Wanneer ben je een hoer/slet?

Hallo meiden!

De aanleiding dat ik dit topic open is omdat twee van mijn beste vriendinnen ruzie hebben. Ik noem ze voor het gemak even vriendin1 en vriendin2.

Vriendin1 is een meisje die veel uitgaat, lol maakt met haar vriendinnen, en ja, ook met jongens als ze uitgaat. Desondanks heeft ze met een jongen seks gehad, haar eerste echte serieuze relatie, en ze hield wel echt van hem. Als ze uitgaat zoent ze welleens met jongens, maar niet overdreven. (Vind ik.)

Vriendin2 is precies hetzelfde als vriendin1, maar zij is nog maagd. Ze heeft wel al genoeg jongens gepijpt/afgetrokken etc, alles behalve de ‘daad’.

Nu hebben deze twee vriendinnen dus enorme ruzie, omdat vriendin2 vriendin1 uitmaakt voor slet/hoer omdat ze dus geen maagd meer is.
Als vriendin1 iets zegt in de richting van dat vriendin2 zelf ook een slet is, zegt vriendin2: ‘Dat kan niet want ik ben nog maagd.’

Dit vind ik dus niet kloppen, en ik ben benieuwd naar jullie meningen. Ik vind dat vriendin2 net zo goed een slet zou kunnen zijn, ookal is ze nog maagd.
Want vriendin1 heeft met een jongen seks gehad, en vriendin2 pijpt etc eigenlijk bijna elke jongen die ze tegen komt. (Dit klinkt hard, maar ik hoor elk weekend de verhalen dus ik weet hoe het zit haha. Deze verhalen hoor ik van haarzelf.)

Dus de stelling:
Een meisje kan wel een hoer/slet zijn ookal is ze nog maagd.

Ik beb benieuwd naar jullie mening

Eigenlijk is een hoer/slet iemand die achter de ramen staat toch … Jammer dat iedereen er tegenwoordig door uitgescholden word. :cold_sweat:

Hoer: als je betaald krijgt voor het hebben van seks met iemand

Slet: nooit.

Word gek van mensen die elkaar slet noemen omdat ze zelf andere normen hebben of heel preuts zijn en je bij wijze van spreke al slet noemen als je het woord piemel zegt.

Ik vind dat het woord hoer alleen gebruikt moet worden zoals het werkelijk bedoeld is: een benaming voor een meisje dat geld krijgt voor seks.

Verder vind ik dat je niemand voor slet moet uitmaken omdat zij een andere manier van seksuele uiting hebben dan jij. Als iemand gelukkig wordt van elke week een andere jongen pijpen, waarom niet?

Niks. Ik vind je pas een slet als je vaak vreemdgaat en niet doorhebt hoeveel pijn je die ander lijdt.

Maar eerlijk gezegd vind ik vriendin2 iets dieper dan vriendin1.

Een hoer ben je als je seksuele handelingen uitvoert tegen betaling.

In mijn ogen ben je een slet als je ieder weekend met iemand anders zoent/in bed beland. Al helemaal als dat er meerdere zijn. En nee, jongens zijn niet stoer als ze hetzelfde doen.

Ik vind dat je een slet bent als je heel vaak vreemdgaat.

Beide zijn ze een slet.
Een hoer staat achter de ramen en krijgt betaalt voor seks.

Ik ga niemand beoordelen op zijn of haar seksleven maar ik vind persoonlijk wel dat je voor je eigen waarde best niet met iedereen van alles uitsteekt. Ik ga denk ik wel kwaad worden op meisjes die andere kwetsen door hun gedrag, al dan niet expres. Dan durf ik het woord slet wel eens te gebruiken maar het is wel verkeerd.

Even voor de duidelijkheid haha: vriendin1 in nu vrijgezel. Ze heeft dus niet meer met die jongen en gaat dus niet vreemd.

Slet: Slet is een scheldwoord waarmee een persoon met een brede seksuele activiteit wordt aangeduid die in de ogen van de gebruiker van het woord, de grenzen van het seksueel aanvaardbare overschrijdt.

Hoer: Een vrouw die tegen betaling seksuele diensten verricht.

Dus ten eerste is een meisje geen hoer als ze er niet voor betaald krijgt(of alcohol of iets dergelijks ervoor krijgt). Ten tweede voor iedereen is het seksueel aanvaardbare anders, dus niemand is eigenlijk een slet. Jij vindt iemand een slet maar dat betekend nog niet dat die persoon ook daadwerkelijk een slet is.
En ten derde word ik moe van heel dat gedoe met elkaar uitschelden voor slet. Hoezo heb jij het recht om iemand zo te noemen?

Precies dit.

Het woordje hoer of slet wordt te snel gebruikt.

Vind ik ook, maar in deze situatie vond ik het al helemaal raar. Overigens oordeel ik over beide vriendinnen niet, maar dit is iets wat al een tijdje in mn hoofd zat haha. Ik dacht welleens eraan en dan dacht ik huh, moet je perse ontmaagd zijn om een slet te zijn dan? Vond het niet eerlijk.

Oh, en over dat ze elkaar voor hoer uitschelden niet echt op zn plek is, aangezien de letterlijke betekenis van hoer, dat weet ik maar zo noemen zij elkaar.

Waarom is 1 een slet? Omdat ze seks had met dr vriend?

Waarom vinden mensen vriendin 1 in godsnaam een slet.

Waarom vinden mensen vriendin 2 in godsnaam een slet?