Wanhopig

Hey lieve meiden,
Ik zit in havo3 en ik had serieus goede voornemens enzo over dit schooljaar maar het gaat gewoon allemaal mis… Leren lukt niet en ik heb m’n eerste onvoldoendes dus ook weer te pakken.
Ik wil mijn ouders niet teleurstellen omdat ik dat al heb gedaan door naar havo te gaan ipv vwo… Heeft iemand tips voor mij?
Alvast dankjewel :kissing_heart::kissing_heart:

Ehm, ja. Toch gewoon leren. We hebben geen magische tips waardoor de stof in je hoofd zit ofzo.

Studietips ?

Alstu: http://forum.girlscene.nl/forum/school/algemeen-topic-leertips-vragen-concentratieproblemen-etc.-309862.0.html

Wat mij erg helpt is om gewoon tegen mezelf te zeggen ‘oke, het is nu 3 uur, ik leer tot 4 uur en hou dan een half uur pauze.’ Gewoon steeds een uur leren, en je daar dan ook echt aan houden. Ik merk dat ik op deze manier veel meer doe, omdat ik anders tijdens het leren allemaal dingen tussendoor doe. Dus gewoon je mobiel in een andere kamer leggen, bureau goed opruimen, en er een uur voor gaan zitten. Dan goed pauze houden en daarna nog een uur. Hopelijk helpt dit je een beetje, heel veel succes in ieder geval, hoop dat het goed gaat komen :slightly_smiling_face:

hoe moeilijk het ook is maar ga elke dag een uurtje zitten aan je huiswerk of leren. neem om het kwartier 2 minuten pauze om even wat te eten en drinken!
als je dit langer door zet gaat het vanzelf beter en word het leren makkelijker.
ik zit nu in mijn examenjaar en dat is ook ontzettend veel leren, ik pak elk dag een uurtje en zorg dat ik alles af heb hoe moeilijk en saai het ook is. maar als je dat niet doet blijf je dadelijk zitten en dan zit je nog langer op je school vast en dat wil je zeker niet! gewoon even door zetten als je je examen hebt gehaald ben je blij dat je dat hebt gedaan! :sunglasses:

Keihard doorzetten, op het moment zelf is het enorm lastig maar er voelt niets beters dan uiteindelijk hetgeen behalen waar je hard voor gewerkt hebt.

Ik zit serieus in echt precies dezelfde situatie, heb zelf geen tips dus beschouw dit maar als een up!!