Waarschijnlijke miskraam ..

Hey allemaal, ik heb jullie hulp nodig.

Een vriendin van mij denkt dat ze ongeveer 2 maanden geleden een miskraam heeft gehad. Ze was 6 weken overtijd en voelde zich een beetje vreemd. 2 weken later zag ze na het plassen iets vreemds in de wc liggen en als je op google zoekt op foetus foto’s zegt ze dat het lijkt op het ‘ding’ in het toilet. Ze denkt dus dat het misschien een foetus was dat ze zag liggen in de wc en een miskraam heeft gehad … Mijn vraag is of er te controleren valt (via inwendig onderzoek of iets dergelijks) of ze inderdaad een miskraam heeft gehad. En waar je dit kan laten doen.

Dat kan je beter aan een dokter vragen (:

Dat is waar, maar als ik een afspraak maak met de dokter wilt me moeder weten wat er is en ze merkt het heel snel als ik lieg en ik had belooft aan die vriendin van me dat ik het verder aan niemand zou vertellen …

Je kunt toch zelf een afspraak maken en niks zeggen? Als je weet hoe je dokter heet kun je zijn telefoonnummer gewoon via Google vinden.

Kan zij zelf dan niet naar de dokter gaan?

Kan, maar haar ouders zijn heel streng en als ze ergens heen gaat wilt haar moeder precies weten waarheen en hoe laat ze thuis is. En vaak brengen ze haar er ook nog heen … Dus liegen dat ze naar een vriendin ofzo gaat zit er denk ik niet in, daar komen haar ouders achter.

Weet je zeker dat dit over je vriendin gaat en niet over jou? :’]

Awh, wat zielig :frowning_face: Ik zou gewoon een afspraak maken in het geheim of anders een smoesje bedenken.

Ja dit gaat echt over een vriendin van me, als het over mij zou gaan had ik dat het wel eerlijk durven zeggen. Snap dat het overkomt als of ik het niet durf te zeggen en een smoes bedenk maar het gaat echt over een vriendin van me.

Ze kan naar de dokter gaan en dan dat jij meegaat. Als haar ouders haar brengen dat ze haar bij jou afzet en dan dat jullie samen langs de dokter gaan wel natuurlijk eerst een afspraak maken.

Het lijkt me toch dat haar ouders wel weten dat ze zwanger is. Het lijkt me niet dat een miskraam al ergens op lijkt als ze het nog verborgen heeft. En zo niet, dan lijkt het me toch erg verstandig om het wel degelijk te vertellen en dan ook gelijk even te zeggen dat ze denkt dat ze een miskraam heeft gehad. Want als dit niet het geval is, is ze nogsteeds zwanger en moet ze het vroeg of laat tóch vertellen.

Ik wil je verhaal niet in twijfel trekken hoor, en het is ook heel erg daar niet van! Maar ze moet echt naar de dokter gaan.

Superlief dat je haar zo helpt, waren al mijn vriendinnen maar zo (:

Heel veel succes, mijn advies is om gewoon een afspraak te maken bij de huisarts.

Waarom wil ze het eigenlijk zo graag weten?

Ik zou het zelf denk ik gewoon laten voor wat het is

je kunt ook naar de GGD bellen, zij kunnen je/haar verder helpen, er zijn ook speciale fora en websites voor dit soort moeilijk vragen, zoals http://www.sense.info/

daar kun je geloof ik ook chatten met vragen, succes :slightly_smiling_face:

Dan is het ergens maar goed dat ze geen kindje heeft gekregen, als ik eerlijk ben

Ouders moeten het niet weten, pas na 3 maand begin je bij de meeste vrouwen een buikje te zien. Maar als ze slechts zo kort zwanger was zie je nog geen foetus bij een miskraam denk ik. Vooral veel bloed. Je vriendin kan best naar een dokter gaan, wens haar veel sterkte.

Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde gehad, die wist het ook niet en die was ook aan het plassen. Sterkte in ieder geval!

Ik weet niet of ik het juist heb, maar na 6 weken is er toch nog geen sprake van een foetus? Ach, ze moet echt naar de gynaecoloog of dokter gaan.

Nee, na drie maanden pas. Daarbij komt een miskraam vaak met een bloeding, dus er ligt niet zomaar iets in de wc om maar zo te zeggen. Maar inderdaad, naar de dokter als je het zeker wilt weten.

Dit, en ik geloof dat een miskraam echt heeeeeeeel veel pijn doet, op welke tijd dan ook. Maar daar heb ik geen ervaring mee, dat zijn alleen de verhalen die ik dan altijd hoor.