gelukkig te zijn. Maar misschien leg ik de gelukkigheidsgrens te hoog, want het is ook niet dat ik echt ongelukkig ben. En ik beleef hele fijne dingen in mijn leven. Maar ik weet niet, ik maak de klik gewoon niet. Ik ben onzeker, weinig zelfvertrouwen en denk teveel na, waardoor ik te weinig geniet. Op momenten waar ik dat niet heb zoals op vakantie bijvoorbeeld, ben ik wel gelukkig.

Zoals bart peeters ooit zong
‘Is geluk niet gewoon een soort van pleister, die niet eens zo bijster lang kleeft?’
Daar begin ik hem gelijk in te geven.

Een hele rare combinatie: Vakantie & werk.
Ik vind m’n werk heel erg leuk, dus ben er vaak te vinden. Maar heb wel m’n rust nodig anders wordt het me weer teveel.
Vakantie spreekt voor zich.
En leuke concerten enzo :slightly_smiling_face:

eigenlijk is dit reclame…

Dit. En als ik uit mijn depressie ben.

Momenten dat ik hiervoor wel echt zo gelukkig was;

Werkweek Londen.
Vakantie Spanje met familie en een vriendin.
Familiedagen en dagen met vriendinnen.

En ik weet dat ik echt spontaan een happinesskick kreeg als ik gewoon met vriendinnen was, dagjes weg ging, enz. Maar tegenwoordig kan ik daar niet meer van genieten en ben ik verre van gelukkig.