Wajong uitkering?

Laat maar. Mag verwijdert worden

Veel van mijn vrienden hebben dit ook, en die zijn echt niet gek, die zijn gewoon lui. krakers:'3

Volgens mij krijg je dat dus heel snel.

Niet om flauw te doen maar, dit kon je niet vinden via Google?

als hij daarom een wajong uitkering krijgt vind ik dat redelijk belachelijk,
maar zoals Sharizz al zei krijgen best veel luie mensen het dus dan hoef je
vast niet heel gehandicapt te zijn.

maar… google het gewoon

Jawel. Op de site van het UWV. Maar daar las ik dus iets over een handicap. Maar niet in welke mate zeg maar.

Jij weet niet waarom hij geen school afgemaakt heeft.

nee maar als het niet met een handicap te maken heeft waardoor hij niet
zou kunnen werken vind ik het raar dat hij daardoor een volledige uitkering
krijgt.

Daarbij doel ik met luie mensen niet perse op jouw vriend,
maar ik ken heeel wat mensen die gewoon echt te lui zijn om
een opleiding af te maken of werk te zoeken/te werken.

Maar, om een (gewone)uitkering te krijgen moet je wel ingeschreven staan en werkzoekende zijn.

Hij werkt. Die wajong-uitkering betekend voor hem:
75% van zijn loon krijgt hij van de werkgever
25% van de wajong.
Hij heeft een volledige baan, 37 uren in de week.

Dus ik vraag me nu af, waarom is de wajong hier bij betrokken?

Mischien zodat hij eerder aangenomen wordt omdat zijn baas nu minder voor hem hoeft te betalen? Want het is volgens mij moeilijk een baan te vinden als je je school niet hebt afgemaakt.

.

Hij moet toch zelf eigenlijk ook wel weten waarom hij hem krijgt?
Ik neem niet aan dat hij hem zomaar krijgt? Tenzij hij echt hele grote problemen heeft gehad met leren?

Uhh…waarom vraag je het niet gewoon…of kun je geen serieuze gesprekken voeren met hem?

.

.

Hij heeft speciaal onderwijs gehad, dus geen normale basisschool. En toen is hij met school gestopt, en op advies van school hebben ze toen een uitkering aangevraagd.

Een vriendin van mij krijgt het ook omdat zij echt gewoon te lui is om te werken, geen school heeft afgemaakt. Ze had altijd heimwee naar haar moeder, dus kon niet naar school. Nu gaat ze naar een speciale school maar zit ongeveer om de week thuis want dan is ze op haar manier ziek of zo. Omdat het een vriendin is gun ik haar wel wat geld, maar ze krijgt het niet echt op een eerlijke manier. En het bedrag wat ze krijgt is ook best hoog als ze er niks voor hoeft te doen, ze kan er daardoor ook niet mee om gaan dus is ze bijna altijd blut.

Maar er zijn vast ook wel heel veel wel serieuze gevallen.

Hoe kwam ik erbij dat dit topic over mahjong ging xD