Wanhopige hoogmoedigen die doen alsof ze 1000 vrienden hebben.

Kennen jullie die dames? Ze noemen elke sociale contact een vriendin. Een vreemde met wie je bij de bushalte wacht waar je even mee praat? Een vriendin! Je kapper waar je elke drie maanden je puntjes
laat knippen. Een vriendin! Iemand met wie je met uitgaan danste? Een vriendin! Na elke kennismaking gelijk de app vragen van het meisje, zodat je telefoonlijst lang is met ‘vrienden’. Als iemand aan hen vraagt, ‘Hoeveel vrienden heb jij?’ Dan is het antwoord,‘Tss, een stuk of 300.’ Pff, echt kansloos!

Die dames ken ik zeker, maar ik ben erg blij dat ik me met dat soort zaken niet hoef bezig te houden. Ik weet wie mijn echte vrienden zijn en die zijn maar op een hand te tellen. Lijkt me ontzettend veel moeite om al die contacten te onderhouden, puur om de schijn op te houden dat je ‘vrienden’ hebt…

Het ergste is nog, dat ze weten dat alle vriendinnen hun eigenlijk haten, maar ze doen gewoon alsof hun neus bloedt. Ze weten heel goed dat ze alleen maar veel vrienden hebben, omdat die willen profiteren, omdat je bijvoorbeeld veel geld hebt. Ze houden zich zelf voor de gek, terwijl iedereen de waarheid weet.

Ja ik ken dat soort types.
En ik blijf er ook liever uit de buurt.
Ze geven liever om het aantal vrienden dan de echte vrienden.
Juist zulke mensen zijn juist eenzaam en onzeker voor hun gevoel.
Ze doen zich anders voor de buiten wereld en doen ze als de perfecte meid die ze eigenlijk willen zijn maar niet zijn.
Als ze elk oppervlakkerig contact vrienden noemt dan is er niks meer speciaal aan een vriendschap.
Ik blijf liever uit de buurt van zulke mensen en ben liever alleen want die mensen zijn fake willen alleen famous zijn. Ik ben blij met mijn echte vrienden waar ik echt wat aan heb.
Ik hoef geen aandachtstrut te zijn ohh kijk met mijn duizenden dingen.

Maar meid je kan je beter met andere dingen bezig houden joh leven is kort.

dankjewel voor de feedback, maar ik wou even frustratie uiten.

Ik zou me niet zo druk maken over andermans leven.

Ik snap dat je je daaraan frustreert maar jij weet beter.

dankjewel. Mijn frustratie moest er even uit.

Ik geef je gelijk, maar het moet er even uit.

Up. Kijken of nog meer mensen die wanhopigerds kennen.

Snap niet zo goed waarom hier een heel topic aan toegewijd moet worden. Lekker laten leven joh, zoals kopjechino zegt: jij weet beter.

Ik zoek gewoon lotgenoten om hier over te praten. Lekker frustratie uiten!

Lotgenoten om te praten over mensen die iedereen die ze kennen een vriend(in) noemen? Denk niet dat je hier een heel topic aan hoeft te wijden. Een heel topic om alleen jouw frustratie kwijt te kunnen is een beetje overbodig.

Hier hebben we een topic voor, wat wil je nu echt even kwijt, onder onzin. Daar kan je de hele dag frustraties uiten, al hoop ik niet dat je dat doet, want dat maakt de sfeer ook niet zo gezellig.

In elk geval, ik denk dat iedereen dat soort mensen wel kent. De vraag is alleen in hoeverre jij je daar druk om moet maken. Laat ze lekker doen, als zij daar vrolijk van worden.

Ok. En nu?

Ik moet zeggen dat ik ook wel trots ben als mijn facebookpost meer dan 300 likes haalt.
Maar maak je hier niet te druk om. Sommige mensen hebben het ene nodig en anderen het andere.
Ik vind het niet vervelend dat ik maar 60 volgers heb op insta maar ik zou het wel vervelend vinden als ik geen reactie krijg op een kaartje dat ik stuur of als ik geen kaartje krijg op mijn verjaardag.
Bij anderen ligt dit weer anders. Ze zitten jou toch niet in de weg met veel volgers/vrienden/likes?

Dit is een kromme vergelijking lieverd. Ik ben ook blij als ik 1000 volgers heb met mijn blog.
Alleen ik ga niet verwaand iedereen tot vriendin benoemen met wie ik ooit een ontmoeting of een praatje had. Als iedereen dat doet, dan heeft iedereen 1000 vrienden. En dan ook nog opscheppen en doen alsof je niet weet dat iedereen je eigenlijk niet eens mag en slecht over je praat stiekem.
met het aantal ‘vriendschappen’ en vrienden kopen met dure spullen en zelf trakteren op uitjes. Ik vind dat kansloos.

Lekker belangrijk?
Leef en laat leven.

^ Die quote wilde ik net in dit topic gooien.

Leven en laten leven.
Beetje nutteloos topic dit.