wakker worden met een kater

hee meiden , ik word altijd wakker met het gevoel dat ik onzettend heb gezopen de vorige dag , maar dat is niet het geval . Het is een heel naar/vies gevoel en ik heb stijve spieren en ik kom er meestal pas tegen de avond vanaf ,terwijl ik toch 9 a 10 uur slaap . Ik weet echt niet wat ik er tegen kan doen , en het is heeeel vervelend :frowning_face: . Heeft iemand tips ?

Ik heb geen tips, maar sterkte!

je slaapt teveel?

je hebt wel gedronken die avond ervoor?
moet je als je thuis komt even paar glazen water drinken xd
en wat eten wil soms ook nog welleens helpen

Is je matras verkeerd? Of te oud?
En wat al eerder werd gezegd: Slaap je teveel?

Je slaapt te veel. Heb ik ook als ik te veel slaap.

Of heb je stress ofzo?
ik heb dat als ik gestresst ben

Heb je dan wel of niet gedronken?
Als je niet hebt gedronken slaap je misschien inderdaad te veel
En als je wel iets hebt gedronken lijkt het me slim om daarna wat water te drinken.

nee , ik heb niet gedronken ! hoe kan je nou teveel slapen ?! je voelt je dan toch juist lekker en fit haha . nou ja , het is nu nog steeds niet weg en ik kan dit warme weer echt niet aan . ik zweet als een malle en ik voel me vet nasty :frowning_face:

Nee, teveel slapen kan ook slecht voor je zijn. Dan wordt je dag/nachtritme nogal verstoord.

Van teveel slaap word je ook moe.

en misschien helpt het als je water drinkt voor het slapen gaan? als je zo lang slaapt (wat dus niet goed is) dan krijgt je lichaam langer geen vocht binnen omdat je normaal na 8 uur slapen ook wat drinkt als je opstaat (weet niet of het werkt maar vind het wel logisch klinken :stuck_out_tongue:)

Naar de dokter gaan? Die weet het het beste denk ik.

Edit: Ik slaap trouwens ook 10 uur per nacht en ik heb daar geen last van. Ik heb dat gewoon nodig.

Kan inderdaad zijn dat je te lang slaapt, als ik te lang slaap heb ik daar ook last van. Negen, tien uur is niet extreem lang, ik slaap ook wel zo lang meestal, maar het is natuurlijk voor iedereen anders, ik zou het nooit redden met zeven uurtjes slaap en toch zijn er genoeg die dat volhouden. Probeer anders eens een week (minimaal) wat korter te slapen? En stap gelijk onder de douche als je uit bed komt, wie weet helpt dat ook wel…

Of misschien nog beter, ga even langs de huisarts en laat je bloed checken. Ik voelde me al maanden echt futloos, moe (en veel buikpijn) toen bleek dat mijn HB onder de 5 zat… Sjaa… Dan is dat niet zo gek… Nog een paar maanden later heb ik uiteindelijk te horen gekregen dat ik een chronische darmziekte heb. En dat terwijl ik maanden gedacht heb ‘dat het vanzelf wel over gaat’, not…

TIEN uur?
hoe laat wil je dan wel niet gaan slapen.
ik heb geluk als ik de 8 haal

Nou, om half 10? :’)

Ander matras??

Beter matras/kussen kopen. :slightly_smiling_face:

Ik slaap ook meestal 10 uur per nacht. Maar mijn school begint ook laat, dus ik ga altijd om 10 uur naar bed :’)

Of je slaapt te veel.
maar kan ook zijn dat het te warm is in je kamer ofzo? Weinig ventilatie.