Wanhopig..

Hee!
Ik wil in de zomer 2013 naar de VS voor een uitwisseling, dit heb ik al jaren in mijn hoofd. En nu eindelijk mag het van mijn ouders. Maar nu kost zo’n uitwisseling natuurlijk geld, maar liefst 2000 euro (want je moet voor de reis betalen en je eigen zakgeld). Dus moest ik in 1 jaar 2000 euro verdienen (wat haast onmogelijk is).
Nou ben ik al mijn voorgaande jaren slim geweest om te sparen, ik doe namelijk de weekkrant wat 25 euro p/m oplevert. Hierdoor heb ik dus volgend jaar al iets van 900 euro. Maarja ik moet dan dus nog iets van 1100.
Dus ik dacht ik ben 15 ik ga gewoon werken! Nou dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben nu al 2 maanden opzoek naar werk. Ik heb van alles geprobeerd, van de ochtendkrant tot vakkenvuller en in de bouwmarkt werken. Maar geen enkel bedrijf/winkel schijnt iemand nodig te hebben.

Ik ben bij de volgende bedrijven/winkels geweest:
-Formido (hadden ze niemand nodig wel open sollicitatieformulier ingeleverd)
-Gamma (hadden ze niemand nodig wel open sollicitatieformulier ingeleverd)
-Welkoop ((hadden ze niemand nodig wel open sollicitatieformulier ingeleverd)
-Intertoys (hadden ze niemand nodig)
-Kruidvat (hadden ze wél een vakkenvuller nodig! Ik dacht yess, maar moest je 16 zijn omdat je op je 15e geen kassa mag doen en niet mag werken na 7 uur s’avonds. Ik ben er 2x geweest heb ik de 2e keer nog een heel verhaal gelult dat je bij de c1000 ook na 7 uur kan werken, maar dat hielp ook niet. Ze zij moet je volgend jaar maar weer proberen, ik word btw in januari 2013 pas 16)
-Trekpleister (hadden ze niemand nodig)
-Hema (hadden ze niemand nodig)
-Op = Op voordeelshop (hadden ze niemand nodig)
-Bakker Bart (hadden ze niemand nodig)
-2 dierenwinkels (hadden ze niemand nodig)
-Bruna (hadden ze niemand nodig wel open sollicitatieformulier ingeleverd)
-Action (hadden ze niemand nodig, heb me wel ingeschreven voor vakantiewerk die zochten ze namelijk wel)
-Xenos en Marskramer (vanaf 16 jaar)
-Bakker ((hadden ze niemand nodig)
-Ochtendkrant (hadden ze geen vrije wijken in het dorp waar ik woon, dichtstbijzijnde wijk is 12 km verderop)

• Albert Heijen (hadden ze niemand nodig wel open sollicitatieformulier ingeleverd)
  • C1000 (hadden ze niemand nodig wel open sollicitatieformulier ingeleverd)
  • Jumbo (hadden ze niemand nodig wel open sollicitatieformulier ingeleverd)
  • Oppassen bij de buren (Zouden ze over nadenken, mag van mijn ouders niet bij vreemden oppassen)
  • Scapino (hadden ze niemand nodig wel open sollicitatieformulier ingeleverd)
  • Bristol (hadden ze niemand nodig)
  • Zeeman (ja zo diep ben ik gezonken, hadden ze niemand nodig)
  • Wibra (na de zeeman ben ik nog dieper gezonken, hadden ze ook niemand nodig)

En allemaal zeggen ze één ding: Probeer het volgend jaar nog eens. of, Misschien over een paar maandjes.

Nou is dat natuurlijk geen probleem voor mensen die gewoon een bijbaantje zoeken, maar bij mij tikt de tijd door en heb ik steeds minder tijd om aan dat ene bedrag te komen. Resultaat: Ik wordt wanhopig héél wanhopig.

Misschien heeft een van jullie een idee wat ik zou kunnen doen? Want ik draai een beetje door heb ik het idee. Please help me!

misschien kun je het geld lenen?

Wanneer word je 16?

Bij de AH hebben ze zo af en toe trouwens periodes dat ze veel mensen aannemen en dat je veel kans hebt. Tenminste, dat is hier.

Of je stelt je reis een jaartje uit, dan ben je straks 16 en kan je wel makkelijker aan een baantje komen :wink:

Heb je al horecazaken geprobeerd?

Dit vind ik echt heel arrogant overkomen.

OT: probeer anders oude kleren/spullen te verkopen op marktplaats. Het zal je niet heel veel opleveren maar alle beetjes helpen, en ondertussen gewoon door blijven zoeken. Misschien een restaurant proberen?

Kan je niet ipv de ochtendkrant gewoon folders doen? Dat is vaak maar 1x per week ofzo dus dan kun je nog variëren als niet elke week dezelfde dag handig is. En alle kleine beetjes helpen toch?

Het valt me op dat je voornamelijk naar winkels bent gegaan. Je kunt ook horeca proberen (bediening mag niet altijd vanaf je 15e, soms wel, maar in de keuken werken is over het algemeen geen probleem). Ook kun je bijv. verzorgingstehuizen o.i.d. proberen waar je bijvoorbeeld in de winkel kunt staan (als ze die hebben), schoonmaken, koffie brengen bij mensen, of evt als ze ook een restaurantje hebben daar in de keuken/bediening staan. Verder zou ik proberen om niet alleen de wat grotere ketens aan te doen (ik zie in jou lijstje namelijk alleen bekende winkels), maar misschien ook wat kleinere/onbekendere winkeltjes proberen. Daar zijn ze niet zo gebonden aan vaste regelingen wat ze bij grote filialen wel hebben aangezien die onderdeel zijn van een groot bedrijf.

Ik doe al een weekkrant, en mijn broer werkt bij de AH en hij heeft erg veel vrienden die daar werken en die stoppen allemaal volgend jaar want dan zijn ze klaar met school dus dan kan ik daar wel werken maar het duurt wel nog even… Maarja iets is beter dan niets.
Horecazaken zijn er hier niet echt veel maar dat zou ik ook nog wel eens kunnen doen ja!
Dingen verkopen heb ik al gedaan, ik heb niet veel meer over om te verkopen haha

Ja sorry je hebt gelijk, de Zeeman en Wibra zijn opzich prima winkels.
Ze hebben alleen een wat slechter imago bij de meeste mensen waarom weet ik ook niet. Had ik niet moeten zeggen

ik zou het dan toch helaas een jaartje uitstellen…

Kun je niet de ochtendkrant gaan doen? Dan verdien je meer, omdat je het elke dag bezorgt ipv 1x per week. Verder zou je misschien ook nog naar restaurants kunnen gaan, misschien kun je daar wel afwassen. Je zou ook nog naar een bejaardentehuis kunnen gaan, om daar in de keuken te werken of schoon te maken. Succes in elk geval!

een jaar uitstellen zou kunnen met pijn in mijn hart. Ik heb hier namelijk zo lang naar toe gewerkt dat ik het heel moeilijk vindt het nu nog een jaar uit te stellen.

Solliciteren bij McDonalds. Gewoon blijven solliciteren overal en anders je reis een jaar uitstellen.

McDonalds zit 15 km verderop xD maar ik ga zometeen even naar wat horeca dingen… Wish me luck!

O en ik heb gebeld met de stentor, die zei dat ik ze maandag even weer moet bellen :slightly_smiling_face:

Zoek naar ‘Wij zoeken’-bordjes en kijk eens bij een interimbureau! Krijg je trouwens geen beurs voor die uitwisseling? Ik krijg 300 euro per maand?

Ik SNAP wel dat wel dat je je reis niet wil uitstellen. Je kunt idd geld lenen, of ga honden uitlaten, socialiteer bij het dierenasiel, euhh, ga boekhouding oden bij bvb een rijschool. Het is ontzettend makkelijk! Ik ben nog geen eens 15, en ik werk wel zwart, maar ik kan het ook,. Ik doe het bij mijn vader. Of bij een ander bedrijf kan je het proberen. En de horeca idd. Misschien wil je wel naar een grote stad en kan je het daar proberem. Of je leent het geld, en dan ga je in de vs, werken om alles terug te verdienen. Dan leer je daar ook mensen kenne.

Ik geef altijd deze tip als mensen een baantje vragen: bijles geven (aan onderbouwertjes of jongere kinderen) !

Ik geef zelf bijles in talen (Nederlands, Frans, Duits, Engels, Perzisch,Latijn en soms Grieks voor beginners) en in muziek (muziektheorie en praktijk, vooral gitaar maar soms ook wat blokfluit), en je kan er een aardig bedrag per uur voor vragen!
Dus als je een instrument kan spelen of goed bent in een taal of wiskunde/natuurkunde/scheikunde/economie, zou ik dat vooral doen!

Een vriend van mij zit op hockey, en traint soms van die kleine kindjes die net met hockey beginnen, en daar verdiend hij ook best lekker mee. Dus als je bij een sportvereniging zit zou je dat misschien ook kunnen doen?

Up