Wagenziekte

Hoi!

Ik ga deze zomer naar Italië, superleuk, maar helaas gaan we met de auto en ik ben echt zo wagenziek als wat. Ik heb echt al van alles geprobeerd en niets helpt. Ook pilletjes helpen niet want ik kan geen pil doorslikken :$:$. Voor de reis ben ik meestal ook al misselijk omdat ik me gelijk al druk ga maken over de reis. Heeft iemand goede tips waardoor ik de autoreis toch kan overleven? hihi.

xx

me to
pilletjes werken bij mij ook niet
ik gebruik sea bands gwn te krijgen bij de apotheek
deze verminderen de misselijkheid bij mij wel
misschien een tip
xx

Je kan pilletjes op recept krijgen bij de huisarts als de gewone van de drogist niet sterk genoeg zijn :slightly_smiling_face:

Ik had altijd van die drukpuntarmbandjes, die werkten wel bij mij(:

Werken de pilletjes niet bij jou of vind je het alleen vervelend om de pilletjes door te moeten slikken? Want ik heb daar ook een beetje moeite mee en ik gebruik gewoon die primatour pilletjes en dan slik ik ze door met appelmoes of yoghurt.

En als dat niet je probleem is, vragen aan je huisarts!

Dus ik ben niet de enige! Ik dacht dat iedereen altijd ziek wordt juist door het autorijden, maar ik word ook al van tevoren misselijk omdat ik me druk maak.
Eet je voor de reis? Want ik deed dat eerst nooit omdat ik al misselijk was, maar wanneer ik wel eet ben ik al een stuk minder misselijk, omdat je maag dan wat te doen heeft of zo.

Wauwie wat fijn om te weten dat ik niet te enige ben hahaha, want iedereen verklaard me altijd voor gek hierdoor haha. Maar meestal probeer ik een beetje thee te drinken of ik neem een klein crackertje ofzo, maar dat krijg ik dan ook echt bijna niet binnen…

Ik ben ook hartstikke wagenziek hoor, na 10 minuten rijden begint het al :’) Gelukkig helpt primatour voor mij wel

Ik ben ook heel erg wagenziek, in de auto, maar ook in bussen/vliegtuig. Maak me er van te voren ook al heel druk over waardoor ik extra misselijk ben. Zelf neem ik altijd een reistabletje in met vla (zodat het makkelijker door je keel gaat) en heb ik ook van die sea bands, ook neem ik altijd een nat washandje mee, plastic zak (voor eventueel overgeven) en iets te eten (bijv zout drop). Want ik eet ook bijna nooit van te voren, maar als we eenmaal in de auto zitten krijg ik best honger.

Ik heb het zelf ook heel erg met de bus. In de auto met een lange reis ook. Je moet echt goed eten van te voren, dan kunnen de pilletjes ook beter worden opgenomen en heb je er een stuk minder last van. en vooral rustig blijven. Ik probeer nu vaak te slapen in de auto. Het verminderd de misselijkheid niet, maar zodra ik eenmaal slaap ben ik toch 2 a 3 uurtjes verder richting Frankrijk :wink:

Dankjullie wel voor de tips enzo! Hopelijk hebben we allemaal wat minder last deze vakantie! :grinning:

x

Ik slik altijd 2 pilletjes in plaats van 1, en ik kijk niet naar buiten en hou een raampje open. Succes!

zorg ervoor dat het niet te warm is in de auto en geen jas of vest aan doen en er voor zorgen dat je niet teveel door de zijramen kijkt omdat dan je ogen steeds heen en weer gaan en je daar ziek van word. Ik gebruik Cinnarizine, dat zijn bestwel kleine pilletjes en die mag je ook innemen met eten of drinken. Je moet van te voren wel gewoon een ontbijt nemen.

Je hebt van die sliertjes die kan je aan de auto vast maken en verminderen ook wagenziekte. Te koop bij anwb enz.
Verder hielp muziek altijd bij mij sinds kleins af aan. Vroeger had ik een walkman en ook nu gaat altijd mn ipod mee. En ik vind het juist fijn om naar buiten te kijken als ik iets ga doen een boekje lezen wordt ik misselijk ik kan ook niet tegen achteruit rijden en moet echt zien waar we heen gaan.

En verder kan je idd een armbandje halen bij de apotheek.
En ventilatie is ook belangrijk als het te heet is wordt ik ook snel misselijk. Zorg ook voor wat frisse snoepjes zoals fruittella waar je op kan zuigen.

Bandjes van het anwb :slightly_smiling_face:

bij de anwb zijn ook van die armbandjes te verkrijgen.