Wallen en donkeren kringen onder je ogen.

Ik heb al sinds dat ik klein ben hele erge last van wallen en donkere kringen onder mijn ogen. Ik heb al een nieuwe camouflagestift gekocht maar aan het einde van de dag zie je ze er gewoon door heen. Ook heb ik al oog countour creme geprobeerd maar niets helpt. Ik heb ook al sinds dat ik 9 was ongeveer een bril dus misschien komt het daar door? Ik krijg nu lenzen en dan vallen mijn wallen nog meer op.

Hebben jullie iets dat wel helpt hiertegen of een manier om het te camoufleren wat wel de hele dag blijft zitten? Op youtube kan ik ook al niets vinden =(

Misschien de concealer van MAC? Die is over het algemeen wat dekkender, zonder dat het er cakey uit gaat zien en blijft wat langer zitten : ) Google het anders maar even misschien heb je wat aan de reviews op google!

Misschien een hele rare vraag, maar hoe is jouw conditie (lichamelijk?)
Ik heb altijd last gehad van ENORM donkere kringen onder mijn ogen, het leek alsof ik dagelijks iets snoof. Maar sinds ik meer aan mijn conditie werk, verdwijnen ze steeds meer. Ik herken mezelf vaak niet eens!

Trainen=zweten=afvalstoffen kwijt raken = is minder opslag onder je ogen = minder donkere kringen is mijn nieuwe theorie

Hahah ik heb ze ook, iedereen vraagt “snuif jij?” terwijl ik dat helemaal niet doe.
Ligt aan mijn conditie =’)

@ roosjehe
denk dat je gelijk hebt :slightly_smiling_face:
Want ik loop nu 1 à 2 keer in de week hard en 3 uur gymmen, terwijl dat vroeger alléén 1.5 uur gym was en een uurtje half dansen/kletsen/chillen .
Maar ik slaap nu ook echt 9 à 10 uur per dag omdat ik waarschijnlijk een keelamandelontsteking heb waar ik een goede weerstand voor op moet bouwen. DUs dan gaan ze ook wel weg :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:
-sorry voor de vele onnuttige info-

Ik heb ook altijd donkere kringen, helaas. Niet heeeel diep maar ze zijn er wel, maar ik gebruik gewoon goede concealer, een beetje.

^ Aah das jammer… want dats toch de oplossing die voor de hand ligt! Nou ja, het is bijna zomer dus dan heb je ook geen stress over school meer, miss helpt dat ? :slightly_smiling_face:

Ik heb ook altijd donkere kringen/wallen helaas. Volgens mij is het bij mij erfelijk bepaald, want een groot deel van mijn familie heeft er ook last van. En aan m’n conditie ligt het niet want in de tijd dat ik 5 keer per week sportte had ik er ook last van.

Als je het al hebt van toen je een kind was, is het vast gewoon erfelijk. Dan heb je gewoon sowieso een dunnere huid onder je ogen, waardoor je dus donkere kringen hebt, hoe uitgeslapen en fris je ook bent. Ik heb het ook en camoufleer het gewoon altijd. Vaste concealer (dus niet uit een stick ofzo) is trouwens het best dekkend.

Bij mij is het trouwens ook erfelijk want mijn vader heeft bijna altijd echt wallen (niet extreem, maar toch) en ik heb dus gewoon altijd een beetje kringen :’)

misschien kan je de essence my skin verkoelende oogrollers proberen? zijn 2,50 ofzo en heel je wal gaat er natuurlijk niet af, maar een deel wel, het verminderd wel laatmaarzeggen! en voor 2,50 kan je het best proberen.
daarnaast zou ik wat iemand hier al zei, een vaste concealer gebruiken, niet uit een stick

Ik heb dat ook, mij zal het niet verbazen als de 'zweet’theorie klopt. Aangezien ik nooit sport/beweeg. SLECHT! Ga dr snel wat aan doen, maar mag niet van mn moeder want ze is bang dat ik dan weer afval :'D wtf.

ik gebruik zelf van soaps and glory een concealer, dit is de enige die bij mij echt werkt.

ik heb het ook , ik sport vaak (ik voetbal 3 keer in de week meer als 1.5 uuren doe dan nog eens zumba en buikspieroefeningen)
dus ik denk niet dat de zweet theorie klopt…
wallen kunnen ook komen door een slecht werkende nier (-> afvalstoffendie niet goed afgevoerd worden) en vermits de huid onder je ogen heel dun is zie je dat goed , misschien helpen de remmeedies die op girlscene zelf staan ? je moet maar is bij zoeken wallen intype dan kom je wel op iets uit…
(bij mij helpen ze een heel klein beetje :s)

De studio sculpt concealer van MAC werkt zelf heel goed vind ik. Gebruik ik ondertussen al een jaartje of 2/3.

Ik heb gehoord dat rozekleurige concealer daarvoor werkt. Catrice heeft zo’n palletje met groene, roze & 3 bruinkleurige concealers. Dat heb ik overlaatst gekocht. Ik draag ook een bril, maar ik wil binnenkort overstappen op lenzen.

Goed drinken en genoeg slaap helpt ook, ookal is het hebben van donkere kringen vaak erfelijk bepaald.
Ik heb het ook, maar ik heb er minder last van wanneer ik de 2 liter water per dag drink die een persoon op een dag moet drinken. Ook wanneer ik een goede nachtrust heb gehad is het een stuk minder. Verder gebruik ik concealer van Maybelline, degene met zo’n raar sponsapplicator.

Dit wilde ik echt precies zeggen, behalve de concealer haha :slightly_smiling_face:

Je moet je concealer niet gaan vegen over je donkere kringen maar kloppen.

Je moet je concealer niet gaan vegen over je donkere kringen maar kloppen.