Wanhopig!

Ik ben echt smoorverliefd op een jongen in mijn klas :kissing: , maar ik weet niet goed of hij ook op mij is :frowning_face: . Ik durf het hem niet te zeggen uit schrik dat ik misschien een goede vriend verlies :frowning_face: Wat moet ik doen?:face_with_raised_eyebrow:

Je kan of wachten totdat je wat meer zeker weet dat hij gevoelens voor jou heeft. Of je verteld het hem en hoopt maar dat het goed komt. Heb je hem al wat hints gegeven dat je hem een beetje leuk vindt? Anders probeer je dat eens. Ik heb zelf de jongen die ik leuk vond gewoon een briefje geschreven dat ik hem leuk vond, ook al wist ik niet of hij ook wat voor mij voelde. En het heeft uiteindelijk goed uitgepakt. Het beste natuurlijk is om het gewoon te zeggen. Alleen als je bijvoorbeeld hem alleen op school ziet kan dat ongemakkelijk zijn omdat er veel mensen bij zijn.

Die goede vriend ben je sowieso kwijt ben ik bang. Je kan het of niet vertellen en afstand van die jongen nemen zodat je over hem heen kan komen (waardoor jullie vriendschap misschien dood kan bloeden). Of je groeit een stel ballen en zegt dat je hem leuk vind. Als hij je niet leuk terug vind dan gaat het eerste helaas in werking, maar als hij je WEL leuk vind haal je er alleen iets goeds uit.

Nee heb je, ja kan je krijgen! Willen is kunnen. Wil je weten dat hij je leuk vind? Ja? Dan kan je het wel vragen! Wat is het ergste dat kan gebeuren?

Thanks!!! ik denk dat ik al mijn moed bijeen ga rapen en het hem zeggen, misschien ga ik het wel via een papiertje doen. Ik hoop dat als hij het niet wil dat we nog vrienden blijven maar ik vrees er een beetje voor :frowning_face: . Maar ja zoals je al zei een nee heb je een ja kan je krijgen :slightly_smiling_face:

Ik heb net gister een goede vriend van mij verteld over mijn gevoelens… Niet wederzijds :’(
Toch was hij heel erg dankbaar dat ik het hem eerlijk vertelde en hij zei dat hij het me nooit aan zou doen om me te laten vallen :flushed:
Ik ben nu wel even verdrietig, maar ik weet dat ik hem niet kwijt ben en altijd bij hem terecht kan (ik zit nogal met problemen thuis).
Zoals een vriend van mij de tip gaf toen ik het niet wilde zeggen ‘Anders zal je jezelf voor eeuwig haten mocht hij je leuk hebben gevonden en je zal je altijd blijven afvragen of hij je leuk vindt’ Dan heb je tenminste duidelijkheid en kan je door met je leven :wink:

(en trouwens… al mijn vriendinnen waren er van overtuigd dat hij gevoelens voor mij had, zijn vrienden plaagde hem er zelfs mee… Hij gaf heel veel positieve signalen af, maar ja, dat zegt dus blijkbaar toch niks :hammer: Hij staarde me heel veel aan, deed heel zenuwachtig in mijn buurt en plaagde me heel veel, ik kan zo nog wel even doorgaan, maar dat doe ik niet, want ik moet het proberen los te laten, al snap ik nog steeds niet waarom hij ineens van die rare trekjes had… )
Succes! xx

Ik zou gewoon wachten tot hij meer met je flirt etc.

Ik zou eerlijk zijn, maar wel recht in zijn gezicht. Zo zie je meteen zijn reactie, niet via een papiertje of whatsapp ofzo.

Volgens mij worden meisjes minder vaak ‘‘ge-friendzoned’’ dan jongens, maar goed :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik hoop voor je dat het in dit geval ook zo is