Wachten duurt zo lang nu haha

Ik ben al ontzettend lang op zoek naar een pup, kwam elke keer helaas bij een broodfokker. Heb ook wel eens zonder het te weten een hondje bij een broodfokker gekocht en deze werd zo ziek dat ze is overleden. Dit is twee keer gebeurd helaas.

Maar nu was ik al een tijdje op zoek dus en ik kwam toevallig via via mensen tegen die een eenmalig nestje pups hebben waar de moederhond aanwezig is, en deze mensen wonen op een kwartier lopen.

Ik mag haar helaas pas 30 december ophalen dus ik moet nog even wachten. Maar dit is ook erg leuk omdat ik haar kan zien opgroeien nu met de andere pups en de moeder. Ik wil elke week een keer gaan kijken. De vrouw stuurt mij ook elke keer filmpjes en foto’s dus het is ontzettend leuk.

Ik heb al een aanbetaling gedaan en zij heeft mij een kopie van haar paspoort als bewijs gegeven maar toch, ondanks dat zal ik pas rust hebben als ik mijn hondje heb haha. :stuck_out_tongue:

Ik ben namelijk erg bang dat zij ineens terug gaan krabbelen omdat ze moeite hebben met de hondjes weg doen en haar zelf houden.

Iemand die ook op een pup wacht?

Sorry, lang verhaal.

Ik weet niet hoeveel pups ze hebben en hoe groot hun huis is, maar wat moet je over het algemeen met meer dan 3 honden? Ookal willen ze hen graag houden, ik denk dat ze zelf wel snappen dat dit niet verstandig is.

Verder, in de verre toekomst of voor andere mensen: vuilnisbakkenrassen zijn over het algemeen gezonder! Dit komt wegens de grotere variatie in genen en dus grotere kans op gezondere genen. Tenslotte wachten deze vaak in een asiel op een nieuw baasje :slightly_smiling_face: Dus als je niet weer het risico wil lopen op een zieke pup, is dat misschien een uitkomst.

Onze hond komt ook uit een ‘ongeluks’ nestje en dat is een gezond diertje. Hebben we natuurlijk ook gewoon wel geluk mee gehad. We zijn ook eerst een paar keer langsgeweest bij die mensen tot hij mee mocht en hebben toen ook de rest van het nest gezien en allebei de ouderdieren gezien die er ook gewoon altijd bij waren. Was gewoon een gezin met een paar kinderen en nog wat huisdieren en ze liepen heerlijk met die beesten te zeulen de hele dag haha.
Voor ons gaf dat gewoon echt een goed gevoel.

ah ik snap dat van die broodfokkers! :frowning_face: wij hebben ook een hondje gehad die epilepsie aanvallen kreeg en er nooit meer uit gekomen is. ze was pas 8 maanden oud

Gelukkig heb je nu een goede fokker gevonden! En ze gaan echt niet terugkrabbelen hoor:)

Zij hebben zelf al twee honden, maar de vriend van die vrouw woont ergens anders en daar gaat dat andere hondje naartoe. :slightly_smiling_face: Een ander gaat naar haar zus en de enige die echt verkocht worden is die van mij en van een ander iemand. Maar 3 honden kan prima hoor, mijn tante doet dit al heel lang, het zijn allemaal kleine honden en ik heb eigenlijk nooit echt een probleem gezien.

In een asiel zijn ook vaak zieke of valse honden, asielen liegen namelijk ook wel eens. Dit is vroeger bij mijn moeder zo geweest. Zij ging een hondje bij het asiel halen en daar zeiden ze dat het een super lieve hond was. Mijn moeder had hem thuis, de hond beet haar heel erg hard in haar gezicht, mijn moeder bracht de hond terug en de medewerkers van het asiel verspraken zich en zeiden dat de hond iets in het hoofd was en een zwerfhond was geweest.

Dit hadden ze niet aan haar verteld.

Wij hebben verder echt heel veel pech gehad met honden, mijn andere hondje komt helaas van een broodfokker af maar wij hebben geluk met haar, ze is nu 5 en is nog voor zover wij weten helemaal gezond.

Ik kan echt niet wachten haha. Ik krijg filmpjes en foto’s en aankomende zaterdag gaat mijn vriend haar ook zien. :slightly_smiling_face: Ze gaat Bella heten trouwens.

Het is trouwens inderdaad wel een vuilnisbakje haha. Vind ik niet erg en zijn idd vaak gezonder. Het is een kruising tussen een Shih Tzu en een Lhasa Apso.

Wel erg zeg! Wij hebben ons hondje in moeten laten slapen toen zij een halfjaar was, een ander hondje. Maar hier kon de fokker niks aan doen want het was een aangeboren afwijking helaas.

Tuurlijk hebben asiels ook vaak zieke of valse honden, maar dan is dat ook wel bekend hoor. Jammer dat jullie een asiel hebben getroffen waar het fout is gegaan, maar dat zegt niet dat dat in elk asiel zo gaat. De meeste asielen hebben alleen maar het beste voor met die hondjes. Bij het asiel bij mij in de buurt krijg je ook niet zomaar een hond mee en als je er al eentje meeneemt uit het asiel en dat is normaal gesproken een hele lieve hond, moet je alsnog uitkijken. Je neemt het namelijk weer mee als persoon die ze niet enorm goed kennen naar een vreemde omgeving en het zijn nog altijd dieren. Die kunnen daar gewoon heel raar op reageren.

Overigens snap ik dat je moeder bij het asiel gaat navragen over de hond als ze gebeten is, maar om die hond maar meteen terug te stoppen vind ik enorm zielig. Daar kun je gewoon tijd in stoppen, eventueel ook met de medewerkers van het asiel samen en als het uiteindelijk blijkt dat het toch niet werkt, dan kun je teruggaan, zodat er iemand kan komen die wel met die hondje kan werken.

En ja het zou kunnen dat ze er alsnog van afzien, maar ik neem aan dat ze dat echt niet meer gaan doen.

Wat je zegt klopt inderdaad, niet elk asiel is zo. Mijn moeder woonde toen nog thuis en was een jaar of 20 en toen hebben haar ouders de hond teruggebracht omdat ze geen hond wilden die bijt. Hier was ik een beetje onduidelijk over.

Asielen zijn over het algemeen wel goed, lang niet altijd helaas, dit zie ik ook terug in mijn opleiding en de opleiding die ik hiervoor deed. (Dierverzorger recreatie dieren). Bij veel asielen is niks over de hond bekend en ik heb helaas al vaker meegemaakt dat zij dan maar een verhaaltje in elkaar draaien om alsnog de hond kwijt te kunnen ergens. Het is zeker niet overal zo.

Ik denk ook niet dat ze gaan terugkrabbelen hoor haha, maar ik vind het zo lastig om zo lang te wachten. Het leuke is natuurlijk wel dat ik elke week kan zien hoe ze groeit en zo. :slightly_smiling_face:

Ook vooral veel foto’s maken als ze nog zo jong zijn. Ze worden al zo snel groot

Klopt idd haha. Ik krijg ook foto’s en filmpjes toegestuurd nu van de fokker en zo, heb zelf ook foto’s gemaakt.

Foto doet het helaas niet.