waist training gevaarlijk?

Hej
Ik wil graag dunnere taille en ik ben toen op YouTube een vrouw tegen gekomen die waist training doet met een corset aan omdat het dan helpt je taille sneller dunner te krijgen.

Ik ben dus niet van plan om als een gek mezelf in een corset te proppen en niks te doen maar ik wil echt zo’n sport corset aanschaffen en ermee trainen
alleen ik zag op internet dat het gevaarlijk is om een corset te dragen omdat het je organen kan beschadigen?:face_with_raised_eyebrow:
Is dt echt zo?

als je het dagelijks lang draagt op de lange duur kan het indd je organen beschadigen.
maar ik denk niet dat het een drama is als je het alleen tijdens het sporten gebruikt.

Het lijkt me echt afschuwelijk om zoiets te gebruiken tijdens het sporten, maar dat is persoonlijk. Mag ik vragen wat voor sport je doet en waarom je zo’n korset wil gaan gebruiken? Ik hoop dat je weet dat er methodes zijn om je taille smaller te trainen die veel vriendelijker zijn voor je lijf en organen…

Het lijkt mij dat zo’n korset alleen maar in de weg zit bij het sporten. In ieder geval denk ik dat je vooral de ruimte moet hebben om goed te kunnen ademen en spieren aan te kunnen spannen.

Waarom in godsnaam dragen bij het sporten inderdaad? Denk dat dat juist niet goed voor je is. Verder is het inderdaad slecht voor je organen als je het dag in dag uit draagt.

Eens met naamgenootje Alicia en Traveler!

Klopt heb het ook gelezen of gehoord dat het heel slecht is voor je organen. Het wordt helemaal samen gedrukt en het lijkt me al helemaal geen goed idee om dit te gaan dragen met het sporten! En waarom zou je dit willen met het sporten?