Wanhopig meisje met acne.

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hierop Girlscene. Ik had al ongeveer 2 jaar geleden een account gemaakt, maar nu pas gebruik ik hem. Ik zou hier heel graag mijn verhaal willen doen en hopelijk kunnen jullie mij helpen, want ik weet echt niet meer wat en bij wie ik terecht kan.

Ik ben zestien jaar oud en ik heb al sinds mijn 12e last van puistjes. Ik was ook de aller eerste van mijn klas die puistjes kreeg. Ik was aan het 'puberen’en daardoor vonden mijn ouders het normaal en vertelden mij dat het heus wel over zou gaan. In het begin had ik alleen puistjes op mijn voorhoofd. Ik was toen eindelijk 14 en ik had nog steeds puistjes deze keer ook op mijn wangen. Toen ik om me heen keek in de klas zag ik dat ik niet meer de enige was met puistjes en toen voelde ik me alweer meteen beter. Toen ik 15 werd had ik nog steeds puistjes en ik werd er helemaal gek van. Toen ging ik langs de huisarts, helaas nam hij mij niet serieus. Hij zij dat het wel over zou gaan. Hij gaf me toen benzyloperoxide 5% toen ik dit begon te smeren een paar weken lang verdwenen al mijn puistjes. Ik was ongelofelijk blij! Maar toen ja daar kom het, toen ik 16 werd BAM ze kwamen super erg terug! Die creme werkte ook niet meer want mijn huid wende eraan. Nu ben ik dus zestien. Ik kan jullie gewoon niet beschrijven hoe erg het is! Bij mij is het zo dat als er een puistje komt op mijn gezicht en als hij weer weg gaat let het een bruin vlekje achter. Mijn hele voorhoofd en wangen zitten vol met puistjes! Ik heb werkelijk van alles geprobeerd , maar niks werkt! zelfs foundation werkt niet meer. Het camoufleert niet meer. Al mijn vriendinnen die ik ken zijn al lang van hun puistjes af. (ging gewoon van zelf weg) Ik heb het nu al 4 jaar! en ik word al bijna 17! het is nu gewoon echt een ziekte bij mij. Mijn huid is super erg onzuiver. Ook heb ik iets heel raars. Ik begin opeens haren op mijn wangen te krijgen! Ik weet dat iedereen dit heel licht heeft maar bij mij is het super erg donker , scherp en dik! lijkt net alsof ik het geschoren heb en het naar buiten groeit! ook is mijn gezicht super erg vet! Ik weet niet wat er met me aan de hand is maar er gaat echt veel mis bij mij. Ik zie er echt niet uit. Make up kan ik ook niet meer dragen omdat het er meteen van af smelt, omdat mijn gezicht vet is. En omdat ik donkere vlekjes heb camoufleert mijn foundation het ook niet. Ik had 2 weken geleden mijn diploma uitreiking en op de foto’s zag je al mijn puistjes!

Oke ik stop nu. Ik kan echt zo doorgaan.
Maar weet echt niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij please helpen?

Zou het voor jou niet helpen om aan de pil te gaan? Die haartjes kunnen ook met je hormonen te maken hebben. De pil stabiliseert dat vaak wel een beetje. Moet je ook niet als wondermiddel zien denk ik, maar misschien heltp het. Bespreek het eens met je huisarts zou ik zeggen.

Dit mag hier! http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-algemene-puistjes-acne-topic-127663.0.html

Maar jeetje wat raar dat de huisarts je niet serieus nam, kun je niet langs een homeopaat met je probleem? Misschien helpt dat wel bij je c: