Wachtwoord op documentenmap

Heee!
Wij doen allemaal(met het gezin) samen met de laptop en gezien ik nogal
nieuwsgierige broertjes en ouders heb, zou ik graag een wachtwoord op
aparte documentenmappen willen hebben. Dus niet op mijn documenten,
maar in mapjes die je zelf hebt gemaakt. Weet iemand hoe dit moet?
Ik heb al op internet gekeken, maar daar snapte ik er he-le-maal niks van…

En ik had ook msnplus gedownload+beveiligd (in topic gelezen), maar dat doet
ie niet?
xxx

Ik heb geen idee hoe dat meot!
Maar je kan toch gewoon ook op die laptop je eigen account aan maken, kunnen ze nergens bij!

Download My Private Folder

Ja, weet ik. Maar als ik een eigen account aan maak, dan moet ik dat niet als eigenaar doen, maar daaronder zegmaar (ben naam ff kwijt) dus dat je niet de eigenaar bent. Dan kun je via de eigenaar ( waar geen ww op staat → voor iedereen ) het wachtwoord van mijn map verwijderen/veranderen of mijn hele map verwijderen. En daar zie ik mijn broertjes dus wel voor aan.

Ik kan ook geen map maken als eigenaar, want dan worden al die documenten ook opgeslagen in de documenten van de andere eigenaar…

Maar thankyou :slightly_smiling_face:

Ehm, oke dankje.
Maar wat doet die dan precies?
Is het niet schadelijk ofzo?

Ah oke dat is irritant!
Maar om je wachtwoord te veranderen of het te verwijderen, zullen ze toch eerst je wachtwoord nodig hebben? Denk ik tenminste=)

Jemig, als ze dat gaan doen, je ww bekijken moet je het toch even over je privacy hebben thuis :’]

Zoekfunctie. Ik heb zelf een topic gemaakt hierover.

Nee, als je eigenaar bent kun je dat zonder wachtwoord of wat doen.
Gewoon via configuratiescherm. Doodsimpel dus, dat kunnen zelfs mijn broertjes.

Snapte ik niet (zie verhaal)

Huh? In mijn topic staat duidelijk uitgelegd hoe het moet hoor, ik snapte het eerst ook niet.

Hm, weet neit of ik jou topic gezien heb dan.
Heb je de link ?

UP

UP

bij ‘delen en beveiliging’ misschien als je rechtermuisknop doet? of alles op een eigen externe harde schijf zetten, die je op je kamer bewaart.

De enigste manier die ik ken, is winzip downloaden en je map “zippen”, en dan kun je een wachtwoord instellen.

Ik heb even bij mij gekeken, en bij mij werkt het zo:

• Klik met rechts op de map die je wilt beveiligen.
  • Klik ‘Properties’ [of Eigenschappen… Ik heb de Engelse versie :stuck_out_tongue:]
  • Dan ‘Sharing’.
  • Klik het vakje aan met ‘Make this folder private’.
  • Aangezien ik op een computer zit zonder wachtwoord, geeft ie aan dat ik 'm kan beveiligen maar anderen wel de rest van mijn computer beveiligen. Hij vraagt dan of je een wachtwoord aan wilt maken. Klik op ja. Wachtwoord aanmaken, op OK klikken en klaar :slightly_smiling_face: