Wandelen

Hi!

Ik heb op verschillende websites (google: afvallen wandelen) gelezen dat het bij het afvallen niet uit maakt of je hardloopt of wandelt, zo lang je maar dezelfde afstand overbrugt (bij wandelen doe je er langer over dan bij hardlopen).
Geldt dit ook voor jongeren? Helpt bijv. 4 km wandelen per dag echt bij het afvallen? Net zo veel als 4 km per dag hardlopen?

Bronnen:

Lijkt me wel ja.

nou het zal vast wel iets helpen, alleen je kan beter een uur gaan hardlopen! (:

Haha, ja maar dat hou ik nooit vol! :wink:
Ik heb gelezen dat het goede aan wandelen juist is dat je rond de 50% tot 60% van je maximale hartslag zit, ideaal om vet te verbranden.

Ja, wat ik had gelezen(/wat mij is verteld) en wat ook op die apparaten in de sportschool staat is dat je een vetverbrandingzone hebt en een cardiozone. Als je onder het punt zit dat je buiten adem raakt (dus gewoon rustig kan ademen en je hartslag dus rustiger is dan wanneer je gaat rennen) zit je in de vetverbrandingzone, als je daar boven komt - dus sneller moet ademen en meer zuurstof binnen moet krijgen - dan zit je in de cardiozone. Zo is het mij uitgelegd in iedergeval, ik weet niet of het juist is. En daar heb je dan ook weer een bepaalde hartslag bij blabla. En daarbij geldt weer hoe beter je conditie, hoe langer je in de vetverbrandingzone blijft.

Sorry als ik het fout heb, maar dit is mij verteld en heb ik ergens gelezen.

Volgens mij klopt het wat je zegt, toen ik ging fitnessen stelde ik de loopband in op vetverbranden en toen ging hij ook op wandeltempo.

Hier wordt het getest: Klik.
Je verbrandt met hardlopen dus meer calorieën, maar met wandelen meer vet. Wat is beter?

Dus eigenlijk kan ik beter lopen dan rennen :’)?

Dat vraag ik me dus ook af!

Volgens mij maakt het idd niet zoveel uit want in de sportschool ging ik op de loopband lopen met heuvel en toen verbrande ik net zoveel calorien als dat ik ging hardlopen zonder heuvel…

Het maakt niet veel uit. Als je inderdaad maar dezelfde afstand aflegt. Dus dan doe je er misschien 2 keer zo lang over.

Zolang het dezelfde afstand maar is. Zal dan wel wat langer duren, want je loopt langzamer.

En lopen is ook beter qua geen blessures krijgen (tenzij je van een stoeprandje af struikeld :wink:). Met hardlopen kom je nogal hard op je enkels en knieën terecht en met wandelen heb je dat probleem niet.

Ik loop iedere dag 6 km, een uur. 3 km naar school en 3 km weer terug. Ik wissel van sneakers naar leukere schoenen op school en heb nooit zo’n zware tas, dus valt mee. Ik kan je zeggen dat ik wel flink ben afgevallen, ook al eet ik normaal.

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen, haha. (:

Maar wat ik me dus nog afvraag, verbrand je met wandelen inderdaad meer VET dan met hardlopen, en val je hier dus ook sneller mee af?

hee… ik heb het bij me sportschool dinges gevraagd =)
Je verbrandt meer vet met wandelen dan hardlopen (wel allebei zelfde afstand). Je verbrandt meer vet tijdens wandelen omdat je hartslag minder hoog is dan bij hardlopen. Bij hardlopen gaat het meer om je conditie te verhogen, wandelen dus vet verbranden (en ook langzamer je conditie) Hoop dat je er wat aan heb :slightly_smiling_face:

Wandelen is beter. Je verbrand evenveel/meer vet en het belast je gewrichten veel minder. Hardlopen is meer voor je spieren en conditie.

Hier moest ik even om lachen! haha

http://powerfitcamp.files.wordpress.com/2008/06/reebok_heart_chart.gif

Er zwerven duizenden van dit soort schema’s over het internet. Houdt dit anders aan qua hartslag/wat je wilt bereiken?

True story.

Zo heb ik mn enkel een keer gebroken :woman_student:.