Wankelend (verhaal)

Hoi, lezeressen. Ik heb nog nooit een verhaal online gezet, dus jullie zijn bij mijn primeur haha. De titel is voorlopig, in mijn bestanden heet dit verhaal:
Ik ben, zoals je ziet, walgelijk slecht in het verzinnen van titels. Maar goed, terug naar het verhaal. Het is GEEN chicklit, mensen, en soms een beetje grof. En er moet nog aan gesleuteld worden. Nou ja, lees het maar gewoon :slightly_smiling_face:

------

Een jongen die een veel te grote leren jack aanhad en een sigaret rookte die niet van hem was, stond ongeduldig te wachten in de kou. Hij verplaatste zijn gewicht van de ene naar de andere voet en rookte de sigaret in twee minuten op.
“Godverdomme, waar blijven ze”, mompelde hij in zichzelf. Hij keek snel om zich heen om er zeker van te zijn dat niemand hem gehoord had. Als ze maar niet dachten dat hij gek was.
De gure wind sneed in zijn gezicht en hij stopte zijn handen diep in de zakken van zijn jack. Die had hij van zijn vader gepakt. De sigaretten ook. Die man merkte het toch niet als er iets verdween, en als hij dat wel deed, werd hem wel wijsgemaakt dat hij het maar allemaal verzon.
“Ik gek. Moet je jezelf eens zien.”
Hij stak nog een sigaret aan – met moeite, die verdomde wind blies elke keer het vlammetje van zijn aansteker uit – en bekeek de rook die omhoog kringelde uit zijn mond. Het was walgelijk, roken. Dat zei zijn moeder tenminste, wanneer zijn vader een sigaret opstak en die vol in haar gezicht blies. Dat vond hij altijd leuk.
De jongen had net zijn peuk op de grond gegooid en uitgetrapt, toen er een scharminkel van een jongen op een gammele fiets aan kwam rijden. Hij had een bruin bloempotkapsel en grote reebruine ogen. Hij droeg afgetrapte sneakers die hij zelfs thuis niet uitdeed en waarmee hij op de bank ging liggen – tot frustratie van zijn moeder – en een spijkerbroek waarvan de onderkant vies en rafelig was geworden door diezelfde sneakers.
“Dat werd tijd, B! Ik sta hier al uren te wachten!”
B., oftewel Benjamin, stapte van zijn fiets af, deed die op slot en, nadat hij gestruikeld was over een minuscuul takje, liep vervolgens naar Terry om zijn excuses aan te bieden. Terry spuugde op de grond, een grote vieze rochel die nog naschuimde op de grond, en zei: “Ga je nou ook nog eens sorry zeggen? Wat heb ik daar nou aan? Sorry zeg je maar tegen je moeder, voor het feit dat ze jou op de wereld heeft moeten zetten. En waar blijft dat andere mietje?”
“Max?”
“Nee, mijn zusje van vier jaar oud. Natuurlijk bedoel ik Max, wie anders?”
“Hij komt zo wel. Hij is altijd te laat.”
Terry stak nog een sigaret aan en bood er een aan Benjamin aan. Die hoefde geen sigaret. Hij had nog nooit gerookt en hij was bang dat hij dan moest proesten, en daarna moest gaan kotsen. Terry zou hem keihard uitlachen, net als bijna tien jaar geleden, toen hij in zijn broek had geplast midden op de speelplaats. Er was een grote ronde vlek op zijn broek verschenen en uit zijn pijpen kwam een klein straaltje pies.
“Kijk jongens!”, had Terry tegen zijn klasgenoten geroepen, terwijl hij naar Ben wees. “B. heeft in zijn broekje gepist!”
De hele klas was om Benjamin heen gaan staan en had hem uitgelachen, tot de schooljuf hem kwam redden en hem aan haar hand mee naar binnen had gebracht. Hij werd er nog steeds om geplaagd.

Ik vind dat je goed schrijft :slightly_smiling_face:

Erg leuk geschreven <333 Verder!

Wauw. Ik houd écht van je schrijfstijl. Je bent goed XD <333
Vooral dat laatste. Eindelijk iemand die nadenkt over zijn woorden! Btw. Is het niet:
zei Benjamin onzekerder
(zonder comma)

Ik snap wat je bedoelde, toen ik het herlas n__n je kan mss doen ‘, onzekerder dit keer.’ ?

Ik hou van je schrijfstijl!
wel verder gaan!

prachtig :'D Ik hou van die ironie <3

hahaha geweldig, ik hou van je schrijfstijl.
ga maar snel verder.

jij verdient echt meer lezers n__n ik vind het leuk, dus doe gerust verder!

Als mijn oog gelíjk valt op een vloek, lees ik niet verder…

Bedoel je met laten gaan dat je helemaal niet meer schrijft?
Dat zou echt zonde zijn, want het is echt een superleuk verhaal!
Ik heb hier nog nooit gereageerd, het is nogal een gedoe om in te loggen, maar ik wil hierbij even laten weten dat ik heel vaak kijk of er een nieuw stukje is en ik vind dat je zeker verder moet gaan! : )

Hahaha
geweldig geschreven <3

Ahhh hij’s leuk! niet zo’n typisch wijvenverhaal haha x]

ga verderrrrr

ahaha, prachtig ventje die Terry :'D verder.

Je kan ook gewoon doen:
‘Personage’ vloekte.
Dan staat het niet letterlijk in’t verhaal.

Maar ik heb het niet gelezen, daar ben ik te lui voor XD.

ik vind het een leuk verhaal :grinning:

haha, ben er dol op n__n verder <3

upje voor jou! <3