waneer??

ik vroeg me af,
op welke leeftijd is het normaal om seks te hebben??

wanneer je eraan toe bent. Voor sommige mensen is dit 14, voor anderen 18.
Ik vind persoonlijk vanaf 15.

Ik vind 16 jaar wel een mooie leeftijd om te beginnen met seks.

Maar dat is wel persoonlijk, de een is er sneller aan toe dan de ander.

Dat is echt heel persoonlijk. Ik ken mensen die deden het op hun 14e. Andere deden het pas op 22e leeftijd. Als je er maar klaar voor bent en het veilig doet. En als je het maar niet doet omdat iemand anders dat graag wil. Het fijnste aan seks is dat je ook van je eigen lichaam kan genieten, dus jij bent de big boss over je eigen lichaam

Als je er klaar voor bent. De een is dat al met 12 jaar, de ander pas als ze 25 is.

Iedereen is anders dus de ene is er eerder klaar voor als de ander. Daar is geen bepaalde vaste leeftijd voor. De een is er eerder aan toe dan de ander.

ik vind 16 wel een goede leeftijd, maar zoals idd al is gezegd, als je er zelf klaar voor bent

Ik keek gisteren toevallig een programma waarin vermeld werd dat 17 de gemiddelde leeftijd is waarop jongeren beginnen met seks. Ik ben van mening dat je er geen leeftijd aan moet koppelen maar het gewoon moet doen wanneer je er klaar voor bent, of dat nou op je 14e is of op je 19e.

Ik zelf op mijn 14e, met een lieve vriend had waar ik van hield. En ik had er geen moment over getwijveld of ik er klaar voor was of niet, ik was het gewoon.

Vriendin van me is nog steeds maagd, en is 18 jaar. Zij hoeft het nog niet.

Natuurlijk is het wanneer je er klaar voor bent, ik vind het alleen wel raar als je er klaar voor bent op je 12e ofzo.

Ik vind 16 een mooie leeftijd, maar als je op je 19e nog maagd bent vind ik dat helemaal niet raar.

Het hangt er van af wanneer je er klaar voor bent en wanneer je denkt dat je de ‘perfecte persoon’ gevonden hebt. Als jij pas op je 21ste denkt dat je er klaar voor bent om seks te hebben is dat ook gewoon goed. :wink:

Ik heb nu 2 maanden verkering met een oudere jongen, maar we zoenen alleen nog maar. Echt seks lijkt me nog wat vroeg en ook wel eng eigenlijk. Zoenen is prima eerst. Vraag me wel af hoe het nu verder gaat. Gaat dit vanzelf?