[WAARSCHUWING] Girlscene foto's van meiden op insta.

Hoi guys,

Via het ‘je mooiste foto topic’ stuitte ik deze account op en wil jullie hiervoor waarschuwen:
https://www.instagram.com/girlscene.sambal/

Mijn oproep is om eventueel dit persoon te rapporteren en te zorgen dat je nogmaals goed nadenkt voordat je een foto post óf een persoonlijk verhaal online zet.

edit: rapporteren kan via deze link: https://help.instagram.com/contact/584460464982589

Heftig zeg. Ik zie nergens staan dat je iemand kan rapporteren, kan zeker alleen met een account?

Het valt me wel op dat het screenshots zijn van het oude forum. En ze zijn allemaal ongeveer voorjaar 2015 gemaakt.

Edit: het zijn screenshots van de mobiele site, deze persoon heeft dus blijkbaar gegoogeld op ‘Girlscene niet citeren’ en dan kom je op de mobiele site. Dus niet een oud forum oid.

Klopt, maar het account heeft 15 uur geleden nog zijn/haar laatste foto gepost…
Je kunt inderdaad alleen rapporteren met een account.

Wtf is dit voor iets engs? Heeel raar. Gelijk gerapporteerd ja

Rapporteren kan via deze link: https://help.instagram.com/contact/584460464982589

(je moet bij die eerste 2 vragen ja en ja invullen, ook al klopt het niet. Maar anders lukt het rapporteren niet)

Het blijft natuurlijk het internet. Zielig dat mensen dat doen. Foto’s en verhalen plaatsen doe je op je eigen risico. En een openbare site zoals gs waar iedereen alles kan zien zonder in te loggen etc is een heel makkelijk doel voor zulke zielige gasten. :rage:

Ik heb het ook gerapporteerd.

^ Klopt, helaas hebben sommige personen daar schijt aan.

Stiekem moet ik wel een beetje lachen dat ik er ook tussen sta. WTF moet je nu met wat selfies van mij man?

Ik vind het een stuk erger voor de meiden die in ondergoed staan en persoonlijke verhalen delen…
nja vanzelfsprekend heb ik het al een paar keer gerapporteerd.

walgelijk

Jeeeetje, dat mensen daar energie in steken!
Goed daar hier ook een topic voor wordt gemaakt om anderen te waarschuwen!
Zal het ook even rapporteren.

Blijkbaar zoekt deze persoon gewoon op de woorden “niet citeren” of “citeren”. Zo kan je in een van z’n foto’s zien dat het woord “citeren” een gele achtergrond heeft, wat inhoud dat ie specifiek op deze woorden heeft gezocht.

Waarschijnlijk een of ander joch dat een punt wil maken dat alles op internet permanent is, of je er nu “niet citeren” bij zet, of niet.

Sneu dat iemand hier tijd in steekt.

Ben dit account ook al tegengekomen op Instagram!
Hij/zij wilde mij volgen op insta, zag ook dat die persoon al meerdere meiden volgde die hun insta acc op het instagram forum hadden gezet.

Ik heb het account meteen gerapporteed. Het account was al voor een tijdje opgeschort, maar blijkbaar is die weer terug?

Ja ik weet ook niet of diegene iets doet wat tegen de regels is of echt ‘bestraft’ kan worden. Hou me te goed, het is vreselijk kansloos maar ik weet niet of je dit offline krijgt ook? Hoop het wel natuurlijk.

Het account volgt ook een redactielid van Girlscene :’) Logica

Ik denk ook niet dat er echt iets tegen gedaan kan worden. Het is niet dat diegene computers gehackt heeft en daar foto’s vandaan heeft gehaald, maar dit zijn gewoon screenshots van wat er nu op internet staat. Voor de rest weten mensen hopelijk dat als je zo’n foto post, en vervolgens de post aanpast, het nog niet compleet verwijderd is. Bij Google etc blijft het altijd nog een tijdje in het geheugen.

Wilt niet zeggen dat het hun eigen schuld is en dus minder erg. Zeker die voor/na foto’s is toch niet iets waarvan het fijn is om die (gelukkig zonder hoofd) op iemand anders mobiel te hebben staan. Het idee dat iemand uberhaupt het interessant vond om die foto’s te ‘vereeuwigen’, heel zielig. Maar er valt denk ik niet echt iets aan te doen.

“Het is belangrijk om op te merken dat we persoonlijke gegevens die openbaar op een andere site dan Instagram worden geplaatst, niet kunnen verwijderen. Bovendien kunnen we alleen stappen ondernemen ten aanzien van persoonlijke gegevens als deze van de persoon zijn die het rapport indient. Het alternatief is dat we documentatie ontvangen dat de persoon die het rapport indient toestemming heeft om te handelen uit naam van de persoon om wiens gegevens het gaat”

Wat een zielig persoon :rage:

Dus betekent dit dat als de meiden die op de foto’s staan een rapport indienen er wel wat tegen gedaan kan worden?

Tis ook zo raar dat ze berichten uit 2012 pakt :’) wtf slaat dit op. Het voegt echt niets toe. Vind wel heel zielig voor de meiden die in hun bikini/ondergoed staan
Já, dat risico loop je, maar vind het lullig

Ik zou eerder denken dat dat een vies ventje is en geen ze, bah.

Ik mag toch aannemen dat iedereen zo langzamerhand weet dat ALLES wat je op het internet plaatst ONMIDDELLIJK openbaar “bezit” wordt en nauwelijks nog te verwijderen valt.
Wil je dat je intiemste geheimen door iedereen gedeeld kunnen worden ? - Plaats het ergens op internet.
Uitkleden voor een webcam, niet klagen als er misbruik van gemaakt wordt.