Wannabe-hipster

Ik ben volgens mij een enorme wannabe-hipster. Mijn grote angst is nu wel dat ik zo’n mainstream hipster aan het worden ben. Ja, het is heel dubbelzinnig… Er zijn nu zo veel mensen die ‘anders’ willen zijn, dat het eigenlijk meer mainstream aan het worden is. Het is niet zo dat ik niet mainstream wil zijn om het niet-mainstream zijn zelf, maar omdat ik simpelweg niet mainstream wil zijn. Ik verf mijn haar niet roze om een hipster te zijn, maar omdat ik dat leuk vind. Het is zo ingewikkeld, mainstream, niet-mainstream, wannabe bladiebla… Is hipster trouwens negatief?

Draag gewoon wat je leuk vind en maak je niet druk over labels of wat anderen denken?
It’s that simple…

Wees gewoon jezelf. en geef geen ene ruk erom hoe andere jouw beoordelen op je uiterlijk.

Hmm ik zou als ik jou was niet eens aan die woorden denken als ‘hipster’ en ‘mainstream’. Je zegt zelf dat je dingen doet gewoon omdat je het leuk vindt (zoals je haar verven enzo). Wat maakt het dan uit of anderen je misschien zogenaamd een hipster of wannabe-hipster vinden! :stuck_out_tongue: Gewoon doen wat jij leuk vindt.

Draag gewoon wat je wilt. Ook al is het mainstream, niet mainstream, who cares. Als jij het maar leuk vind is het goed.

Het is niet zozeer dat ik me druk maak om de mensen die mij een hipster noemen, dat is ook niet zo, ik vind mezelf eerder een wannabe-hipster. Die labels zitten soms zo in de weg.
Zijn er trouwens hier nog andere mensen die het leuk vinden om anders te zijn? :slightly_smiling_face:

Je moet het niet leuk vinden om anders te zijn. Probeer eens niet naar al die hokjes te kijken maar doe wat jij wilt, draag wat jij wilt. en dan pas je helemaal niet in een hokje :slightly_smiling_face:

Ik vind mensen die zich anders kleden, speciaal om het ‘anders zijn’ een beetje aandachtstrekkers.

Draag gewoon iets omdat je het mooi vindt… en niet om wat anderen denken. (Want als je anders wil zijn dan de rest geef je dus blijkbaar toch om wat anderen denken.)

Precies! Daar ben ik dus bang voor. Ik wil niet als een aandachtstrekker worden beschouwd, maar toch opvallen. Ghehe, ik maak het nodeloos ingewikkeld, ik weet het xP

Hipsters met attitude > hipsters
Hipsters zonder attitude > wannabe hipsters

Als mensen zich anders kleden en zich daar helemaal goed bij voelen, vind ik ik het juist leuk om te zien! Zolang het maar niet overdone is, zegmaar.

wat zijn hipsters eigenlijk? ^^
van google werd ik niet veel wijzer.

Ik snap wat je bedoelt, iedereen is tegenwoordig een halve hipster oid. :’) Maar goed, anders/niet anders, mainstream/niet-mainstream, blergh. Iedereen is uniek en ‘anders’, zonder al die labels.

Jezus, wees gewoon jezelf. Wat boeien die labels?

Zolang je nog jong bent moet je daar niet zoveel van aantrekken. Pas als je serieus opzoek bent naar een fulltime baan is het vaak wel handig om qua uiterlijk (denk aan roze haar) niet al te afwijkend uit te zien.

Precies wat ik ook wou zeggen, plaats jezelf en anderen niet altijd in hokjes.
Er is maar één hokje en daar past iedereen in.

Wil niet anders zijn, wil jezelf zijn. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Interessante maatschappij waar we in leven, nietwaar? Soms zie je meisjes die er alles aan doen om ‘erbij’ te horen, en eigenlijk helemaal niet zichzelf zijn daarbij. Ik wil daar vooral niet bijhoren. Fascinerend.