Walibi angst... Help!

Ik ga vrijdag naar walibi fright nights met een vriendin die bijna overal wel in durft. Het probleem is nou dat ik zelf wel bang ben voor achtbanen. Maar alsnog wil ik heel graag in achtbanen om over mn angst te komen maar het lijkt me echt eng :frowning_face: iemand tips of achtbanen waar ik mee moet beginnen?

Lol ik zou banger zijn voor de enge figuren die daar rond lopen, maar goed haha.

Hier vind je alle achtbanen. Ik zou beginnen met de Robin Hood, die gaat niet over de kop. De Goliath ook niet trouwens, maar die vinden mensen meestal eng omdat 'ie best hoog gaat en ook snel.
Verder is het redelijk gelijk denk ik, gaan allemaal over de kop, behalve de Space Shot, die gaat gewoon enorm snel omhoog en laat je ‘vallen’. De El Condor zou ik voorlopig overslaan, anders houd je een trauma over aan achtbanen. Je hangt bij die onder de rails, wat gaaf is, maar als je niet weet hoe je moet zitten kun je erg hoofdpijn krijgen.

Ik vind achtbanen juist niet eng omdat je een adrenaline gevoel krijgt, terwijl je wel gewoon veilig vast zit. Denk daar maar aan :slightly_smiling_face:

Zelfs de achtbanen lijken me enger dan die mensen haha :frowning_face: ik vind dat juist leuk maar achtbanen zoals die in walibi lijken me behoorlijk eng!! Maar iig bedankt!! :slightly_smiling_face:

Ben jij mij?
Serieus ik heb dus echt precies hetzelfde! Ik ga ook vrijdag met een vriendin die alles durft en ik vind achtbanen wel leuk maar ik vind die in Walibi dus echt super eng! :frowning_face:
Maar ik heb het gelukkig zelf al een beetje ‘opgelost’. Ik was gisteren met een paar vriendinnen naar bobbejaanland geweest en daar zijn de achtbanen niet zo heel eng behalve de typhoon ( Moet je maar is opzoeken :wink: ) dus ik had me echt voorgenomen om in de typhoon te gaan als voorbereiding op walibi en eerst durfde ik niet en al mijn vriendinnen wel maar na een rondje andere achtbanen ben ik toch in de typhoon geweest en vond ik het echt super leuk! :slightly_smiling_face: Nu ben ik opzich ook wel klaar voor walibi denk ik :slightly_smiling_face: Nu heb je misschien hier niet echt iets aan maar ik zou idd niet gelijk in een heftige achtbaan gaan maar eerst de rustige doen en dan steeds iets heftigere tot je klaar bent voor de andere achtbanen.
In ieder geval veel plezier vrijdag! :wink:

Hahaha wat toevallig! Deze reactie heeft me erg geholpen want ben dus blijkbaar niet de enige die naar walibi gaat en het eigenlijk best eng vind haha! Bedankt, en jij ook veel plezier en succes! :slight_smile:

Dit klinkt enorm herkenbaar, ik heb ook een bloedhekel aan achtbanen :")

ook nog nooit in een echte achtbaan geweest?! Ik moet het denk ik maar gewoon ervaren.

Kwestie van ervaren idd! El Condor valt heel erg mee, je moet alleen je hoofd naar achter duwen anders word je door elkaar geschud. En niet vaak achter elkaar gaan want dan krijg je hoofdpijn :’) Dat was mijn eerste walibi achtbaan. Ik vond die houten achtbaan juist heel naar omdat je daar helemaal door elkaar wordt geschud. Speed of sound staat niet op die site, ik weet niet of die er nog is? Vorig jaar wel. Die vind ik zelf de leukste maar ook de engste haha

Ik ben vorige week geweest en ik moest huilen hoe eng ik het vond maar goed :cold_sweat: , wij waren begonnen met de xpress en die vond ik totaal niet eng! Ik hou namelijk niet zo van dat omhoog gaan en deze duwt je heel hard weg.

Naast een goede vriendin, iemand die je vertrouwt gaan zitten.

Oh leuk! Ik hou idd ook niet echt van dat onhoog gaan zoals bij de Goliath. Ben je daar ook in geweest? :slightly_smiling_face:

Ja speed of sound is er nog! Die gaat ook achteruit toch?

Misschien leuk idee om dit te bespreken in het nieuwe Walibi topic? :grinning:
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-officiele-walibi-topic-311954.msg276309001.html#msg276309001

Verstand op 0 en gaan, in de wachtrij denk je misschien waar ben ik mee bezig en zodra je er in zit denk je omg maar als het achter de rug is ben je blij dat je het hebt gedaan. Ik durfde niet in achtbanen over de kop, waren we in hellendoorn en een meisje wou er heel graag in dus ben toch maar mee gegaan… ben er 8x in geweest. Achtbanen zijn echt super leuk!

Neeee, die vond ik echt veel te hoog