Walking With Dinosaurs

http://www.fortressmusic.com/cfish/t/501/WalkingWithDinosaurs.jpg

Iedereen heeft er vast wel van gehoord en heeft geen introductie meer nodig toch?

Nah voor de mensen die niet weten wat t is, Walking With Dinosaurs komt binnenkort naar Nederland en je kan het zien als een super grote toneel-voorstelling maar dan met enorme dinos en een verhaal er in (hoe kan hetook anders haha).

http://www.dinosaurlive.com/

Hoe weten ze eigelijk hoe die beesten eruit zagen , 100 miljoen jaar geleden ?

De kleuren zijn veelal interpretaties, gebaseerd op wat wat de huidige reptielen hebben.
Ook zijn er dacht ik een aantal gemummificeerde exemplaren gevonden. En daar hebben ze ook wat uit kunnen halen.

Misschien dachten de mensen vroeger, ah kom we gaat op de rotsen schrijven hoe de dino’s er uit zagen zodat ze over weet ik veel hoeveel miljoenen jaren weten wat voor kleuren de dino’s hebben zodat de kleuren in die theatervoorstelling berusten op de werkelijkheid haha.

Zal wel grappig zijn, of ze hadden toen al stiekem een telefoon en smsten de kleuren naar de toekomst jajajajja!!

Lol, ik ga er in iedergeval wel heen, of de kleuren nou kloppen of niet! Ik vind t echt super tof! Nog een paar daagjes!

Ja dat denk ik ook altijd.
Misschien waren ze wel paars ofzo.

Oké, het klinkt niet heel waarschijnlijk, maar dan nog…

Hahahha ja inderdaad =]
Zou er wel leuk kleurrijk uit hebben gezien als ze paars waren, i prefer roze hahahah! :fu:
Stond vandaag een stuk over WWD in de krant (metro of Spits, weet zo niet meer) ziet dr echt tof uit, en die dino’s zijn echt enorm groot. Oké groot had ik verwacht,maar zooooo groot!!!

De grootte en deels de vorm kunnen ze opbouwen uit de botten, ook zijn er soms afdrukken gevonden (dus waar een dinosauriër dood heeft gelegen/is gefossiliseerd) hier kunnen ze ook een deel van de vorm uit opmaken, maar ook het feit dat ze schubben hadden. Maar de kleur is inderdaad giswerk, maar men gaat er meestal vanuit dat ze gecamoufleerd waren zoals dieren van tegenwoordig, wat ook wel waarschijnlijk is, met de juiste kleuren heeft een die nu eenmaal grotere overlevingskansen en weet hij zich voort te planten, waardoor die kleur normaal wordt. Wáárschijnlijk waren dinosauriërs dus niet paars met groene stippen =p

Mijn broer heeft ooit zo’n hele serie van tv opgenomen, dat heette ook Walking With Dinosaurs.
Vond 't nooit boeiend, ik geloof niet dat die beesten ooit bestaan hebben.

Ja idd, en hoe weten ze nou wat voor geluid een T-rex maakte? xD

En de botten en fossielen die we van ze hebben is gewoon de oorzaak van iemand die actief werd met fimoklei? :slightly_smiling_face:

Dit hoort ook bij die serie.